Skumboll skrev 2011-02-14 21:06:28 följande:
Tycker inte att min gubbe är varken social, pladdrig eller pedantisk. Snarare tvärtom! Eller ja, lite social men inte alls överdrivet. Pladdrig och pedantisk? Knappast!
Han hatar diskussioner, lägger sig på en gång så fort jag yttrar något.

Han har svårt att prata känslor har svårt att släppa folk nära inpå.
Han är rastlös och påbörjar massor med projekt han aldrig avslutar!
Det där om pengar stämmer mycket bra! Gubben bränner pengarna så fort de kommit in på kontot - därför tar jag pengarna innan han har hunnit se dem.

Jag är en riktig spara, jag älskar att hålla på med aktier/fonder och allt som kan få pengarna att växa men jag lägger aldrig pengar på något onödigt! Därför tar det nog emot lite extra att beställa en andra klänning, för det känns ju onödigt när jag redan beställt en. Samma visa när jag ska shoppa, jag får sån rå-ångest att jag bara vill åka hem. Gubben däremot hatar att fönstershoppa och vill helst köpa något i varje butik bara för att göra av med pengar.
Jo, men det var precis det jag menade med att kvinnliga och manliga tvillingar inte är likadana. Som jag sa är min tvillingkompis make oxå tvilling och han är inte alls likadan. Han sida av hemma-pendanten är att han älskar flashiga bilar, stora tv-appareter, 5000 dvdfilmer i hyllan, stor skinnsoffa som rymmer hela sverige och hans dröm är att göra om vinden till en lounch/biosalong med stor filmduk och popcornmaskin där alla (på den sociala listan) kan komma om lördagkvällarna och leka med hans leksaker. I det sammanhanget är det hon som städar, lager maten till alla gästerna och minglar så gnistorna flyr. Han själv står mest i ett hörn (och sköter grillen förstås!) och väntar på att folk vill prata om hans leksaker.. DÅ skiner han upp och går igång om motorer hit och mega/geggabajt (whatever!) dit för alla (även de som inte fattar, typ jag). Behöver jag tillägga att projektet "filmduk/bio på vinden" har stått orört i några år nu. Nu var han visst inne på att bygga om en bil till en rullande bastu!! Och att bygga snickra racerbilar till sina barn

Lät den manliga tvillingen mer likt??
Det är klart att det känns betyngande för dig att köpa en klänning till. Stackars stenbock...

Jag har inte ens sagt till min mor att min plan är att beställa 4 klänningar i olika stilar och välja därefter, sälja de 3 jag ratar och behålla den fjärde - the one - i garderoden för att plocka fram och smygprova varje kommande bröllopsdag. Hon skulle först främst tycka jag var galen! Sen skulle hon tycka att jag borde sälja den 4e oxå! Det har hon redan sagt... Utan vetskapen om de andra!