• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-25 08:38:59 följande:
    Åh gud ja det är verkligen inte lätt i början att vara egenföretagare, men du verkar vara sjukt drifitg så det tar nog inte länge innan du verkligen är igång!
    Wow vilken fin frisyr!!! HAde jag itne velat ha lite lockigt hår hade det där varit min frisyr!Glad
    Driftig.. Hm, påbörjar projekt men tröttnar ganska snbbt och påbörjar nästa. Det är mitt gissel... Och alla andras som står kvar med spillrorna, hehe...
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:40:56 följande:
    Jo men jag ville sätta in mitt nu och så ville jag inte lägga 3000 på att sätta in det så min kompis gjorde det och jag betalade 600 för håret :) Har satt med microringar så man kan lätt ta ut det o använda igen
    Aha, du ska sätta in såna förlängningar som sitter kvar alltså? Duschar man och så med löshåret i? Kan inte så mkt om sånt, har alltid haft långt hår så har inte funderat på det. Men med den stora knut jag tänkt ha behövs det kanske... Obestämd Vad tror ni, jag tänkte nåt sånt här. Behövs extrahår då tror ni? Har tjockt hår ner till halva ryggen ungefär.

Farmall skrev 2011-02-25 08:40:57 följande:
    Den klänningen var jättefin och tuff som är längre upp i tråden...

Nu har jag tagit ett avbrott från detta ett tag, det var skönt att inte vara beroende av det ett tag.
    Idag åker vi på en hotellvistelse i två nätter utan barnen, ska bli riktigt skönt. Finns en relaxavdelning på hotellet och sedan ska vi shoppa lite i Jönköping.

Kikade lite på ebay och snubblade över den här bilden och då tänkte jag på dig 1700-tal, det är ju ingen brudklänning men.....ta en titt.

cgi.ebay.com/Sexy-evening-dress-wedding-dress...

Oj, då! Axeln var ju mitt i prick och organzavolangerna oxå men oj, vilken slits! Hehe, farföräldrarna skulle trilla av kyrkbänken!

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:56:53 följande:
    Ja det är skönt när samma person fixar allt. Hmm svårt det där. men väldigt fina frisyrer, har du så långt hår från början ?
    Haha, verkligen inte! Håret är nog axellångt i rakt tillstånd men jag är jättelockig så det är ju betydligt kortare än så till vardags....
    Så det krävs ju att det är någon som är duktig på löshår, för det lär ju behövas.
  • Sommarbrud

1700tal: Ja det sitter kvar ville testa. Jag duschade med det igår o det blev så tungt! Fattar inte hur folk orkar med långt hår. Det här gör ju iof lite extra ont eftersom det sitter i mitt vanliga hår men ändå. Tog ju halva kvällen o föna det torrt. Så jag tänkte låta det sitta i tills vi åker till fjällen o sen ta ur det. Men kul att testa kan ha lite fler frisyrer nu :)

• Farmall
    1700tal skrev 2011-02-25 08:56:59 följande:
    Driftig.. Hm, påbörjar projekt men tröttnar ganska snbbt och påbörjar nästa. Det är mitt gissel... Och alla andras som står kvar med spillrorna, hehe...
    Jo men jag ville sätta in mitt nu och så ville jag inte lägga 3000 på att sätta in det så min kompis gjorde det och jag betalade 600 för håret :) Har satt med microringar så man kan lätt ta ut det o använda igen
    Aha, du ska sätta in såna förlängningar som sitter kvar alltså? Duschar man och så med löshåret i? Kan inte så mkt om sånt, har alltid haft långt hår så har inte funderat på det. Men med den stora knut jag tänkt ha behövs det kanske... Obestämd Vad tror ni, jag tänkte nåt sånt här. Behövs extrahår då tror ni? Har tjockt hår ner till halva ryggen ungefär.

Nu har jag tagit ett avbrott från detta ett tag, det var skönt att inte vara beroende av det ett tag.
    Idag åker vi på en hotellvistelse i två nätter utan barnen, ska bli riktigt skönt. Finns en relaxavdelning på hotellet och sedan ska vi shoppa lite i Jönköping.

Kikade lite på ebay och snubblade över den här bilden och då tänkte jag på dig 1700-tal, det är ju ingen brudklänning men.....ta en titt.

Oj, då! Axeln var ju mitt i prick och organzavolangerna oxå men oj, vilken slits! Hehe, farföräldrarna skulle trilla av kyrkbänken!

Ja, haha......skrattar ihjäl mig.
    Nu menade jag ju inte att du skulle ha den som brudklänning, bara såg dig i den. Hihi fast jag vet ju inte hur du ser ut men iaf. so m du sa med axeln och volangerna.

Jättefina frisyrer i tråden nu.
    Jag funderar på om jag ska strunta i min slöja. Tänkte att den kanske förstör för håruppsättningen och gör så att inte frisyren syns, eller vad tror ni?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 08:56:59 följande:

Du borde inte behöva om du har tjockt hår, men kolla med en frisör. Jag har kort hår o tunnt o flygigt så jag skulle behöva massa extra hår :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:44:08 följande:
    1700tal skrev 2011-02-25 08:41:03 följande:
    Jaså. är det det?! Visst är den fin! Hon finns nog i mångas blivande brudars "hårmappar" och många har nog med hennes bild till frisören... Älskar murgrönan, det vill jag nog oxå ha ihop med våra trädgårdsrosor som även ska vara i buketten.  
    Men frisyren är fantastisk o hon är så fin i den!
    Jag funderar på att ha murgröna i buketten men kan inte bestämma mig om jag vill h a rosor eller om jag vill ha vad heter blomman nu igen anemoner? Finns det ngt sådant ?
    Ja, anemoner brukar man ha i buketter. Fast inte som bas. Kanske kan du ha rosor som bas och sen anemoner i annan färg? Här är anemon:

Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:45:41 följande:
    Just det, jag beställde mina klänningar igår :) Så ca 40 dagar skulle det ta
    Ja, just det! Äntligen!  Då räknar vi dagarna till din klänning oxå...
    Skumboll skrev 2011-02-25 08:55:15 följande:
    Haha, ja, hon var jättefin i håret när hon själv gifte sig för ett par år sedan. Men, då har jag ingen som kan fixa sminket istället.... 

Hade tänkt mig något liknande detta;

Guten morgen! De där passar ju jättefint till båda dina klänningsmodeller. Bra val! Har du liknande hårfärg som på bilderna?
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 09:00:03 följande:
    1700tal: Ja det sitter kvar ville testa. Jag duschade med det igår o det blev så tungt! Fattar inte hur folk orkar med långt hår. Det här gör ju iof lite extra ont eftersom det sitter i mitt vanliga hår men ändå. Tog ju halva kvällen o föna det torrt. Så jag tänkte låta det sitta i tills vi åker till fjällen o sen ta ur det. Men kul att testa kan ha lite fler frisyrer nu :)
    Hur långt är det nu då? Och hur kort hade du innan? Syns "nivåskillnaden" liksom, alltså kanten mellan ditt och löshåret?

Haha, känner igen det där med att föna. Då ockuperar jag badrummet i evigheter!
    Farmall skrev 2011-02-25 09:04:20 följande:
    Ja, haha......skrattar ihjäl mig.
    Nu menade jag ju inte att du skulle ha den som brudklänning, bara såg dig i den. Hihi fast jag vet ju inte hur du ser ut men iaf. so m du sa med axeln och volangerna.

Jättefina frisyrer i tråden nu.
    Jag funderar på om jag ska strunta i min slöja. Tänkte att den kanske förstör för håruppsättningen och gör så att inte frisyren syns, eller vad tror ni?
    Nej, förstod att du inte menade den som brudklänning! Men den var ju väldigt lik min "volangskapelse". Skickligt hittat/påsnubblat tycker jag, är ju mycket riktigt väldigt jag! Om man tonar ner den lite och gör den i ivory... Och syr igen slitsen... Då hade den nog fått godkänt tom att gifta sig i!

Jag funderar oxå på slöjan. OM jag tar min volangklänning så blir nog slöja lite mycket. Särskilt med en mantilla och det är ju det jag vill ha. Det är det eller inget liksom... Frisyren döljs ju om man sätter den över frisyren men mång sätter ju fast slöjan under frisyren, i nacken typ. Personligen tycker jag inte det är lika snyggt men har man en fin frisyr kan det vara ett alternativ kanske. När jag har provat min slöja och nålat den över hårknuten så förstör den inte frisyren. Den rör sig ju inte, är nog därför. Men lite hårsprej får man nog ha med i väskan.
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 09:08:11 följande:
    Du borde inte behöva om du har tjockt hår, men kolla med en frisör. Jag har kort hår o tunnt o flygigt så jag skulle behöva massa extra hår :)
    Skulle vara skönt att slippa, ekonomiskt om inte annan. Fast behövs det så får det kosta vad det vill. Frisyren är en sak jag INTE tänker snåla med. Jag älskar håruppsättningar och gör mkt frisyrer själv. Har inte haft nedsläppt hår på många många år. Inte en enda dag. Ingen vet hur långt hår jag har, utom sambon då.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 09:29:23 följande:
    1Ja, anemoner brukar man ha i buketter. Fast inte som bas. Kanske kan du ha rosor som bas och sen anemoner i annan färg? Här är anemon:
    Skumboll skrev 2011-02-25 08:55:15 följande:
    Haha, ja, hon var jättefin i håret när hon själv gifte sig för ett par år sedan. Men, då har jag ingen som kan fixa sminket istället.... 

Hade tänkt mig något liknande detta;

Sommarbrud skrev 2011-02-25 09:00:03 följande:
    Hur långt är det nu då? Och hur kort hade du innan? Syns "nivåskillnaden" liksom, alltså kanten mellan ditt och löshåret?

Haha, känner igen det där med att föna. Då ockuperar jag badrummet i evigheter! Skulle vara skönt att slippa, ekonomiskt om inte annan. Fast behövs det så får det kosta vad det vill. Frisyren är en sak jag INTE tänker snåla med. Jag älskar håruppsättningar och gör mkt frisyrer själv. Har inte haft nedsläppt hår på många många år. Inte en enda dag. Ingen vet hur långt hår jag har, utom sambon då.
    Jag e inte så bra på blommor, är det fint o blanda med rosor får googla lite. Tyckte bara det var fint o ha en sorts blomma gillar när det bara är en eller två saker i en bukett. Kan bara ha en max två färger på mig samtidigt. Hemma älskar jag att ha allt i vitt, på jobbet sa de alltid att jag borde inreda mentalsjukhus.. Så lite tårkig e jag faktiskt!

Man ser lite skillnad om jag har håret utsläppt,  har ju inte klippt in det lösa i mitt riktiga hår, ser ut som Legolas när jag har utsläppt.. Men jag gilla rinte att ha utsläppt hår har aldrig gjort det så nu har jag en fläta som går hänger ner ver halva ryggen. Annars har jag int ens hår till axlarna.

Ska spara eget hår nu så jag kan ha uppsatt sen oxå :) Ska klippa det här löshåret efter att jag gift mig så det blir lite kortare blir nog jobbigt atet bada annars i sommar när vi åker iväg
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 09:41:16 följande:
    Jag e inte så bra på blommor, är det fint o blanda med rosor får googla lite. Tyckte bara det var fint o ha en sorts blomma gillar när det bara är en eller två saker i en bukett. Kan bara ha en max två färger på mig samtidigt. Hemma älskar jag att ha allt i vitt, på jobbet sa de alltid att jag borde inreda mentalsjukhus.. Så lite tårkig e jag faktiskt!

Man ser lite skillnad om jag har håret utsläppt,  har ju inte klippt in det lösa i mitt riktiga hår, ser ut som Legolas när jag har utsläppt.. Men jag gilla rinte att ha utsläppt hår har aldrig gjort det så nu har jag en fläta som går hänger ner ver halva ryggen. Annars har jag int ens hår till axlarna.

Ska spara eget hår nu så jag kan ha uppsatt sen oxå :) Ska klippa det här löshåret efter att jag gift mig så det blir lite kortare blir nog jobbigt atet bada annars i sommar när vi åker iväg
    Men en hel bukett med anemoner går säkert oxå bra! Trodde du hade en mer vanlig/blandad bukett i tanken där man har en "frontblomma" och andra som framhäver huvudblomman. Var inte alls meningen att "dissa" dina anemoner, såg att det lät så. Skäms Bara anemoner kan säkert blir super. Vilken färg hade du tänkt?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 09:51:07 följande:
    Men en hel bukett med anemoner går säkert oxå bra! Trodde du hade en mer vanlig/blandad bukett i tanken där man har en "frontblomma" och andra som framhäver huvudblomman. Var inte alls meningen att "dissa" dina anemoner, såg att det lät så. Skäms Bara anemoner kan säkert blir super. Vilken färg hade du tänkt?
    haha du dissade ju inte! O jag lägger mig inte ner o gråter om du hade gjort det heller :) Gillar åsikter inte bara positiva! Hm men jag var helt inne på en bukett med bara rosor tills jag såg en bild på vita anemoner här på BT men det kanske inte passar mitt "tema" (ehh har jag ngt tema???) Så nu e jag helt förvirrad vad jag ska ha. Vill helst ha en bukett som ser ut som en boll (ja vet inte så skoj) Men tycker det e fint, går det med anemoner ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden