• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme

Jag tycker den var jättefin, vet inte hur din andra ser ut.

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 16:13:53 följande:
    Laura PrincessTycker ni denna var fin ? Hittade på sidan som ni skrivit om vigselbutiken.se, eller ska jag hålla mig till min
    Den var oxå jättefin men det var din ursprungliga oxå. De har SÅ mkt fina ringar, både vigselbutiken och hedensguld! Väldigt inspirerande...
  • Sommarbrud

1700tal, Ja den första hittade jag på hedensguld, den frsta ringen är 2000 kr billigare om man ska se till priset så svårt

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 16:30:58 följande:
    1700tal, Ja den första hittade jag på hedensguld, den frsta ringen är 2000 kr billigare om man ska se till priset så svårt
    Vad kostar den första då?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 16:40:58 följande:
    Vad kostar den första då?
    25 på nätet, är den värd det ?
  • 1700tal

Hm, värd det är den säkert. Om man har råd och möjlighet förstås. Hade jag 25 "över", då skulle jag kunna tänka mig att lägga dem på en ring man ska ha hela livet. Skulle inte ge det för en smycke man har då och då, men just för en vigselring - ja, varför inte, om man kan.

Det är ju en investering till skillnad från mkt annat av det man ska punga ut med till bröllopet.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 16:51:09 följande:
    Hm, värd det är den säkert. Om man har råd och möjlighet förstås. Hade jag 25 "över", då skulle jag kunna tänka mig att lägga dem på en ring man ska ha hela livet. Skulle inte ge det för en smycke man har då och då, men just för en vigselring - ja, varför inte, om man kan.

Det är ju en investering till skillnad från mkt annat av det man ska punga ut med till bröllopet.
    ja o så räknar man som jag gör, dela på 50 år blir ju billigt.. Nej det e dyrt o gifta sig. Hua jag trodde de skämtade när vi fick räkningen på stället :(
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 16:53:42 följande:
    ja o så räknar man som jag gör, dela på 50 år blir ju billigt.. Nej det e dyrt o gifta sig. Hua jag trodde de skämtade när vi fick räkningen på stället :(
    Ja, på 50 år blir ringen riktigt billig!

Japp, stendyrt! Huu... Minns att sambons mamma sa - när vi precis förlovat oss - att det fanns folk som pungade ut med hiskliga summor på 30 000 kr för ett bröllop!! Ha, she has noooo idea.... Och vi är två stora släkter som alla förväntas komma. Vi har skurit i gästlistan bäst vi kan och nu är vi nere i "bara" 80 pers eftersom lokalen inte tar mer. Så vi diskuterar inte bröllopsplaner med hans föräldrar... De skulle svimma om de hörde vilka summor vi är uppe i (trots kinaklänning, alkohol från tyskland och billigaste cateringen vi fick tag på). Och vi har ett "billigt" bröllop under omständigheterna...

Vad har ni för lokal då? Men visste ni inte vad den kostade innan räkningen damp ner?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 17:06:51 följande:
    Ja, på 50 år blir ringen riktigt billig!

Japp, stendyrt! Huu... Minns att sambons mamma sa - när vi precis förlovat oss - att det fanns folk som pungade ut med hiskliga summor på 30 000 kr för ett bröllop!! Ha, she has noooo idea.... Och vi är två stora släkter som alla förväntas komma. Vi har skurit i gästlistan bäst vi kan och nu är vi nere i "bara" 80 pers eftersom lokalen inte tar mer. Så vi diskuterar inte bröllopsplaner med hans föräldrar... De skulle svimma om de hörde vilka summor vi är uppe i (trots kinaklänning, alkohol från tyskland och billigaste cateringen vi fick tag på). Och vi har ett "billigt" bröllop under omständigheterna...

Vad har ni för lokal då? Men visste ni inte vad den kostade innan räkningen damp ner?
    Ha ha min sambos mamma e likadan hon tror att man kan äta ute fr 4 kr typ...V i ska bara vara 40 pers men det kostar 2000 per person med maten,sen hyra för stället är 5 tusen men då sover vi kvar. Jo jag visste vad det kostade men hade förträngt lite...
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 17:14:25 följande:
    Ha ha min sambos mamma e likadan hon tror att man kan äta ute fr 4 kr typ...V i ska bara vara 40 pers men det kostar 2000 per person med maten,sen hyra för stället är 5 tusen men då sover vi kvar. Jo jag visste vad det kostade men hade förträngt lite...
    Inte bara 5 tusen väl - det var väl 50 tusen? Obestämd
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden