• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 20:45:32 följande:
    Ja ibland så:) Det är min mamma som tyckte det var viktigt att jag vi gjorde ngt ihop så då blev det träning varje tisdag riktigt roligt!
    Ta vara på det och njuuuut! 
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 20:22:53 följande:
    Vad roligt att vi har sån bredd på tråden :)

På torsdag ska jag och prova på zumba på gymmet ska bli spännande...

Och nästa vecka ska jag beställa min klänning längtar!
    Ojdå, var det jag som inspirerade dig till det? Kul isåfall.

Kul att du ska beställa klänningen nu också.
  • Skumboll

Men tjejer, vad gör jag med min andra klänning? Beställa eller inte beställa? Och från vem? Skiljde ju i princip ingenting på priserna....

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-14 19:45:32 följande:
    Haha, jasså, är det stenbocken i mig som inte gillar gräddbakelser alltså!?  
    OOO JA, enda orsaken... Tro inte att du har en egen åsikt i detta ämne, där styr stjärnorna...
    Preggie skrev 2011-02-14 19:46:44 följande:
    Hmm tror ni man ska ha underkjol till mermaid-modell?
    Ja, det tror jag du behöver. Iaf MIlly har en särskilt för mermaidmodeller som inte finns i sortimentet. Tror jag de flesta har även om man får fråga efter en.
    Skumboll skrev 2011-02-14 19:48:05 följande:
    Haha, vad roligt! Jag är stenbock och min gubbe tvilling!
    Ska bli kul att höra vad 1700tal har att säga om den kombon!
    Kära nån... Då får jag domen från två håll. Men lite skiljer det mellan män och kvinnor...
    Darling Daisy skrev 2011-02-14 20:12:15 följande:
    1700tal: dina beskrivningar av stjärntecknen är ju helkul! Tänkte försöka beskriva mig själv o se om det stämmer (kommer inte riktigt ihåg vad du skrev för några sidor sedan, så jag kan inte fuska). Jag som vattuman (född 13 feb) är ganska positiv, gillar djur och vackra ting och hatar pappersjobb. Är mer tankestyrd än känslostyrd.
    Har också svårt med en del lull lull, tycker att ett offentligt frieri på typ restaurang med stråkkvartett o knäfallning hade varit piiiiinsamt. (vi förlovade oss genom ett gemensamt "äsch, ska vi inte ta o förlova oss nu?" sen valde vi ut ringarna gemensamt (släta guldringar), hade dom hemma ett bra tag innan vi bestämde oss för att byta ringar 10/10 "för det är lätt att komma ihåg" (och ja, inskriptionen är bara vår respektives namn, inga hjärtan eller datum edyl). 
    I förhållandet (sambon är fisk) är det jag som är den drivande i mycket, vill att saker ska ske ganska raskt, är den som ser möjligheter där han ser hinder. Jag kan bli vansinnig på hans olika projekt (typ bygga en bil från scratch eller göra äppelcider), men blir så lycklig över hans omtanke och kärlek i vardagen. 

Jag hänger gärna med i viktpeppet, har inte vägt mig idag, men hänger på nästa vecka.

Imorse berättade vi för våra mammor att det är bröllop på gång! Vid frukosten (jag, sambon och båda mammorna) så räckte vi över varsitt inbjudningskort  till dom utan att säga nåt. De blev jätteglada och började genast bubbla om mat och gästlista mm.  
    Hahaha!! Ja, det där var ju oxå klockrent!

Jag hade ett stormigt och lyckligt men passionerat och hemskt olyckligt (svårt att sätta tummen på liksom...) förhållande med en 13 år vetenskapligt kunskapsbetonat lagt vattuman (kan knappt beskriva honom på nåt annat sätt). Han var studievägledare på min skola och jag fick mitt hjärta slitit itu av honom och hur mysig min nuvarande än är så kan jag bara ertappa mig själv med att tänka tillbaka på helvetet (och himmelriket innan det) och le...

Jag tror dock det är mkt bättre med en kvinnlig vattuman och manlig fisk än tvärtom. Annars bli kontrasterna ÄNNU större.

Haha, hans projekt, gud vad kul att höra - TYPISKT fiskigt!! Alla fiskar är såna, de påbörjar - någon annan får avsluta! Det retar gallfebern på det flesta. Min älskade lilla kräfta här hemma (eller DÄRhemma i Sverige rättare sagt - idag saknar jag honom så jag DÖÖÖR!!) är med tålmodig än nån annan jag träffat, han är guld värd. När jag har möblerat om lägenheten (som jag gör nån gång i månaden) så tittar han sig mest om när han kommer hem för att lokalisera var jag ställt alla saker denna gång och fortsätter flytta runt de möbler som står kvar mitt i rummet eftersom jag tröttnade halvvägs och möblerna var ju såååå tunga... Och dammråttorna som tittade fram utmed kanterna, då har jag tappat intresset för länge sen och väntar på sambon som plockar fram dammsugaren!

Men göra cider har jag faktiskt funderat på många gånger! Det kanske jag skulle testa!

Bra, kul med fler som hänger med i viktspåret!

Och vad kul att de blev glada över inbjudningarna.
    lovvydovvy skrev 2011-02-14 20:14:18 följande:
    Hänger på med vikten jag med!

är 161 lång
    väger 60kg
    vill ner till 55kg

Kör två styrkepass i stationsform och 2-3 pass på crosstrainern varje vecka.
    Okidokim det är noterat! Då har vi en vecka på oss att kämpa!

Vågar inte väga mig när jag kommer hem... Obestämd Ätit medelhavsmat i en vecka nu men har försökt hålla mig till GI rivstart ändå. Här är det bara pasta, pasta, pasta... Suck.. Men mkt tomater har det iaf blivit!
    Sommarbrud skrev 2011-02-14 20:22:53 följande:
    Vad roligt att vi har sån bredd på tråden :)

På torsdag ska jag och prova på zumba på gymmet ska bli spännande...

Och nästa vecka ska jag beställa min klänning längtar!
    Åh, du måste berätta hur det var!
    lovvydovvy skrev 2011-02-14 20:25:48 följande:
    Glömde skriva att jag äter efter tallriksmodellen och försöker hålla Snacks/Vin/Godis till en dag i veckan.
    Och jag äter GI rivstart (dvs inga kolhydrater tills jag når vikten, sen GI för att behålla den). Fungerar som en räls, äter gott och blir alltid mätt.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-14 20:50:00 följande:
    Men tjejer, vad gör jag med min andra klänning? Beställa eller inte beställa? Och från vem? Skiljde ju i princip ingenting på priserna....
    Jag tycker du ska beställa. Den andra var sanslöst vacker. SKulle ta från milly eftersom de (som du sa innan) kan skicka dem samtidigt. Du kan ju alltid få igen pengarna du har gett för den iaf.
  • Preggie

Tjejer jag har ett problem. Jag har strl 42 i vanliga fall (börjar bli lite stort tom). Nu när jag ska beställa klänning så har jag måtten hips mellan strl 40 och 42, bust mellan 42 och 44 och waist är jag hela 6 cm större än strl 42. Jag ska ju gå ner mellan 3-6 kg, tror ni jag kommer i en strl 42?

Gärna snabba svar eftersom jag sitter med fingret på beställa-knappen .-D

• 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-14 20:56:38 följande:
    Jag tycker du ska beställa. Den andra var sanslöst vacker. SKulle ta från milly eftersom de (som du sa innan) kan skicka dem samtidigt. Du kan ju alltid få igen pengarna du har gett för den iaf.
    Alltså för den du väljer att inte ha på bröllopet..
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-14 20:47:27 följande:
    Beror på om du köper en ny eller en begagnad. En varning är bara haglöfs som jag vet att ungar har klättrar ur! Vi har en jättefin Vaude som kostar 1600 ny men man kan hitta för halva priset på typ blocket. Fungerar hur bra som helst och dessutom blir det ju extra träning med den extra tyngden!Glad
    Tack då ska jag inte ha en haglöfs w är aldrig still, hur tungt jann barnet vara i en ryggsäck?
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-14 20:50:31 följande:
    med en 13 år vetenskapligt kunskapsbetonat lagd vattuman
    13 äldre vattuman... Förstås... Skäms Han var inte 13 år gammal...
  • Darling Daisy

Även jag kör på kolhydratfri kost och är helnöjd. 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden