• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Ja jag vet! Har stor ångest över dessa klänningar jag blev så glad när de hittade klänningar som båda kunde ha, de ser väldigt olika ut.. Och de gillade dem så då tänkte jag herregud vad bra. Men nu känner jag oj vad mkt pengar det gick åt där....

• Sassabrassa
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 17:43:40 följande:
    Ja jag vet! Har stor ångest över dessa klänningar jag blev så glad när de hittade klänningar som båda kunde ha, de ser väldigt olika ut.. Och de gillade dem så då tänkte jag herregud vad bra. Men nu känner jag oj vad mkt pengar det gick åt där....
    Hur ser klänningarna ut? Bra idé att få dem uppsydda i Kina.
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 17:43:40 följande:
    Tror du de skulle bli besvikna om du ändrar dig då? Är ju knepigt att de redan är provade och utvalda. Obestämd
  • Sommarbrud
    Sassabrassa skrev 2011-02-11 17:47:54 följande:
    Hur ser klänningarna ut? Bra idé att få dem uppsydda i Kina.
    Ja de är inte så svåra o sy kan ajg gissa, men de är väldigt fint gjorda och mina tärnor blev ju så glada
  • 1700tal

Måste bara visa denna halterneck och rygg från Malta, så häftig. Gillar dessa "fluffiga" halterneck.

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 17:52:25 följande:
    Ja de är inte så svåra o sy kan ajg gissa, men de är väldigt fint gjorda och mina tärnor blev ju så glada
    Jo, förstår att det kan kännas pinsamt att komma efteråt och "ändra" sin gåva till tärnorna... 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 15:37:24 följande:
    en fråga som inte hör hemma här men kör ändå, jag har köpt klänningar till mina två tärnor o de kostar 2200 st börjar få lite ångest ska jag lämna tillbak ael är det värt det ?
    Jadu.... om er budget tillåter det så hade jag låtit det vara, speciellt eftersom de redan verkar ha provat klänningar och så. 

Jag är en snåljåp, min tärna får betala sin klänning själv.  
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-11 17:57:02 följande:
    Jadu.... om er budget tillåter det så hade jag låtit det vara, speciellt eftersom de redan verkar ha provat klänningar och så. 

Är oxå en snåljåp, har inte ens nån tärna!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-11 17:57:02 följande:

Hah det är inte att vara snåljåp, det kallas att vara smart!

Ja jag låter det vara de är nöjda och då är jag nöjd vi ska ju även köpa vår bestmans kläder så då blir det ju lika.

Några frslag på vad vi kan get ill toastmadame?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-11 18:00:56 följande:
    Är oxå en snåljåp, har inte ens nån tärna!
    Lika bra utan..... men jag behöver någon som kör mig runt kors och tvärs....
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden