• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Malin24

Men 1700 tal, du har ju sett vilken klänning jag ska ha (då du hade spanat in den innan oxå, om det inte vore för att den är axelbandslösGlad)

Tror du att det blir fel att välja duchess satin? Jag kan verkligen inget om tygerGlad

• Skumboll

Vad roligt det är att se alla fina klänningar, ännu roligare blir det att se de riktiga klänningarna!

jennifaer skrev 2011-02-24 09:47:00 följande:
    Jo så går det när det bara finns en butik i stan, då kan dom ta betalt tyvärr. Jag tycker det är lite väl med 200kr/påbörjad halvtimme också men när man slipper betala det själv är det ju en annan sakGlad
    200 spänn/halvtimme? Låter ju helsjukt! Blir ju en bra summa om man är där ett par timmar... Obestämd
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-24 09:47:00 följande:
    Jo så går det när det bara finns en butik i stan, då kan dom ta betalt tyvärr. Jag tycker det är lite väl med 200kr/påbörjad halvtimme också men när man slipper betala det själv är det ju en annan sakGlad
    Oj låter ganska dyrt.. Vet att vissa tar betalt men jag trodde det var typ 200 kr för att få prova hur länge man ville
  • FrökenSnartFru

Hej tjejer! Jag följer tråden slaviskt, men har inte kommenterat förrän nu eftersom vi inte har råd med bröllop ännu.
    Hur som helst så ska jag på bröllop i sommar och funderar på att köpa en kinaklänning inför den festen för att testa på hur det är att beställa därifrån. Har liksom Sommarbrud riktat in mig på den knälånga klänningen från Milanoo men har problem med deras storlekar. Midjemåttet på deras storlek är 5 cm smalare än motsvarande storlek från Ellos (som också tycker att midjan är smalaste stället på magen när man mäter). Vad gör man åt det? Väljer en större storlek och försöker sy in den i byst och höft själv, eller syr en ordentlig korsett att ha under för att minska midjan?
    Dessutom går det bara att beställa ett fåtal färger av denna klänning vad det verkar.
    http://www.milanoo.com/p20749.html Funkar det med "brud"rosa på mig som bröllopsgäst?

Är smått förvirrad som ni märker.. men vill ju gärna beställa från Milanoo snart eftersom de har fraktfritt just nu.

• dobbenochister
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 18:39:13 följande:
    Ja hoppas 25!! Jag ska beställa imorgon längtar!
    Glöm inte o visa bilde rnär den kommit :)
    Ja 25 vore inte så illa alls faktiskt bilder kommer så fort den kommit Lycka till själv med beställningen!
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-02-24 15:56:35 följande:
    Oj låter ganska dyrt.. Vet att vissa tar betalt men jag trodde det var typ 200 kr för att få prova hur länge man ville
    Jo det trodde jag också först men så var det ju inte. Det känns ju lite extra surt när man vet helt säkert att man inte ska köpa någon därifrån heller. Men men det löste sig ju så nu behöver jag inte tänka på det något merGlad
  • Hvidbrud

Betala 14.99 extra för att få den costumemade, föreslår jag! Rosa borde ju vara ok, bara den inte är allt för ljus. Fråga om de kan sy den i fuchsi tex om du ändå får den costume made? Jättefin klänning by the way!

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-02-24 11:07:53 följande:
    Men 1700 tal, du har ju sett vilken klänning jag ska ha (då du hade spanat in den innan oxå, om det inte vore för att den är axelbandslösGlad)

Tror du att det blir fel att välja duchess satin? Jag kan verkligen inget om tygerGlad
    Ja just det, DEN har jag koll på!! Vet du att jag går in och tittar på bilder på den mer eller mindre varje dag... Slår vad om att det kommer vara min oavslutade "romans", mitt ofullständiga projekt och min förlorade favorit om jag gifter mig i en av mina andra klänningar. Jag sa faktiskt till min blivande för bara några timmar sedan att det var en tjej på BT som skulle beställa "min" klänning, klänningen med stort K. Han tittade på mig som jag inte var klok och undrade om det det nu var "min" klänning - varför har jag då inte beställt den? Ja, säg det...

Hade du provat den i verkligheten?

Skulle absolut göra den i bridal satin 395/duchess satin. Kommer bli SÅ fint! Suktar... Skulle jaaag beställa den Drömmer skulle jag ta den i ivory eftersom millys ivory har finare lyster än light champagne (till denna klänning vill säga ). Men det ska jag ju inte... För jag har ju redan 3... Och det räcker ju... Väl...? Drömmer
  • FrökenSnartFru
    Hvidbrud skrev 2011-02-24 17:37:44 följande:
    Betala 14.99 extra för att få den costumemade, föreslår jag! Rosa borde ju vara ok, bara den inte är allt för ljus. Fråga om de kan sy den i fuchsi tex om du ändå får den costume made? Jättefin klänning by the way!
    Hittar inte var man skulle kunna skriva att man vill ha costume size och color??
  • 1700tal
    FrökenSnartFru skrev 2011-02-24 17:55:08 följande:
    Hittar inte var man skulle kunna skriva att man vill ha costume size och color??
    Det är under "size", där väljer du custom made.

Jättebra idé med att beställa kinaklänning till att gå på bröllop i väntan på ditt eget!

Och välkommen i tråden förresten, du kan ju vara med och "tycka" även om du inte ska beställa fin brudklänning än.  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden