• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-18 12:53:19 följande:
    Jag har hittat ett par fina skor.... men passar de till mina klänningar?

Försöker nu tänka vilka klänningar du har en är med ett band i midjan v-ringad ?
    Jättefina skor tycker jag, vart är de ifrån? Ser väldigt sköna ut!
  • Sommarbrud
    FUnderar på dessa, de är i skinn o det är ju alltid skönt när man gått in dem. Men färgern på bilden är lila enligt dom neligt mig är de rosa vad är den enligt er ?
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 13:01:45 följande:
    FUnderar på dessa, de är i skinn o det är ju alltid skönt när man gått in dem. Men färgern på bilden är lila enligt dom neligt mig är de rosa vad är den enligt er ?
    ljusrosa!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 13:00:56 följande:
    Försöker nu tänka vilka klänningar du har en är med ett band i midjan v-ringad ?
    Jättefina skor tycker jag, vart är de ifrån? Ser väldigt sköna ut!
    Ja, en v-ringad i chiffong och en axelbandslös med volanger i tyll. 

De kommer från nordstrom.com
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 13:01:45 följande:
    Definitivt ljusrosa!
  • Skumboll

Eller så blir det dessa men vi vit/light ivory/ivory med låg klack. Vad tycker ni?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:29:14 följande:
    Okej, dina klänningar är ju helt fantastiska! Älskar den rosa om jag inte var pygme lång skulle jag vilja ha en eller ska man beställa? Hm tåls att tänka på :) Vad får du betala för den rosa? Den är helt fantastisk!
    Ja jag tror jag beställer min o sen går till en sömmerska o fixar banden om jag inte gillar dem.
    Många beslut :)

Idag kom mina tillbehör hem för att nästa vecka sätta in löshår så spännande!! Hoppas det blir bra, jag tänkte ta före o efter bilder om ni vill se ?
    Tack! Jo, känns som dessa två klänningar liksom är varandras motsatser i stil men båda är väldigt jag.  Gillar dem båda till max men tycker den rosa (som inte är rosa sen förstås) är liiite tuffare och lite mer wow-effekt. Men det kan bli vilken som faktiskt och om den fluffiga dessutom blir i siden då blir det nog ännu jämnare. Men det blir en prisfråga...

Hm, jag har ju andra priser som företagare (och de vill jag inte ange) men skulle tippa på att den skulle kosta $500-600.
    Darling Daisy skrev 2011-02-18 12:29:23 följande:

Välkommen tillbaka 1700-tal! Som du ser har vi varit lite flitiga i alla fall!

Vilken härlig sambo du har, han verkar veta precis hur han ska svara!

Tack! Ni är så flitiga, duktiga och hängivna kinatjejer! Så kul att läsa.

Ja, han är faktiskt underbar på det viset. Han är mkt sparsam i sättet och vi spenderar väldigt lite pengar just nu, allt går till bröllopssparande och att hålla tillvaron flytande tills dess. Men han är aldrig nånsin dumsnål och han känner mig verkligen innan och utan.. Han vet vad som är viktigt...
    Skumboll skrev 2011-02-18 12:34:49 följande:
    Ja, jag fick ett väldigt bra mail från Bella, alla detaljer för klänningen var uppraddade och alla bilder jag skickat och den spets jag valt var bifogat i mailet. Kan tänka mig att det varit lite kaos efter datastrul och nyåret. 

Åhhhhh! Den klänningen kommer bli såååå fin!
    Det verkar som de är back on track nu... Hoppas klänningarna blir färdiga inom tidsramen. Inte för att jag har bråttom men jag ändå ha dem NUUU!
    Farmall skrev 2011-02-18 12:38:28 följande:
    Jättefina klänningar 1700tal. Du är otrolig du på att beställa klänningar. och vilken sambo sen! Stor eloge till honom. Jag tyckte den med rosa bakgrund var jättefin. Min typ av kjol.

Bra att resan gick utan problem och du är hemma igen. Nu behöver vi inte vara avundsjuka längre. :)
    Ja, här går det undan... Bäst att hålla tyst om alla klänningar för släkt och vänner, de skulle tro jag har tappat vettet. Jag som knappt handlar nya jeans längre, bara spara, spara, spara... Hehe. Kul med nån som gillar den fluffigare klänningen här i tråden. Tycker onekligen det har blivit mest respons på den andra rosa klänningen. Hm..

Jodå, ni kan gott vara avis lite till, jag är ju sååå solbränd och snygg nu, haha!

Men ni med skodilemma! Varför låter ni inte infärga ett par siderskor i rätt nyans?
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-18 13:17:18 följande:
    Eller så blir det dessa men vi vit/light ivory/ivory med låg klack. Vad tycker ni?

Var hittade du dem??? Snygga!! Kan bli mkt bra!!
    1700tal skrev 2011-02-18 13:28:36 följande:
    Jodå, ni kan gott vara avis lite till, jag är ju sååå solbränd och snygg nu, haha!  

Men ni med skodilemma! Varför låter ni inte infärga ett par siderskor i rätt nyans?
    Var du tvungen att nämna din solbränna? Sitter här genomskinlig som en fisk...

Angående skorna, var gör man det då? Du är ju bara för bra med dina tips!
  • Sommarbrud
    1700tal: Ja man kanske ska färga in ett par sidenskor, men jag vet inte om ajg kommer använda de sen, som alla säkert märkt är jag ju en praktisk person som vill kunna använda allt sen.. NOT! men just skorna har jag fått för mig att jag vill ha sen, sen är det ju fortfarande klack eller inte klack.. Var lite inne på att beställa från matildas bru och fest för att få en låg klack men ändå en fin sko kanske ska ta upp tanken igen ..
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden