• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Men allvarligt, hur hinner ni träna? FörvånadDrömmer

• lovvydovvy

Glömde skriva att jag äter efter tallriksmodellen och försöker hålla Snacks/Vin/Godis till en dag i veckan.

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-14 19:44:14 följande:
    Hahaha, klockrent! Jag brukar tänka när tjejerna snackar skit om varandra att varför kan de inte bara säga det till den det berör så slipper vi andra höra så mycket gojja?  

Du har nog rätt...faktum är att andra tycker att jag är ytlig, men inte jag själv. Jag har en del i bagaget som gjort att jag själv tycker att jag är ödmjuk och lever i nuet. Men andra skulle nog säga att jag bara tänker på pengar och materiella ting.  
    Stenbocken är inte ytlig, bara väldigt återhållsam och håller oerhört hårt på sin integritet. Du har humor men bubblar sällan över av galet skratt, du har djupa känslor för din familj men säger det sällan - du agerar, du vill ha närhet men avstånd är tryggare osv...

Den ultmata kärleksförklaringen från en stenbocksmamma till sitt barn är att spara ett aktiekapital för framtiden istället för att säga "jag älskar dig" varje dag. För en stenbock ÄR en växande framtid en kärleksförklaring... Som barnet inte alltid förstår förrän det är vuxen. Och så kan det vara så dags...
  • Miu

Helt mitt i prick med min vädur :) Och nästan mitt i prick med mig också. 

Skoj att du kan så mycket om detta!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-14 20:27:25 följande:
    Stenbocken är inte ytlig, bara väldigt återhållsam och håller oerhört hårt på sin integritet. Du har humor men bubblar sällan över av galet skratt, du har djupa känslor för din familj men säger det sällan - du agerar, du vill ha närhet men avstånd är tryggare osv...

Den ultmata kärleksförklaringen från en stenbocksmamma till sitt barn är att spara ett aktiekapital för framtiden istället för att säga "jag älskar dig" varje dag. För en stenbock ÄR en växande framtid en kärleksförklaring... Som barnet inte alltid förstår förrän det är vuxen. Och så kan det vara så dags...
    Haha, det sista var mitt prick vad gäller min far! Han är också stenbock och har hjälpt mig mycket ekonomiskt - men jag har aldrig hört honom säga att han älskar mig. Men vi är av samma skrot och korn så jag vet ju att det är hans sätt att visa det.
  • jennifaer

1700tal: Hahaha det är ju helt briljant! Jag har dock ingen social lista men jag är ruggigt social och kan pladdra på i all oändlighet och då främst om mig och mitt liv:) Dessutom har jag nog tio olika roller som jag hoppar mellan utan att alls tänka på det. Och min karl är väääldigt ekonomisk, lagd åt det snåla hållet så det har varit mkt muttrande från hans sida angående priset på bröllopet och jaa ibland tycker jag väl att han är ltie för snål men oftast är det bara bra. Och du behöver inte vara orolig jag tar inte illa upp! Jag tycker bara att det är kul, haha särskilt när det är så klockrentSkrattande

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-14 20:25:06 följande:
    Men allvarligt, hur hinner ni träna? FörvånadDrömmer
    Ja du varje tisdag har vi barnvakt så då e det gymmet, sen när min sambo kommer hem brukar jag åka iväg och har ju en crosstrainer hemma som jag trampar på.
    Och nu är jag inne på att köpa en ryggsäck som W kan sitta i så kan jag åka längdskidor på dagarna. Ska kolla vad en ryggsäck kostar :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 20:43:09 följande:
    Ja du varje tisdag har vi barnvakt så då e det gymmet, sen när min sambo kommer hem brukar jag åka iväg och har ju en crosstrainer hemma som jag trampar på.
    Och nu är jag inne på att köpa en ryggsäck som W kan sitta i så kan jag åka längdskidor på dagarna. Ska kolla vad en ryggsäck kostar :)
    Lät ju himla skönt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-14 20:44:16 följande:
    Lät ju himla skönt!
    Ja ibland så:) Det är min mamma som tyckte det var viktigt att jag vi gjorde ngt ihop så då blev det träning varje tisdag riktigt roligt!
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 20:43:09 följande:
    Beror på om du köper en ny eller en begagnad. En varning är bara haglöfs som jag vet att ungar har klättrar ur! Vi har en jättefin Vaude som kostar 1600 ny men man kan hitta för halva priset på typ blocket. Fungerar hur bra som helst och dessutom blir det ju extra träning med den extra tyngden!Glad
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden