Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:44:08 följande:
1700tal skrev 2011-02-25 08:41:03 följande:
Jaså. är det det?!

Visst är den fin! Hon finns nog i mångas blivande brudars "hårmappar" och många har nog med hennes bild till frisören...

Älskar murgrönan, det vill jag nog oxå ha ihop med våra trädgårdsrosor som även ska vara i buketten.
Men frisyren är fantastisk o hon är så fin i den!
Jag funderar på att ha murgröna i buketten men kan inte bestämma mig om jag vill h a rosor eller om jag vill ha vad heter blomman nu igen anemoner? Finns det ngt sådant ?
Ja, anemoner brukar man ha i buketter. Fast inte som bas. Kanske kan du ha rosor som bas och sen anemoner i annan färg?

Här är anemon:

Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:45:41 följande:
Just det, jag beställde mina klänningar igår :) Så ca 40 dagar skulle det ta
Ja, just det! Äntligen!

Då räknar vi dagarna till din klänning oxå...
Skumboll skrev 2011-02-25 08:55:15 följande:
Haha, ja, hon var jättefin i håret när hon själv gifte sig för ett par år sedan. Men, då har jag ingen som kan fixa sminket istället....
Hade tänkt mig något liknande detta;
Guten morgen!

De där passar ju jättefint till båda dina klänningsmodeller. Bra val! Har du liknande hårfärg som på bilderna?
Sommarbrud skrev 2011-02-25 09:00:03 följande:
1700tal: Ja det sitter kvar ville testa. Jag duschade med det igår o det blev så tungt! Fattar inte hur folk orkar med långt hår. Det här gör ju iof lite extra ont eftersom det sitter i mitt vanliga hår men ändå. Tog ju halva kvällen o föna det torrt. Så jag tänkte låta det sitta i tills vi åker till fjällen o sen ta ur det. Men kul att testa kan ha lite fler frisyrer nu :)
Hur långt är det nu då? Och hur kort hade du innan? Syns "nivåskillnaden" liksom, alltså kanten mellan ditt och löshåret?
Haha, känner igen det där med att föna. Då ockuperar jag badrummet i evigheter!

Farmall skrev 2011-02-25 09:04:20 följande:
Ja, haha......skrattar ihjäl mig.
Nu menade jag ju inte att du skulle ha den som brudklänning, bara såg dig i den. Hihi fast jag vet ju inte hur du ser ut men iaf. so m du sa med axeln och volangerna.
Jättefina frisyrer i tråden nu.
Jag funderar på om jag ska strunta i min slöja. Tänkte att den kanske förstör för håruppsättningen och gör så att inte frisyren syns, eller vad tror ni?
Nej, förstod att du inte menade den som brudklänning!

Men den var ju väldigt lik min "volangskapelse". Skickligt hittat/påsnubblat tycker jag, är ju mycket riktigt väldigt jag! Om man tonar ner den lite och gör den i ivory... Och syr igen slitsen...

Då hade den nog fått godkänt tom att gifta sig i!
Jag funderar oxå på slöjan. OM jag tar min volangklänning så blir nog slöja lite mycket. Särskilt med en mantilla och det är ju det jag vill ha. Det är det eller inget liksom... Frisyren döljs ju om man sätter den över frisyren men mång sätter ju fast slöjan under frisyren, i nacken typ. Personligen tycker jag inte det är lika snyggt men har man en fin frisyr kan det vara ett alternativ kanske. När jag har provat min slöja och nålat den över hårknuten så förstör den inte frisyren. Den rör sig ju inte, är nog därför. Men lite hårsprej får man nog ha med i väskan.

Sommarbrud skrev 2011-02-25 09:08:11 följande:
Du borde inte behöva om du har tjockt hår, men kolla med en frisör. Jag har kort hår o tunnt o flygigt så jag skulle behöva massa extra hår :)
Skulle vara skönt att slippa, ekonomiskt om inte annan. Fast behövs det så får det kosta vad det vill. Frisyren är en sak jag INTE tänker snåla med.

Jag älskar håruppsättningar och gör mkt frisyrer själv. Har inte haft nedsläppt hår på många många år. Inte en enda dag. Ingen vet hur långt hår jag har, utom sambon då.