• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 16:44:02 följande:
    1700tal:Vad bra att du kom fram hel o glad! Inge avis inte.. Här hemma e det snö kaos eller det har varit det hela dagen så mkt inne idag.
    Ja här lägger folk ut fina saker hela tiden :( Livsfarligt!
    Jo, hörde att sambon hade svårt att komma iväg md bilen för all snö. Staaackars er... Oskyldig

Ja, oj vad det händer! Gud, vilka kackeltanter ni är, vad ni gafflar! Bara skojar, har verkligen saknar att ventilera klänningar! Livsfarligt, jag som hade gått tillbaka till en tämligen normal tjej med "vanliga" intressen i livet (typ vilket pålägg man ska ha på mackan osv)... Men nu är det bara bröllop i huvudet igen sen jag gick in och läste här, ujuj.
    Skumboll skrev 2011-02-11 16:44:26 följande:
    Synd om dig då! Inte ett dugg avis... nej nej nej. Jag älskar den meter snö som kommit inatt.... Kräks
    Mmm, vi visade den maltesiska mäklare bilder från snökoaset på SVTplay, haha! Han som skrutit för oss innan att han bodde i England förut och hade minsann fått skrapa rutan 2 gånger! Så han visste visst vad kyla var...
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-11 17:17:26 följande:
    1700-tal: Åh vad härligt med värme. Här är det otroligt kallt.
    HelenaMikael: Vi gjorde precis som du sa och mailade dem ang säkerhet osv. Nu känns det bättre så nu har vi betalat. Vi får kläderna i mars :) Wihi kan inte vänta. Så nyfiken på att se min klänning och få prova den.
    Åh, så nu är det bestält, betalat och klart! Vad kul!
  • Sassabrassa
    1700tal skrev 2011-02-11 17:18:52 följande:
    Åh, så nu är det bestält, betalat och klart! Vad kul!
    Ja det känns underbart. Drömde om min klänning inatt och den var sagolik så nu hoppas jag verkligen att det var en sanndröm. :)
  • Sommarbrud

1700tal: Ja här inne pratas det känns som det kan bli en långvarig tråd. Kul att se sen när alla får sina klänningar :) Sonen e sjuk så mkt tid ver idag alldeles för mkt vid datorn, är helt slut efter en natt uppe med lille Wilton. men alltid kul o titta in här :)

• Sassabrassa
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 17:20:41 följande:
    1700tal: Ja här inne pratas det känns som det kan bli en långvarig tråd. Kul att se sen när alla får sina klänningar :) Sonen e sjuk så mkt tid ver idag alldeles för mkt vid datorn, är helt slut efter en natt uppe med lille Wilton. men alltid kul o titta in här :)
    Ja det ska bli fantastiskt kul att se allas klänningar sen.
  • Sommarbrud
    Sassabrassa skrev 2011-02-11 17:27:52 följande:
    Ja det ska bli fantastiskt kul att se allas klänningar sen.
    ja jag längtar! Det är så kul att se klänningarna på "riktigt"
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-11 17:20:34 följande:
    Ja det känns underbart. Drömde om min klänning inatt och den var sagolik så nu hoppas jag verkligen att det var en sanndröm. :)
    Det var det alla ggr!
    Wilton, vilket fint namn! Du har ju bara skrivit W förut och då tänkte jag att det Wilmer eller Walter. Men Wilton var fint. Hoppas du får ta igen dig lite nu då.
    Ska bil jättekul att se alla bröllopsfoton sen. Hoppas att ni kinaentusiaster allihopa lägger in bilder på ER i klänningen i galleriet och även i tråden (med suddat ansikte förstås för de blyga...) så vi får se hur klänningarna vi följt sen första tanken ser på på och i rätt sammanhang men hår och allt.
  • Sassabrassa
    Sommarbrud skrev 2011-02-11 15:37:24 följande:
    en fråga som inte hör hemma här men kör ändå, jag har köpt klänningar till mina två tärnor o de kostar 2200 st börjar få lite ångest ska jag lämna tillbak ael är det värt det ?
    Jag tycker spontant att det är mycket pengar. Jag betalar min tärnas klänning och den kostar 500. Men det är bara du själv som vet vad ni har för budget och vad du vill ge dina tärnor. :)
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-02-11 17:38:22 följande:
    Jag tycker spontant att det är mycket pengar. Jag betalar min tärnas klänning och den kostar 500. Men det är bara du själv som vet vad ni har för budget och vad du vill ge dina tärnor. :)
    Tycker oxå det låter mkt. Men som sagt, allt beror på er budget...
  • 1700tal

Kan du inte låta kina sy upp samma klänningar då?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden