• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-18 15:09:38 följande:
    What? Vilken sko har 8 cm klack? Karaktärsskorna har 3,8 cm klack om det var dem du menade?  
    Men då måste jag blandat ihop läste om några st  ..Skäms Sorry 3,8 låter ju helt okej i mina öron
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 15:11:37 följande:
    Men då måste jag blandat ihop läste om några st  ..Skäms Sorry 3,8 låter ju helt okej i mina öron
    Haha, blev väldigt nervös där, några 8 cm klackar är helt uteslutet för mig!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-18 15:13:19 följande:
    Haha, blev väldigt nervös där, några 8 cm klackar är helt uteslutet för mig!
    O verkligen för mig med det skulle bli lite knas
  • Jenkan81

Ser att ni lägger ut bilder på skor här! Då passar jag på att fråga. Passar det att ha silvriga skor till en klänning som är Ivory? Klänningen är lång så skorna kommer bara att synas om jag ska lyfta uppkjolen eller nåt :)
    Så här ser de ut. Klacken är 6 cm.

• Miceme

Hej tjejer!
    Jag ser att ni är i full gång att diskutera skor, har ni möjligtvis hittat några snygga gammelrosa skor med en inte alltför hög klack? Är ute efter två par till mina tärnor.

• Sommarbrud

1700tal: Nu kanske det e jag som e dum inte omöjligt men det står ju att det finns vita men man kan ju inte välja o beställa vita ? Jag vill ju ha ett par vita NU :)

• 1700tal
    Jenkan81 skrev 2011-02-18 15:15:13 följande:

Ser att ni lägger ut bilder på skor här! Då passar jag på att fråga. Passar det att ha silvriga skor till en klänning som är Ivory? Klänningen är lång så skorna kommer bara att synas om jag ska lyfta uppkjolen eller nåt :)
    Så här ser de ut. Klacken är 6 cm.

Det beror nog på hur mörk din ivory är. På min klänning är det två nyanser i ivory, taften är så ljus att den skulle funka med silver medan satinet är mer åt det beiga hållet och skulle inte se bra ut med silver.

Det där plastiga inuti, är det en hållare för skon eller ska den vara "klädd" i plast på insidan?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 15:18:42 följande:
    1700tal: Nu kanske det e jag som e dum inte omöjligt men det står ju att det finns vita men man kan ju inte välja o beställa vita ? Jag vill ju ha ett par vita NU :)
    Hm, men vad konstigt. Såg det nu oxå när jag gick in och klickade på färgerna.. Men sist kunde man välja vit och hud för jag slutförde nästan att köpa dem för nån månad sen men bestämde mig för att vänta. Kan du inte ringa till dem då? Det är många modeller som inte kan beställas i shopen har jag sett utan man måste ringa butiken och beställa. Obestämd
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-18 15:29:58 följande:
    Hm, men vad konstigt. Såg det nu oxå när jag gick in och klickade på färgerna.. Men sist kunde man välja vit och hud för jag slutförde nästan att köpa dem för nån månad sen men bestämde mig för att vänta. Kan du inte ringa till dem då? Det är många modeller som inte kan beställas i shopen har jag sett utan man måste ringa butiken och beställa. Obestämd
    Men då ringer jag sen för jag tror de där skorna kan vara bra lite klack men såg sköna ut :) Puh
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-18 15:15:33 följande:
    Hej tjejer!
    Jag ser att ni är i full gång att diskutera skor, har ni möjligtvis hittat några snygga gammelrosa skor med en inte alltför hög klack? Är ute efter två par till mina tärnor.
    Det skulle jag oxå kunna tänka mig, vi har det som färgtema och buketten ska vara gammalrosa/dusty pink. Ska hålla utkik!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden