• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 12:15:27 följande:
    1700tal: Ja jag gjorde min förlovningsring hos en guldsmed, är riktigt nöjd med den. Ja det e svprt med höjden på ringarna men den e ganska hög o det gillar jag lite... Jobbigt när man har handskar på sig men jag tar iof alltid av mig ringarna när jag sover. Har en med en större sten på andra handen som jag fick när W kom.

Jaaaaa beställ nu så vi får se :)
    Jag måste skaffa ett paypal konto måste fixas ikväll! Är det svårt ni som gjort det ?
    Jag gillade verkligen dina ringar. Det där med höjden är nog en vanesak. I början kändes det jättekonstigt (jag som inte var van vid ringar alls) och min är "bara" 1,9 mm hög..

Ok ok, jag beställer!  Och berättar för sambon efteråt, hehe...

Men varför måste ni ha ett paypalkonto? Varför inte betala med kort?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 12:31:40 följande:
    Jag gillade verkligen dina ringar. Det där med höjden är nog en vanesak. I början kändes det jättekonstigt (jag som inte var van vid ringar alls) och min är "bara" 1,9 mm hög..

Ok ok, jag beställer!  Och berättar för sambon efteråt, hehe...

Men alla säger att man ska ha ett sånt konto att det är säkrare ? Jag betalar iof alltid med mitt kort ver nätet förutom senaste två veckorna då¨jag lyckats slå en kod fel o spärrat internet handeln:( Måste fixas! men jag har ett annat kort jag handlar med till sambons stora glädje!!

Bra beslut om att beställa!
    Ja man vänjer sig med ringarna åh längtar tills jag ska göra den :)
  • S2011
    1700tal skrev 2011-02-23 12:17:24 följande:
    Jo, lägre guldhalt är det ju (och därmed sämre kvalité) förstås. Hade några smycken - när vi lämnade in byrålådsguld till våra förlovningsringar - som var i 10 karat och de tog inte ens emot dem.

Titan är ju poppis och ursnygg modell som sagt. Och måste säga att titanringen ser dyrare ut i mina ögon. Den andra ser så prålig ut.. Jag gillar oxå pråligt i vissa mått så förstår hur du tänker men du tror inte att den i titan är mer stilren i det långa loppet. Finns det inte risk att du tröttnar på "prålet" om 10 år? Tänker bara på hur jag själv är funtad.
    Jo, du har förstås helt rätt :) Titanringen känns nog lite mer tidlös och som en sån man inte tröttnar på i första laget... Så himla skönt med input från andra!
    1700tal skrev 2011-02-23 12:31:40 följande:
     med ett paypal-konto lämnar man inte ut några som helst uppgifter som gäller ens ekonomi (kortnummer, kontonummer osv) vilket gör att risken för att man blir blåst på hela lönekontot el dyl är minimal. man använder det alltså i första hand för att försäkra sig om säker överföring.
  • Miceme
    S2011 skrev 2011-02-23 11:41:19 följande:
    Oj, nej, det visste jag inte. tack för tipset Skrattande

Den första ser ut så här:

Fast jag vill ha den med helblank finish.

Ringde och konsulterade min pappa också. Det lutar lite åt denna första ändå... det visade sig nämligen (när jag läste lite närmare) att den andra är i 10 karats guld, och det var tydligen inte så bra, sa min far.

Jag vet inte.. fy, så kluven jag känner mig!

Apropå din klänning förresten, så tycker jag nog du ska köra på det översta lagret i sidentaft. 

Jag tyckte nog att den första ringen var finare, men det är ju du som ska känna....
    Jag har ingen aning om hur karaten påverkar ringen.  Kanske finns någon liknande ring med högre karathalt för ett skapligt pris?
  • 1700tal

Ok, nu har jag beställt sidenet!!

Jo, fast verified by visa har väl samma funktion? Dessutom går åtminstone Millys kortbetalningar via paypal OCH verified by visa så det borde väl vara säkert. Har ingen jättekoll på allt sånt här dock...

Men via ett paypalkonto måste man ju ge uppgifterna till paypal istället. Väl? Eller? Obestämd

• Miceme

1700-tal: Jag såg en alliansring med princessdiamanter runt om på vigselbutiken ringen var urläcker, men prislappen hade man ju velat justera med en rejäl spritpenna =)

Har du bestämt dig för ringen?

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 12:52:18 följande:
    Ok, nu har jag beställt sidenet!!

Jo, fast verified by visa har väl samma funktion? Dessutom går åtminstone Millys kortbetalningar via paypal OCH verified by visa så det borde väl vara säkert. Har ingen jättekoll på allt sånt här dock...

Men via ett paypalkonto måste man ju ge uppgifterna till paypal istället. Väl? Eller? Obestämd
    Jag har också för mig att verified by visa ger ett bra "skydd". Jag tror inte att Milly ser kortnumret, det går ju via paypal ändå och det är ju från paypal man får betalningsbekräftelsen.

Jag har dessutom inga pengar på mitt konto kopplat till mitt kort i normala fall så jag kan inte bli blåst på några pengar ändå!
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-23 12:57:13 följande:

1700-tal: Jag såg en alliansring med princessdiamanter runt om på vigselbutiken ringen var urläcker, men prislappen hade man ju velat justera med en rejäl spritpenna =)

Har du bestämt dig för ringen?

Vad var det för butik du såg den i? Är det en butik som heter vigselbutiken? Där den finns att skåda på "riktigt" alltså? Vad kostaden då? MED den sista nollan?

Hm, har iaf bestämt mig för att INTE ta det billigare alternativet (den från 2 hjärtan).. Har ju inte bråttom men vill absolut veta vad ringen kommer gå på så vi kan få med den in i budgeten. Och därmed få omjustera budgeten och dra ner på nåt annat. Typ efterrätten till våra 80 gäster eller nåt!
  • Skumboll

Bara jag som inte har någon förlovningsring? Gubben är ringmärkt - men inte jag. (får inte på mig ringen efter jag blev gravid.... ehm, det var ju bara fyra år sedan....)

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-23 13:02:45 följande:
    Jag har också för mig att verified by visa ger ett bra "skydd". Jag tror inte att Milly ser kortnumret, det går ju via paypal ändå och det är ju från paypal man får betalningsbekräftelsen.

Jag har dessutom inga pengar på mitt konto kopplat till mitt kort i normala fall så jag kan inte bli blåst på några pengar ändå!
    Samma här! Här finns inga pengar att blåsa mig på. Vår blygsamma besparing (=bröllopspengarna! ) finns inte ens i samma bank som våra "vanliga" småmynt till mat och annat smått och gott.

Nej, Milly (och andra företag) ser aldrig några av kundens uppgifter. Jag driver ju ett par webshoppar och jag får inte ens veta vilken bank kunden har och definitivt inte kort- eller kontonr. Man köper ju den tjänsten av paypal, payson osv och det säljande företaget har inget med transaktionen att göra.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden