• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Vad duktig jag e, idag har W sovit jätte mkt o jag skulle få lite gjort hmm vad har jag gjort?
    Tittat på hemnet
    Frskt leta efter ett band-Bra!
    Letar nu efter dansskor som är vita...

Alltså har jag inte gjort så mkt av det jag skulle. Sen skriver ju ni så bra tips hela tiden som jag måste kolla upp..

• Ocean Bride
    lovvydovvy skrev 2011-02-18 16:12:02 följande:

Hej tjejer! nu har jag varit ute och provat igen och föll pladask för denna klassiska skapelse. Färgen var champagne, dvs lite indre vit än den ser ut på bilden. Så vad tycker ni?

Åh superfin! Den sitter ju som gjutet på dig!!
    Jag tror att champange kan vara en ganska bra färg om man är ljus i hyn!! Superfin!
  • Ocean Bride
    Ocean Bride skrev 2011-02-18 16:25:25 följande:
    Åh superfin! Den sitter ju som gjutet på dig!!
    Jag tror att champange kan vara en ganska bra färg om man är ljus i hyn!! Superfin!
    De du destat tidigare var också mkt fina, men denna framhäver din fina figur på ett ännu mer positivt sätt!!!
  • Sommarbrud
    lovvydovvy skrev 2011-02-18 16:12:02 följande:

Hej tjejer! nu har jag varit ute och provat igen och föll pladask för denna klassiska skapelse. Färgen var champagne, dvs lite indre vit än den ser ut på bilden. Så vad tycker ni?
    Du hade ju även provat den med spets o sidenband oxå väldigt fin svårt nu.. Vilken gillar du bäst ?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 16:16:18 följande:
    Väldigt fin! Sitter ju riktigt bra!Färgen var inte alls tokig, svårt att se på datorn men ändå ser fin ut. Då blir det lite åt det beiga hållet eller är jag ute o cyklar nu?

Vad alla är fina i sina klänningar i tråden tycker jag!
    Mycket mycket fin!! Passar din figur, du ser så tjusig ut! Modellen har ju detaljer som gör att den inte alls ser så "enkel" ut.

Och den är mkt vackrare på dig än på modellen! Hade jag bara sett modellbilden hade jag inte alls tyckt den var nåt märkvärdig men på dig är den otroligt vacker.

Provade du fler som du tog bilder på?
  • lovvydovvy
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 16:16:18 följande:
    Väldigt fin! Sitter ju riktigt bra!Färgen var inte alls tokig, svårt att se på datorn men ändå ser fin ut. Då blir det lite åt det beiga hållet eller är jag ute o cyklar nu?

Vad alla är fina i sina klänningar i tråden tycker jag!
    Så svårt det där med färg. Den var jättefin i den färgen men hur är den jämfört med kinaföretagens light champagne?
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 16:29:25 följande:
    Du hade ju även provat den med spets o sidenband oxå väldigt fin svårt nu.. Vilken gillar du bäst ?
    Tror jag gillar denna bäst, draperingarna gjorde att släpet blev väldigt fint när man hyskade upp det.
    1700tal skrev 2011-02-18 16:33:52 följande:
    Mycket mycket fin!! Passar din figur, du ser så tjusig ut! Modellen har ju detaljer som gör att den inte alls ser så "enkel" ut.

Och den är mkt vackrare på dig än på modellen! Hade jag bara sett modellbilden hade jag inte alls tyckt den var nåt märkvärdig men på dig är den otroligt vacker.

Samma här, hade inte tittat två gånger på den bara på bild men såg den diekt när jag tittade i butiken. Den hade även ett vackert avtagbart sidenband med blomma och spetsbroderi i midjan som inte finns på bilden och den lilla detaljen gjorde sån stor skillnad. Hoppas bara jag kan förmedla denna detalj till kina...
  • lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-02-18 16:33:52 följande:
    Provade ett par till men inget jag fastnade för och fick egentligen inte ta bilder men smygtog dessa ti hi...

Kass bild tagen av mamma, hade ju gärna fått med hela baksidan...men älskade draperingen på sidan av klänningen
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-02-18 16:56:05 följande:
    Provade ett par till men inget jag fastnade för och fick egentligen inte ta bilder men smygtog dessa ti hi...

Kass bild tagen av mamma, hade ju gärna fått med hela baksidan...men älskade draperingen på sidan av klänningen
    Ja, midjeskärpet med blomman gjorde ju hela klänningen! Tror inte Kina har nåt problem att göra den modellen, det är nog ett ganska säkert kort.
  • Darling Daisy

Hej igen!

Nu har jag varit och provat några klänningar. Den som jag fastnade mest för var en Venus Informal 6603. Den satt perfekt, tacka vet jag snörning i ryggen!!!  Lägger här in bilder från Venusbridals hemsida, eftersom jag bara fick några suddiga mobilbilder.

På mig passade klänningar med inte så mycket vidd i kjolen bäst, en hyfsad smal A-linje alltså. Provade även en svag sjöjungfrumodell, men det var inte lika snyggt. 

Provade en med vidare kjol och lite draperingar, men den var inte alls särskilt snygg på mig.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden