• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-24 22:03:48 följande:
    Ja Zumba är roligt andra gången för mig, men jag tycker det e svårt!!

Ja jag ska ha en slarvig fläta med murgröna, har satt i löshår idag för o se hur det blev :)
    Agape skrev 2011-02-24 21:52:59 följande:
    Åh zumba som är så roligt, premiärdansade tidigare i veckan!

Ang slöja så tycker jag det är svårt. Hade tänkt ha utsläppt alternativt lite slarvigt "stor/lösflätat" långt lockigt hår och endast något dekorativt typ ett spänne eller en blomma men provade slöja och det var också fint.
    Måste visa denna frisyr som jag tycker är ljuvlig! Inte direkt en fläta, men det var den bilden när jag läste att Agape skrev slarvigt "stor/lösflätat" och Sommarbruds murgröna... Detta är ju inte murgröna, men man skulle kunna gjort med det...
    Såå fint!
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-24 22:24:58 följande:
    Ok, har kapat datorn i några minuter. Har spenderat kvällen med att måla vardagsrummet knallrött. Faktiskt. Sambon fick en smärre chock när han kom ut ur sitt plugg-krypin och jag är hög på målarångorna! Hehe! Jagade runt efter honom med en pensel och skvätte lite färg i håret på honom så nu hoppade han in i duschen.. Och jag tog datorn, man får inte vara dum och lite kul ska man ju ha!

hm, ytterligare ett i-landsproblem - bara en dator. Förvisso ny och bärbar (tom designad och graffitimålad på utsidan av nån konstnär, gud vet varför) men vad hjälper det det när man är två? Är man på studentbudget så är man...
    Haha jaa vi är ju bara på halv studentbudget men på något sätt har min sambo lyckats priroitera datorerna. Suck!Flört
    Ocean Bride skrev 2011-02-25 08:00:49 följande:
    Agape skrev 2011-02-24 21:52:59 följande:
    Åh zumba som är så roligt, premiärdansade tidigare i veckan!

Ang slöja så tycker jag det är svårt. Hade tänkt ha utsläppt alternativt lite slarvigt "stor/lösflätat" långt lockigt hår och endast något dekorativt typ ett spänne eller en blomma men provade slöja och det var också fint.
    Måste visa denna frisyr som jag tycker är ljuvlig! Inte direkt en fläta, men det var den bilden när jag läste att Agape skrev slarvigt "stor/lösflätat" och Sommarbruds murgröna... Detta är ju inte murgröna, men man skulle kunna gjort med det...
    Såå fint!
    Åhh det är nästan exakt en sån där frisyr jag har tänkt ha! Älskar att den känns så romantiskGlad
  • Sommarbrud
    dobbenochister skrev 2011-02-24 22:19:22 följande:
    Håller med Zumba är riktigt skoj, var själv och zumbade igår Det tar ett tag innan man får in alla moves... har Zumbat kanske 20 gånge och får inte riktigt till det ännu som sagt det tar tid!

Fläta är riktigt fint... funderar också på det
    20 gånger???? Herregud då kommer jag aldrig kunna dansen för jag är extremt dålig från början så det lär ju ta år innan jag kan stegen :(
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-25 08:07:10 följande:
    Haha jaa vi är ju bara på halv studentbudget men på något sätt har min sambo lyckats priroitera datorerna. Suck!Flört
    Ocean Bride skrev 2011-02-25 08:00:49 följande:
    Såå fint!
    Åhh det är nästan exakt en sån där frisyr jag har tänkt ha! Älskar att den känns så romantiskGlad
    Haha! Rent teknikt sett är jag faktiskt inte student längre men på mitt bankutdrag kan man tro det! Jobbar halvtid i familjeföretaget och har en egen firma. Och den som tror att småföretagares plånbok växer rapidartat har iiingen aning... Men jag ligger lågt och gillar läget tills sambon är färdigutbildad om ett år, DÅ har jag mer möjlighet att satsa på det egna företaget...

Och vi har en gammal avdankad ärvd bärbar dator till men bara en trådlös internetdosa så vad hjälper det?!

Men hörrni, ni som gillar hår med murgröna - ni har väl sett BT-tjejens (minns inte hennes namn) som har sitt bröllopshår som avatar. Hon har själv lagt in bilden på sig själv i en annan hårtråd eftersom var så förtjusta i hennes sagolika hår... Jag sparade bilden (trots att jag själv inte ska ha en sån frisyr) för den var så underbar. Hon hade lite "sagotema" på sitt bröllop:

• Sommarbrud
    Agape skrev 2011-02-24 22:59:43 följande:
    Ja hade lite svårt att hänga med men så var det en evighet sen jag dansade eller dyl men tyckte man kom in i det hyffsat mot slutet. men riktigt roligt blir det nog när man lärt sig rörelserna bättre och kan ta ut dem rejält! Känner hur latinan i mig vaknar till liv

Vart har du köpt löshår, något du kan rekomendera? Tänkte också ha löshår och hjälpa längden lite på traven. Funderar också vilken färg jag ska ha på håret, mörk brunt som mitt naturliga eller ljusare slingor som jag oftast har....
    Jag skulle köpa mitt löshår på taj mahal, men de hade inga blonda färger hemma o de skulle kanske komma om 2 veckor ! Så då googlade vi lite o hittade ett ställe som heter kilimanjaro o han var väldigt trevlig o hade exakt min färg så där köpte vi:) Det finns ju alla färger annars kan man ju färga in håret i sitt eget, mitt ser man inte ens att det är löshår för färgen e så lik.
  • Sommarbrud

1700tal: Hah det är hennes frisyr jag ska ha :) Fast med en lite annorlunda fläta som e lite slarvigare, har mailat henne o fått massa bilder så fin frisyr har hon!

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:33:23 följande:
    Jag skulle köpa mitt löshår på taj mahal, men de hade inga blonda färger hemma o de skulle kanske komma om 2 veckor ! Så då googlade vi lite o hittade ett ställe som heter kilimanjaro o han var väldigt trevlig o hade exakt min färg så där köpte vi:) Det finns ju alla färger annars kan man ju färga in håret i sitt eget, mitt ser man inte ens att det är löshår för färgen e så lik.
    Brukar inte frisören fixa löshår?
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-25 08:33:21 följande:
    Haha! Rent teknikt sett är jag faktiskt inte student längre men på mitt bankutdrag kan man tro det! Jobbar halvtid i familjeföretaget och har en egen firma. Och den som tror att småföretagares plånbok växer rapidartat har iiingen aning... Men jag ligger lågt och gillar läget tills sambon är färdigutbildad om ett år, DÅ har jag mer möjlighet att satsa på det egna företaget...

Och vi har en gammal avdankad ärvd bärbar dator till men bara en trådlös internetdosa så vad hjälper det?!

Men hörrni, ni som gillar hår med murgröna - ni har väl sett BT-tjejens (minns inte hennes namn) som har sitt bröllopshår som avatar. Hon har själv lagt in bilden på sig själv i en annan hårtråd eftersom var så förtjusta i hennes sagolika hår... Jag sparade bilden (trots att jag själv inte ska ha en sån frisyr) för den var så underbar. Hon hade lite "sagotema" på sitt bröllop:

Åh gud ja det är verkligen inte lätt i början att vara egenföretagare, men du verkar vara sjukt drifitg så det tar nog inte länge innan du verkligen är igång!
    Wow vilken fin frisyr!!! HAde jag itne velat ha lite lockigt hår hade det där varit min frisyr!Glad
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 08:38:01 följande:
    Brukar inte frisören fixa löshår?
    Jo men jag ville sätta in mitt nu och så ville jag inte lägga 3000 på att sätta in det så min kompis gjorde det och jag betalade 600 för håret :) Har satt med microringar så man kan lätt ta ut det o använda igen
  • Farmall

Den klänningen var jättefin och tuff som är längre upp i tråden...

Nu har jag tagit ett avbrott från detta ett tag, det var skönt att inte vara beroende av det ett tag.
    Idag åker vi på en hotellvistelse i två nätter utan barnen, ska bli riktigt skönt. Finns en relaxavdelning på hotellet och sedan ska vi shoppa lite i Jönköping.

Kikade lite på ebay och snubblade över den här bilden och då tänkte jag på dig 1700-tal, det är ju ingen brudklänning men.....ta en titt.

cgi.ebay.com/Sexy-evening-dress-wedding-dress-ball-prom-Custom-made-/370435730379&hash=item563fb0abcb

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden