• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Malin24

Men va konstigt..jag skickade tre mejl i måndags och till slut så svarade hon..Glad men jag måste säga att jag är lite missnöjd, för i början innan jag beställt klänningen var hon mycket snabbare på att svara..

Sen hade jag kontakt med mydressforless innan och var på väg att beställa därifrån då Millys sida låg nere..och tyvärr måste jag säga att magkänslan var mycket bättre på mydressforless men jag hittade ingen annan som beställt därifrån så jag gick på det som flest hade beställt ifrån....nu hoppas jag att Milly bevisar motsatsen och gör en fantastisk klänning...

Skumboll: När ska din klänning vara klar?

• Farmall
    Preggie skrev 2011-02-16 21:09:04 följande:
    Jag beställde från Milanoo!
    Oh det ska bli kul att höra vad du tycker om tyg och kvalite på den.
  • jennifaer
    Margris skrev 2011-02-17 09:49:34 följande:
    Ny här i tråden. Jag beställde min klänning igår från DHgate. Så nu är det bara en nervös väntan på att den ska komma.
    Välkommen! Kul med folk som beställer från lite andra sidorGlad 
  • Farmall
    Margris skrev 2011-02-17 09:49:34 följande:
    Ny här i tråden. Jag beställde min klänning igår från DHgate. Så nu är det bara en nervös väntan på att den ska komma.
    Håller med jennifaer. Har aldrig hört talas om DHgate. Måste jag kolla, kanske finns mer roligt. :)
  • Darling Daisy

Vad spännande, Margris! Hur funkade det att beställa från DHgate? Jag har kollat på sidan, men inte riktigt fattat hur den funkar. Berätta gärna lite om hur du gjorde.
    Lägg gärna in en länk till din klänning, vi är oooootroligt nyfikna av oss här i tråden.

• Skumboll
    Malin24 skrev 2011-02-17 11:30:12 följande:
    Men va konstigt..jag skickade tre mejl i måndags och till slut så svarade hon..Glad men jag måste säga att jag är lite missnöjd, för i början innan jag beställt klänningen var hon mycket snabbare på att svara..

Sen hade jag kontakt med mydressforless innan och var på väg att beställa därifrån då Millys sida låg nere..och tyvärr måste jag säga att magkänslan var mycket bättre på mydressforless men jag hittade ingen annan som beställt därifrån så jag gick på det som flest hade beställt ifrån....nu hoppas jag att Milly bevisar motsatsen och gör en fantastisk klänning...

Hon svarar ofta på mailen jag skickar, men jag får egentligen bara "dumma" svar, som att hon återkommer eller så svarar hon bara på de andra frågorna jag har.

Det skulle ta 65 dagar totalt så den borde vara här första veckan i april.
  • Wintercandles
    Malin24 skrev 2011-02-17 11:30:12 följande:

Jag har mailat fram & tillbaka med Bella på Milly bridal i 2 månader. Tillslut valde jag att beställa från Matildas brud istället. Kändes väldigt oseriöst från Bellas sida. Svävande svar på mina frågor, så jag fick fråga två gånger. Sen hade dom inte det tyget jag ville ha, då orkade jag inte krusa längre.

Men många verkar nöjda med Milly. Så jag tror absolut resultatet blir toppen bara man har lite tålamod. Mitt tålamod tog slut.
  • Evur

Hej är det ingen som beställt från likesfashion? har hittat klänningen med stort K där och jag vill bara ha den!!!
    Tjingeling! 

• Sommarbrud
    White A-line Sweep Taffeta Wedding Dressnu är jag inne på att beställa denna, vad tror ni ?
  • lene81

Klänning från dressilyme
    Hejsan,
    Tänkte bara säga att jag nu fått min klänning från dressillyme.com. Jättefin i spets. Rätt mått. Tog några veckor. Inga fel har jag hittat hittills. Välgjorda sömmar o detaljer.
    Lycka till alla som är i beställartag eller väntar på klänning!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden