• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-13 21:54:35 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 21:40:45 följande:
    Hmm jajag tänkte testa o beställa en från milanoo sen kanske en till från ngt annat ställe bror på hur den blir o ja om jag  behver fler... Ahhh !!
    Ok. Alltså, spontant skulle jag säga (fast 4:an var underbar) att du ser ut ungefär som jag och jag skulle ärligt talat inte ta en modell som 4:an. Nu tycker säkert en del att jag är brutal med det beror ju på vad man vill ge klänningen för uppdrag liksom. Vill man bara att den ska vara fin och vacker så gör det ju inget men vill man att den ska förvandla en till 2 strl mindre, ge supersmal midja och en lång och jämnt fördelad kropp då blir det inte samma sak... Jag har oxå 42 i byxor just nu (blir nog 40 om 5-7 kg men aldrig mindre, är liksom skapt med höfter) och midja/platt mage och är mindre upptill än nedtill. Och då blir 2:an (el likn) det ultimata.. Jag ska oxå leta upp en mer slimmad spetsklänning åt det hållet men den måste ha en helt annan form. Vågrätt band i midjan är uteslutet för min del tex, då trollas min midja bort helt, vilket är en av de få tillgång jag vill framhäva. Knepigt det här...
    Men jag gillar ärlighet :)
    Det blir nog nummer två jag gillar den men som sagt måste ta kort på min så ni ser hur den ser ut.

Ja det är svårt jag vill gå ner minst tio kg till men det går sådär just nu! Ahh så dålig. Har gått ner 12 kg men är nu inne i en svacka. Men ibland känner jag att jag inte ska gå ner ett kg utan bara vara nöjd men det e så svårt! Sen hoppas jag ju att jag e gravid när jag gifter mig o det kan ju bli lite synligt då...
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-13 21:54:35 följande:
    Join the club! Fast lite kul är det väl ändå...?
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 21:40:45 följande:
    Hmm jajag tänkte testa o beställa en från milanoo sen kanske en till från ngt annat ställe bror på hur den blir o ja om jag  behver fler... Ahhh !!
    Ok. Alltså, spontant skulle jag säga (fast 4:an var underbar) att du ser ut ungefär som jag och jag skulle ärligt talat inte ta en modell som 4:an. Nu tycker säkert en del att jag är brutal med det beror ju på vad man vill ge klänningen för uppdrag liksom. Vill man bara att den ska vara fin och vacker så gör det ju inget men vill man att den ska förvandla en till 2 strl mindre, ge supersmal midja och en lång och jämnt fördelad kropp då blir det inte samma sak... Jag har oxå 42 i byxor just nu (blir nog 40 om 5-7 kg men aldrig mindre, är liksom skapt med höfter) och midja/platt mage och är mindre upptill än nedtill. Och då blir 2:an (el likn) det ultimata.. Jag ska oxå leta upp en mer slimmad spetsklänning åt det hållet men den måste ha en helt annan form. Vågrätt band i midjan är uteslutet för min del tex, då trollas min midja bort helt, vilket är en av de få tillgång jag vill framhäva. Knepigt det här...
    Hoppas du inte tog det som kritik eller nedvärderande? Tänkte mest hur jag resonerade runt modeller och vi lät ganska lika i kroppstyp...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 22:00:40 följande:
    Men jag gillar ärlighet :)
    Det blir nog nummer två jag gillar den men som sagt måste ta kort på min så ni ser hur den ser ut.

Ja det är svårt jag vill gå ner minst tio kg till men det går sådär just nu! Ahh så dålig. Har gått ner 12 kg men är nu inne i en svacka. Men ibland känner jag att jag inte ska gå ner ett kg utan bara vara nöjd men det e så svårt! Sen hoppas jag ju att jag e gravid när jag gifter mig o det kan ju bli lite synligt då...
    Ah, ok.. Men bäst att kolla för säkerhets skull, du är ju fisk...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-13 22:01:49 följande:
    Hoppas du inte tog det som kritik eller nedvärderande? Tänkte mest hur jag resonerade runt modeller och vi lät ganska lika i kroppstyp...
    haha var lugn! Herregud jag tål nog mer än så:) Som sagt jag gillar när man säger ngt .
    Så du kan sova gott inatt :)

Det är nog därför jag vill ha många klänningar så jag kan välja lite....
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-13 22:00:10 följande:
    Just det, så var det! Men hur gör man när man går på toaletten?! Förvånad Måste man dra av hela? De jag har hört har sagt att det är en helsike att ta av och på, en ren brottningsmatch varje gång! Och måste man ha med ben, lite onödigt under en vid klänning eller? Eller hålls de inte på plats annars? Men har för mig jag har sett utan ben... Obestämd
    Finns ju massvis med varianter, både med och utan ben. Och även de som inte går lika högt upp som denna. 
    Jag har valt med ben bara för att mina lår är så tjocka...haha. 

Visst, lite svårt är det att få på den men någon brottningsmatch skulle jag absolut inte säga att det är. Jag kan lätt ta av och på min flera gånger om! Och då har jag valt en storlek mindre än jag egentligen skulle ha....
    Men vill man inte dra av den finns en öppning i grenen, haha. Låter ju mysko men det är två lager som går omlott. Har förstått att en del inte använder underkläder under denna.... Drömmer
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-13 22:03:47 följande:
    Ah, ok.. Men bäst att kolla för säkerhets skull, du är ju fisk...
    Men 12 kg är så suveränt! Men vi kan väl peppa varann?? Hur långt har du kvar till bröllopet? Och under hur lång tid gick du ner dina tidigare 12 kg?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-13 22:05:04 följande:
    haha var lugn! Herregud jag tål nog mer än så:) Som sagt jag gillar när man säger ngt .
    Så du kan sova gott inatt :)

Det är nog därför jag vill ha många klänningar så jag kan välja lite....
    Nu citerade jag visst mig själv, hm.. Börjar bli lite kli i ögonen nu känner jag. Särskilt som jag redan krupit ner i sänger med datorn i knät, gör inte saken piggare direkt.

Ja men är man inte jämnfördelad size zero model så måste man ju får nöjet att köpa desto fler klänningar att prova sig igenom - låter fair and square tycker jag...
    Skumboll skrev 2011-02-13 22:05:17 följande:
    Finns ju massvis med varianter, både med och utan ben. Och även de som inte går lika högt upp som denna. 
    Jag har valt med ben bara för att mina lår är så tjocka...haha. 

Visst, lite svårt är det att få på den men någon brottningsmatch skulle jag absolut inte säga att det är. Jag kan lätt ta av och på min flera gånger om! Och då har jag valt en storlek mindre än jag egentligen skulle ha....
    Men vill man inte dra av den finns en öppning i grenen, haha. Låter ju mysko men det är två lager som går omlott. Har förstått att en del inte använder underkläder under denna.... Drömmer
    Ok, då ska jag kolla närmare på modellerna i morg. Tack för tipset! Om jag nu törs mig på en sån, de ser lite klaustrofobiska ut!

God natt på er!
  • Skumboll

Jag säger detsamma, godnatt tjejer!

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-13 22:07:12 följande:
    1700tal: Här är en utan ben.... finns nog fler
    www.spanx.com/product/index.jsp?productId=109... 
    Den såg ju bättre ut.. Men kom på att man MÅSTE ju använda hm, "hålet" i plagget därnere och inte använda trosor under för hur 17 skulle man annars få av den?? Och nu menar jag inte pga spanxen utan pga klänningen. Det tar ju typ 30 min att snöra på klänningen som sitter jättetajt i överdelen, det går ju bara inte på en lång fest med skumpa så man får spring titt som tätt. Hm, tror du det skulle funka att använda "omlottbitarna"/öppningen? Och ursäkta den väldigt ofina frågan men vid ev behov av nr 2 då? Rodnar och fnissar... Då måste väl ändå hela rasket av?? Skäms Flört
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden