• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 20:37:03 följande:
    Yey - skumbolls snygga klänningar! Tror dina två klänningar är de enda jag har stenkoll på här i tråden..

Ser SÅ fram emot att se dem när de kommer sen - förhoppningsvis PÅ dig oxå!

Ser särskilt fram emot att se din andra med volangerna, den är ljuuuvlig!
    Mohaha, jag har visat dem typ 3684 gånger vid det här laget...

Jag ser också fram emot att få hem dem - men jag kan inte lova att du får livebilder med mig i klänningarna.
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 20:35:09 följande:
    Herregud ryssarna så klart! Haha kyrkan vi ska gifta oss i var det försvar de stackars bönderna hade mot piraterna och ryssarna och tyvärr var nog kyrkan det enda skrytbygge de hade ocksåTungan ute
    Ah, ryssarna - good point... Och kyrkan står kvar?! Är den i sten eller trä?
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 20:38:04 följande:

Ja och här är den jag har funderat på

Juuust det, Ivankas var det ju.. Se vad bra med uppfriskning av minnet!
    Skumboll skrev 2011-02-23 20:41:09 följande:

Jag ser också fram emot att få hem dem - men jag kan inte lova att du får livebilder med mig i klänningarna.
    Eller hur! Tänkte samma sak när agape frågade om jag hade bilder på hur min såg ut innan.. Whaaat - finns det verkligen folk kvar i denna tråd som INTE kan varje tråd av min första klänning utantill?! Så många bilder jag har lagt upp sen trådstarten (eller sida 5 eller nåt.. )...

Men upprepning är källan till kunskap... Så vi tjatar på...
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-23 20:41:52 följande:
    Ah, ryssarna - good point... Och kyrkan står kvar?! Är den i sten eller trä?
    Sten bland en massa små röda kyrkstugorGlad det är lite speciellt för mig att gifta mig där eftersom jag har guidat där och sett säkert 100 par gifta sig där. Snacka om att jag satt och drömde dåFlört
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-02-23 20:41:09 följande:

Men det är ju bra för de nya och för oss med dåligt bildminne ocksåFlört
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 20:51:18 följande:
    Sten bland en massa små röda kyrkstugorGlad det är lite speciellt för mig att gifta mig där eftersom jag har guidat där och sett säkert 100 par gifta sig där. Snacka om att jag satt och drömde dåFlört
    Åh, men det låter ju så fint... Har du ingen bild?
    jennifaer skrev 2011-02-23 20:52:36 följande:
    Precis, det kan ju uppmuntra de nya som tittar in oxå. Nu har vi ju inte haft så mkt bilder på ett bra tag eftersom alla väntar på beställda klänningar.

När skulle du beställa ivankaklänningen (eller vera wang-klänningen rättare sagt för visst var det hon som designade den?) om du väljer den?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 18:53:31 följande:
    Ååååååh, är det där ni ska vara?! Nu blir jag sjukt avundsjuk måste jag säga! Har varit inne på deras hemsida 1000 ggr men aldrig varit där. Vilka sängar de har! Förvånad

Tycker ni ska förutsätta att ni ska provsmaka!

300 kr är superpris, det inser vi. Det är därför vi blir så frustrerande att våra familjer inte begriper hur "billigt" vi kommer undan för att vara ett slottsbröllop. Men det är bara maten, ingen alkohol. På vår lokal måste vi välja en av 3 cateringfirmor som slottet rekommenderar och som "kan" lokalerna och rutinerna. Och vi lär få välja den billigaste = 300 kr/kuvert för tvårätters. (350 om vi tar efterätt oxå). Nej vi har inte valt meny men vi har fått menylistor så vi vet på ett ungefär.
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:37:20 följande:
    1700 tal: Visst bor du också kring sthlm någonstans? Var ska ni gifta er?
    Ja deras hemsida är sådär tycker jag, du måste åka dit o bo det är så fint!

Ja ni verkar ha fått ett pangpris! Var glada :)
  • jennifaer

så här ser det utGlad
    1700tal skrev 2011-02-23 20:59:23 följande:
    Åh, men det låter ju så fint... Har du ingen bild?
    Precis, det kan ju uppmuntra de nya som tittar in oxå. Nu har vi ju inte haft så mkt bilder på ett bra tag eftersom alla väntar på beställda klänningar.

När skulle du beställa ivankaklänningen (eller vera wang-klänningen rättare sagt för visst var det hon som designade den?) om du väljer den?
    Ja hmm jag vill få hem mina skor så att jag kan mäta mig med dem också hade jag nog velat ta en vända och prova lite klänningar så jag ens vet om jag skulle passa i denTungan ute Jag har inte så bråttom i alla fall eftersom jag inte gifter mig förrän 2012Flört jo det är en Vera Wang
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 20:48:19 följande:
    Men upprepning är källan till kunskap... Så vi tjatar på...
    Japp, tjata kan jag!
    Sant sant!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 20:59:23 följande:
    Tänk så många klänningar det kommer ploppa upp här så småningom! Ketchupeffekten!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden