• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 11:09:13 följande:
    Det gäller denna klänning förresten (för er som inte hänger med i mina klänningssvängar! ):

Hmm men kommer du inte bli riktigt besviken om du inte tar det du verkligen vill ha? Slå till :)
  • Sommarbrud

1700 tal: Min frlovningsring är ganska hög vet inte exakt nu.. Min vigselring har jag inte gjort ännu ska gå till guldsmeden o fixa. Men den ska se ut som på bilden, den på bilden är från en guldkedja som ligger i gbg o jag vågar inte beställa över nätet vill att den blir gjort som min frsta ring. Men det drar iväg med pengarna :( Men tror att vigselringen blir ca 7mm hög Blir det fr högt ?Lågt?

• 1700tal
    S2011 skrev 2011-02-23 11:41:19 följande:
    Oj, nej, det visste jag inte. tack för tipset Skrattande

Den första ser ut så här:

Fast jag vill ha den med helblank finish.

Ringde och konsulterade min pappa också. Det lutar lite åt denna första ändå... det visade sig nämligen (när jag läste lite närmare) att den andra är i 10 karats guld, och det var tydligen inte så bra, sa min far.

Jag vet inte.. fy, så kluven jag känner mig!

Apropå din klänning förresten, så tycker jag nog du ska köra på det översta lagret i sidentaft. 

Oj, det var ju jättestor skillnad på ringarnas stil. Vad är det som inte är bra med 10 karat istället för 18? Men är den första du visade i 10 karats vitguld då eller? Det visste jag inte man gjorde.. Och vad är denna i för metall? Silver eller titan el nåt? Personligen gillade jag den här moderna bättre med de runda stenarna. Jättesnygg! Men det är ju en smaksak, om du nu gillar den andra bättre.

Och ok, siden-åsikt uppfattad och registrerad! Är oxå lite kluven. Å ena sidan tycker jag att 1100 kr är jättebilligt för alla de extra meterna äkta sidentyg. Å andra sidan är jag rädd att inte ens ha klänningen i slutändan. Att jag tar den andra (i organza)... Frågan är ju om man då får igen pengarna för att den är i siden om jag säljer den.. Usch, börjar bli rätt trött på klänningar nu!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 11:57:59 följande:
    Oj, det var ju jättestor skillnad på ringarnas stil. Vad är det som inte är bra med 10 karat istället för 18? Men är den första du visade i 10 karats vitguld då eller? Det visste jag inte man gjorde.. Och vad är denna i för metall? Silver eller titan el nåt? Personligen gillade jag den här moderna bättre med de runda stenarna. Jättesnygg! Men det är ju en smaksak, om du nu gillar den andra bättre.

Och ok, siden-åsikt uppfattad och registrerad! Är oxå lite kluven. Å ena sidan tycker jag att 1100 kr är jättebilligt för alla de extra meterna äkta sidentyg. Å andra sidan är jag rädd att inte ens ha klänningen i slutändan. Att jag tar den andra (i organza)... Frågan är ju om man då får igen pengarna för att den är i siden om jag säljer den.. Usch, börjar bli rätt trött på klänningar nu!
    VAD är det jag läser, trött på klänningar???
  • S2011
    1700tal skrev 2011-02-23 11:57:59 följande:

Ja, denna första är i titan och jag gillar verkligen hur den ser ut! Föll platt för den första gången jag såg den.
    Men så är jag ju lite svag för den mer romantiska typen som är på den senare också, så det blir lite jobbigt :)

Den andra är 10 karats vitguld, ja. Vad jag förstår. Min far sa dock att det är ganska troligt att det är en silverring som är pläterad med 10 karats vitguld. Tydligen så är det väldigt "orent" guld när karaten är så låg och därigenom sämre kvalitet..

Frågan är ju om det är så himla värt att köpa en ring med risk för taskig kvalitet bara för att den är prinsessig? särskilt när jag hittat titanringen som jag gillar och som dessutom kostar  typ 6 ggr så lite?

Trött på klänningar? Kan du verkligen bli det?Flört  
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 11:50:13 följande:
    1700 tal: Min frlovningsring är ganska hög vet inte exakt nu.. Min vigselring har jag inte gjort ännu ska gå till guldsmeden o fixa. Men den ska se ut som på bilden, den på bilden är från en guldkedja som ligger i gbg o jag vågar inte beställa över nätet vill att den blir gjort som min frsta ring. Men det drar iväg med pengarna :( Men tror att vigselringen blir ca 7mm hög Blir det fr högt ?Lågt?
    Mm, 7 mm låter rätt extremt. Schalins allra högsta är 2,4 mm hög. Din ser visserligen högre ut men 7, njaa, då skulle du inte kunna hålla ihop fingrarna.. Eller menade du där den stora diamantens infattning är? Där kanske det är 7 mm. Hm..

Har du låtit göra din förlovningsring hos en guldsmed oxå? Efter dina önskemål?
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 11:47:50 följande:
    Hmm men kommer du inte bli riktigt besviken om du inte tar det du verkligen vill ha? Slå till :)
    Hm, joooo.... Kanske det.... Eller jooo, förmodligen....

Ok, har nog bestämt mig för att beställa sidenet. Vill ju att klänningen ska påbörjas dessutom! Vill ju ha hem den! Och de väntar på att jag ska vela färdigt så de kan börja klippa i tyget...

Då ska jag hitta ett sätt att framställa detta fint till sambon, nu lagom denna månad då vi har en ovanligt stoooor hög med räkningar...
  • Sommarbrud

1700tal: Ja jag gjorde min förlovningsring hos en guldsmed, är riktigt nöjd med den. Ja det e svprt med höjden på ringarna men den e ganska hög o det gillar jag lite... Jobbigt när man har handskar på sig men jag tar iof alltid av mig ringarna när jag sover. Har en med en större sten på andra handen som jag fick när W kom.

Jaaaaa beställ nu så vi får se :)
    Jag måste skaffa ett paypal konto måste fixas ikväll! Är det svårt ni som gjort det ?

• S2011
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 12:15:27 följande:
    Jaaaaa beställ nu så vi får se :)
    Jag måste skaffa ett paypal konto måste fixas ikväll! Är det svårt ni som gjort det ?
    Jag fixade ett igår - förvånansvärt lätt :)
    Tog knappt fem minuter och sen var man ready to order! :D 
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-02-23 12:10:52 följande:
    Ja, denna första är i titan och jag gillar verkligen hur den ser ut! Föll platt för den första gången jag såg den.
    Men så är jag ju lite svag för den mer romantiska typen som är på den senare också, så det blir lite jobbigt :)

Den andra är 10 karats vitguld, ja. Vad jag förstår. Min far sa dock att det är ganska troligt att det är en silverring som är pläterad med 10 karats vitguld. Tydligen så är det väldigt "orent" guld när karaten är så låg och därigenom sämre kvalitet..

Frågan är ju om det är så himla värt att köpa en ring med risk för taskig kvalitet bara för att den är prinsessig? särskilt när jag hittat titanringen som jag gillar och som dessutom kostar  typ 6 ggr så lite?

Trött på klänningar? Kan du verkligen bli det?Flört  
    Jo, lägre guldhalt är det ju (och därmed sämre kvalité) förstås. Hade några smycken - när vi lämnade in byrålådsguld till våra förlovningsringar - som var i 10 karat och de tog inte ens emot dem.

Titan är ju poppis och ursnygg modell som sagt. Och måste säga att titanringen ser dyrare ut i mina ögon. Den andra ser så prålig ut.. Jag gillar oxå pråligt i vissa mått så förstår hur du tänker men du tror inte att den i titan är mer stilren i det långa loppet. Finns det inte risk att du tröttnar på "prålet" om 10 år? Tänker bara på hur jag själv är funtad.
  • Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-02-23 12:17:07 följande:
    Jag fixade ett igår - förvånansvärt lätt :)
    Tog knappt fem minuter och sen var man ready to order! :D 
    Men vad bra då ska det fixas ikväll så imorgon är det bara att  beställa :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden