• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-02-23 21:42:15 följande:
    tack :)
    vad jag kunnat klura mig till så ska originalet vara en alfred angelo (de här bilderna är dock från kina-sidan).
    jag har tänkt beställa den så som den är på bilden, alltså med kungsblått släp och ljusblå bård. 
    Just det, det stämmer förstås. De gör ju tvåfärgade. Tyckte bakgrunden såg ut som någon av Maggies kollektioner.

Det blå blir ju fint - har ni det som färgtema oxå?
  • IdaPierre
    Ocean Bride skrev 2011-02-23 21:19:56 följande:

Hmm.. Detta är ju några av mina funderingar.. Ska ju snart iväg och prova modeller, får väl se om någon av dessa kvarstår då...

Den till vänster och mitten harr länge varit en favorit.....Den finns med axelband, men den blir inte riktigt lika fin då...
    Den till höger har också länge hägrat.. Och när IdaPierre fick hem sin och den såg sååå fin ut så blev ju beslutsångesten liiiiite större...

Men sen är det ju denna spetsdröm som jag ju inte kan sluta titta och drömma om.......
    Åhh vad det kan vara tråkigt med beslutsångest  Tungan ute

hihi förstår att du har bestlutsångest. alla de här klänningarna är super fina...
    jag är verkligen supernöjd med min klänning...men det är bara att prova o prova tills du känner att du fastnar för någon :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 21:48:53 följande:
    Sov gott :) Här kollas det på fotboll så då är det fritt fram för att sitta vid datorn Jippie!
    Här är det bara efterlyst som vinner över fotbollen. Så fort eftertexten rullar slår han över till fotbollen!
  • jennifaer

Jag ska också ta och dra mig härifrån för att läsa min ruggigt spännande bok om kost och fysisk prestation, suckObestämd

• tigerlily

Jag är ganska ny här, men läste en del här inne nyligen innan jag beställde min klänning från Milly Bridal för några dagar sedan. Först hade jag tänkt mig en klänning med chiffong och lite spets, eftersom jag gillar det materialet och tror att det skulle passa mig fint.

Sedan hittade jag den här klänningen i butik och när jag provade de tre möjliga alternativ jag gillade en gång till vann den med hästlängder.

Tyvärr visade det sig att det skulle bli lite dyrare än jag hade tänkt mig att beställa en kopia av den i duchesse istället för satäng, så då tänkte jag om lite eftersom jag hellre vill kunna bjuda fler gäster än spendera alla mina pengar på klänningen, oavsett hur fin den är. Därför beställde jag den här istället:

En liknande modell och liknande skärning fast med organza, pärldekorationer och spets istället för duchesse. Och det var ju i princip det jag ville ha från början ändå. Dessutom är priset mycket mer tilltalande.

Nu väntar jag bara med spänning på leveransen!
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:54:32 följande:
    Jag ska också ta och dra mig härifrån för att läsa min ruggigt spännande bok om kost och fysisk prestation, suckObestämd
    Ohh det lät ju roligt...
    1700tal skrev 2011-02-23 21:54:12 följande:
    Här är det bara efterlyst som vinner över fotbollen. Så fort eftertexten rullar slår han över till fotbollen!
    Jag är inget större fan av fotboll, imorgon är det tydligen skidor tur att jag ska in till stan :)
  • S2011
    1700tal skrev 2011-02-23 21:51:58 följande:
    Just det, det stämmer förstås. De gör ju tvåfärgade. Tyckte bakgrunden såg ut som någon av Maggies kollektioner.

Det blå blir ju fint - har ni det som färgtema oxå?
    vi har försökt att inte ha nåt färgtema... men onekligen kommer det bli en del blått med min klänning, blommor och ringen... :)
  • Sommarbrud
    tigerlily skrev 2011-02-23 21:54:34 följande:
    Jag är ganska ny här, men läste en del här inne nyligen innan jag beställde min klänning från Milly Bridal för några dagar sedan. Först hade jag tänkt mig en klänning med chiffong och lite spets, eftersom jag gillar det materialet och tror att det skulle passa mig fint.

Sedan hittade jag den här klänningen i butik och när jag provade de tre möjliga alternativ jag gillade en gång till vann den med hästlängder.

Tyvärr visade det sig att det skulle bli lite dyrare än jag hade tänkt mig att beställa en kopia av den i duchesse istället för satäng, så då tänkte jag om lite eftersom jag hellre vill kunna bjuda fler gäster än spendera alla mina pengar på klänningen, oavsett hur fin den är. Därför beställde jag den här istället:

En liknande modell och liknande skärning fast med organza, pärldekorationer och spets istället för duchesse. Och det var ju i princip det jag ville ha från början ändå. Dessutom är priset mycket mer tilltalande.

Nu väntar jag bara med spänning på leveransen!
    Hur lång tid skulle det ta ? Spännande!
  • tigerlily

35-40 dagar har de sagt, men jag har utrymme för lite försening också om det skulle vara så. Det gäller bara att ha tålamod, men det är jag tyvärr inte så bra på... Vill ha den nuuu!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden