• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-18 11:55:01 följande:
    Ähurm, jag ser verligen inte ut som snyggingen på bilden! Är en betydligt rejälare modell, typ stl 46 med inte särskilt mycket midja.
    Så jag hoppas på trevlig o kunnig personal som kan hitta något som passar även en sån som mig!
    Jag gillar väl inte heller att prova i butik, men känner att jag är så lost i klänningsdjungeln att jag behöver lite proffshjälp. Sen kan jag ju leta vidare på nätet när jag åtminstone vet vilken sorts klänningar jag kan ha.
    Har du bokat tider för att prova eller åker du bara runt? Men tänk lite på mig när du provar jag är bred över höfterna o över axlarna o passar inte i klänniing kan vi väl säga :) :)

Alla som åker runt verkar ju hitta ngt som passar, vart bor du ?
    Min kompis var inne i sthlm o provade frörra sommaren o hon är väl stl 38 o i en butik så fick hon inte prova för hon skulle ändå inte passa i den Eh va? Hon provade ändå o den passade gick o knäppa o allt hon köpte inte sin klänning därifrån!
  • dobbenochister
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 11:56:26 följande:
    Ja jag vill nog gärna ha band, har en klänning här hemma utan o den gillar jag inte! Så band är nog bra, men kanske rakare band skulle varit bra men gillar klänningen väldigt mkt. Sen kanske de syr lite snett så jag får dem raka :) Hoppas!

Jag tror kanske jag har lite dålig självbild ibland så jag borde lyssna på andra o mina kompisar säger att jag kommer passa o de är brutalt ärliga .)
    Men dåså vill du ha band så ska du ju absolut ha det. Jag tycker att du borde lyssna på dina vänner som känner dig Glad Det viktigaste är ju att du gillar den och att du känner dig som en prinsessa! Klänningen är urläcker!
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 11:09:24 följande:
    Åh ja vet jag e jobbig, men tror ni man ser bredare ut över axlarna om man har de där banden?Jag e ganska bred äver axlarna o vill inte förhöja det så att säga :)
    Vet inte hur det är med band långt ut så, men när jag provade klänningar tyckte jag att jag blev väldigt bredaxlad när jag inte hade några axelband iaf. Tycker den klänningen är jättefin. Vill du ha den i den färgen också eller i någon annan? Tycker den färgen var fin, sen är det ju olika från person till person.
  • Sommarbrud

Farmall: haha det är ganska långt kvar tills jag e proffs e jag rädd men jag kämpar på :) Så snart kan jag nog lägga till armar bara jag håller ordning på mina fötter...

• dobbenochister
    Darling Daisy skrev 2011-02-18 12:00:17 följande:
    Ja, modellerna är ju alltid fantastiskt vackra i sina poser! Tycker att det är jättesvårt att veta hur en klänning skulle sitta på en vanlig människa i en vanlig miljö.
    Ja jag vet..de är riktigt fina på alla bilder. Jag talade med en kvinna i bröllopsbutik om detta och hon sa att de har speciella ställningar. Min tanke var att ha en rak klänning först, men då jag fick på mig den såg jag ut som en pinne... de små höfterna jag har försvann helt Tungan ute
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:01:51 följande:
    Farmall: haha det är ganska långt kvar tills jag e proffs e jag rädd men jag kämpar på :) Så snart kan jag nog lägga till armar bara jag håller ordning på mina fötter...
    Så gjorde jag också i början. Jag tycker du är jätteduktig som vågar prova bland folk första gången. Jag var ju feg och började hemma.....
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-18 12:05:00 följande:
    Så gjorde jag också i början. Jag tycker du är jätteduktig som vågar prova bland folk första gången. Jag var ju feg och började hemma.....
    Feg? Jag tycker det låter som om du e smart Skrattande
  • Farmall
    dobbenochister skrev 2011-02-18 12:04:59 följande:
    Ja jag vet..de är riktigt fina på alla bilder. Jag talade med en kvinna i bröllopsbutik om detta och hon sa att de har speciella ställningar. Min tanke var att ha en rak klänning först, men då jag fick på mig den såg jag ut som en pinne... de små höfterna jag har försvann helt Tungan ute
    Va? Har de ställningar på sig när dem poserar? Verkar ju helsjukt. Därför det aldrig ser lika ut när en annan provar sen då.
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:06:03 följande:
    Feg? Jag tycker det låter som om du e smart Skrattande
    Tack du.

Jag kommer få hämta mitt paket med caketoppern idag, spännande! Beställde en lite lustig en men bruden som släpar sin m2b.  :)
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:00:35 följande:
    Har du bokat tider för att prova eller åker du bara runt? Men tänk lite på mig när du provar jag är bred över höfterna o över axlarna o passar inte i klänniing kan vi väl säga :) :)

Alla som åker runt verkar ju hitta ngt som passar, vart bor du ?
    Min kompis var inne i sthlm o provade frörra sommaren o hon är väl stl 38 o i en butik så fick hon inte prova för hon skulle ändå inte passa i den Eh va? Hon provade ändå o den passade gick o knäppa o allt hon köpte inte sin klänning därifrån!
    Jag har bokat tid, annars får man inte prova i just den butiken i alla fall! Har varit och tittat där en gång och de hade ganska många klänningar i många storlekar. Jag bor i Småland, så det är en bra bit till alla butikerna i storstan!

Fick en talande blick upppifrån och ner o en kommentar i en annan butik förra året: "tjaa, jag tror faktiskt inte att jag har nåt i din storlek" när jag kollade efter långklänning (till en kompis bröllop).
    Den butiken ska jag inte gå in i igen...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden