• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • L8PR

Här är hur den ska se ut när den är färdig
    Vad tror ni kommer de att lyckas?

• Aylas

@L8PR; Förstår att du är nödj-ser jättebra ut

@1700-tal; jag har frågat varför de valt organza i klänningen istället för chiffong och fick till svar för att det var vad de ansåg att orginalklänningen var i...

Idag är stora mätardagen, lagom kul när man ligger hemma febrig och knappt vill/kan resa sig ur sängen... Jag vet att det står någonstans mellan sida 190 och 90, men orken räcker inte riktigt till så jag hoppas på lote hjälp från er
    Omvandling från cm till tum, var det 2,54?
    Jag ska ha korsettrygg; och då måste jag väl ta bort lite om jag inte minns fel? Tror ni att 1 tum i midjan och 2 över brösten blir bra, eller ska jag ta mer? Jag vill att korsetten ska vara bredare upptill än nertill.

,

• Mariabridetobe
    L8PR skrev 2011-02-22 08:10:45 följande:

Hej!! Om du vill få exakta mått, gå in på   www.omvandla.nu  och sen in på längd.
    Jag använde den när jag skulle måtta inför min klänning som jag beställt från Milly... Och det blev jätte bra, för klänningen sitter som ett smäck =)  Lycka till!!!
  • Mariabridetobe

Blev visst fel citerat.... Man kanske är lite trött ;-P
     Förra inlägget var till AYLAS....     Så igen:   www.omvandla.nu och gå in på längd så får du exakta mått!!! Lycka till!!

Aylas skrev 2011-02-22 09:06:43 följande:

@L8PR; Förstår att du är nödj-ser jättebra ut

@1700-tal; jag har frågat varför de valt organza i klänningen istället för chiffong och fick till svar för att det var vad de ansåg att orginalklänningen var i...

Idag är stora mätardagen, lagom kul när man ligger hemma febrig och knappt vill/kan resa sig ur sängen... Jag vet att det står någonstans mellan sida 190 och 90, men orken räcker inte riktigt till så jag hoppas på lote hjälp från er
    Omvandling från cm till tum, var det 2,54?
    Jag ska ha korsettrygg; och då måste jag väl ta bort lite om jag inte minns fel? Tror ni att 1 tum i midjan och 2 över brösten blir bra, eller ska jag ta mer? Jag vill att korsetten ska vara bredare upptill än nertill.

,

• sandis1977

Det kommer säkert bli hur bra som helst. Chiffong är ju tyngre eller vad man ska säga och passar kanske bäst på en klänning som "hänger" mao tror jag inte du fått denna böljande effekt med det materialet.
    Hoppas du blir nöjd med din klänning!
  • Sommarbrud

Tror det kommer bli kanon :) Vilken fin klänning.

När skulle du få den? (du kanske har skrivit det redan men har bara läst igenom snabbt)
  • lunah
    sunsey skrev 2011-02-21 21:38:10 följande:

Så himla snygg klänning!! Men skulle din klänning bara ta 1 månad.. Till mig sa de att det skulle ta ca 45-50 dagar...
    Jahaa.. Jag frågade innan jag la min beställning hur snabbt den kunde bli klar eftersom det inte är så lång tid kvar till bröllopet. Det skulle då inte vara några som helst problem för dem att ha den färdig och skickad i slutet på mars. Och då har jag ändå krånglat ordentligt med att beställa den med ett lite dyrare tyg bland annat.

Men det kanske beror mycket på vad det är för klänning?
    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från Landy? 
    Bröllop 28/5 2011
  • Sommarbrud

Vad lugnt det är i den här tråden numera, ingen som har fått hem ngn klänning eller ngt annat o visa/berätta?

Hur går det med viktresultaten ?

• Skumboll
    lunah skrev 2011-02-22 15:53:23 följande:
    Jahaa.. Jag frågade innan jag la min beställning hur snabbt den kunde bli klar eftersom det inte är så lång tid kvar till bröllopet. Det skulle då inte vara några som helst problem för dem att ha den färdig och skickad i slutet på mars. Och då har jag ändå krånglat ordentligt med att beställa den med ett lite dyrare tyg bland annat.

Men det kanske beror mycket på vad det är för klänning?
    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från Landy? 
    Bröllop 28/5 2011
    Jag har inte beställt från landy, men när jag frågat efter pris och leveranstider på olika klänningar har leveranstiden legat på max 35 dagar (inkl frakten). 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden