• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Jankys
    1700tal skrev 2011-02-20 15:35:52 följande:
    Tur för dig då att jag har hela sortimentet i katalogform och har ALLA Millys bilder på datorn!

Klänningsmodellen heter WG1135 och här är de andra bilderna. Förminskar dem inte då du nog vill se maximalt med detaljer. Så ursäkta ni andra för ett låååångt inlägg...
    TACK snälla för all information!!!! Skrattande Nu kan jag bli lugn igen..Har sökt med lykta efter dessa bilder.
    Då är det bara att skicka iväg mailet till Milly. :) Tack igen!
  • Miceme

Den är fin!
    Det finns ju så oerhört mycket och det gör ju inte saken lättare. Göra en egen skiss kanske?

• sandis1977

Jag tror helt enkelt jag hittat min klänning..
    Men jag vill ha utan ring i sidan och snörning i ryggen.

Jag tar TACKSAMT emot respons. Är så rädd att den inte kommer motsvara förväntningarna.
    Ev. vill jag att de sätter i tunna axelband.

• Skumboll

Märks att milly har hunnit ifatt nu.... fick redan bekräftelse på betalning och detaljer för klänningen jag beställde och betalade i lördags.

Miceme skrev 2011-02-20 21:14:02 följande:
    www.ellos.se/dv/1-Hem-Mobler-Hyllor-forvaring... 
    första gången jag länkar hoppas det blev rätt.
    Tack, jag sökte på fel ord uppenbarligen.... 

Man vill ju gärna att klänningen får gott om plats så kjolen inte blir så skrynklig!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-20 20:16:12 följande:

Haha, jupp, en lång mantilla med bred spetskant. Kan nog tycka att den skär sig lite med klänning två. Om jag väljer den klänning två funderar jag på att ha något fint "smycke" i håret istället. Hm...

Om du ska ha "mästervärket" får du inte förstöra klänningen med en sådan slöja.  

Vilka problem man har egentligen...

Just det, så var det ju. Hade för mig det. Ja, den slöjan passar ju onekligen bäst till din första oxå som har spets i sig. I-landsproblem!

Vi får väl prova våra chiffongklänningar ihop med spetsslöjorna sen och se hur tokigt det blir på en skala. Har oxå tänkt på hårsmycke. Har hittat flera jättesnygga på milanoo men det finns ju här oxå. Lite glamorösa som matchar "mästerverket"... Annars får jag fila på en ny ovanlig slöja, hehe!
    Skumboll skrev 2011-02-20 20:18:42 följande:
    Få en klänning uppsydd i sverige. En stenbock har väl alltid en plan B....
    Det låter dyrt! Och utan garanti för att blir bättre... Har du en plan C oxå?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-21 07:34:15 följande:
    Just det, så var det ju. Hade för mig det. Ja, den slöjan passar ju onekligen bäst till din första oxå som har spets i sig. I-landsproblem!

Vi får väl prova våra chiffongklänningar ihop med spetsslöjorna sen och se hur tokigt det blir på en skala. Har oxå tänkt på hårsmycke. Har hittat flera jättesnygga på milanoo men det finns ju här oxå. Lite glamorösa som matchar "mästerverket"... Annars får jag fila på en ny ovanlig slöja, hehe!
    Skumboll skrev 2011-02-20 20:18:42 följande:
    Få en klänning uppsydd i sverige. En stenbock har väl alltid en plan B....
    Det låter dyrt! Och utan garanti för att blir bättre... Har du en plan C oxå?
    Kolla Etsy, finns sjukt mycket fina hår-attiraljer!

Tja, plan C skulle väl vara att köpa en färdig klänning då. Och plan D sopsäck. Haha!
  • Darling Daisy
    sandis1977 skrev 2011-02-20 22:39:55 följande:

En mycket vacker, romantisk och feminin klänning!
    Jag tycker att ringen o skärpet var en lite rolig detalj.
  • lovvydovvy

Sitter och klurar på min klänning fram och tillbaka men tänkte skicka en förfrågan till milly i alla fall. Vilken mailadress ska jag använda? Och vad skriver jag i mailet?

• Darling Daisy
    lovvydovvy skrev 2011-02-21 08:55:18 följande:
    Sitter och klurar på min klänning fram och tillbaka men tänkte skicka en förfrågan till milly i alla fall. Vilken mailadress ska jag använda? Och vad skriver jag i mailet?
    Här är en mailadress: millybridal2001@gmail.com

Vad du ska skriva kan jag tyvärr inte hjälpa dig med!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden