• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 21:24:37 följande:
    Japp den första blir det hoppas att den sitter bra annars kommer jag lägga mig ner i fosterställning o gråta lääänge!!! Jag vet igentligen inte vad ja ska ha den andra till men tyckte den var fin :) Ska inte ha den i vit utan ngn annan färg som jag inte vet ännu Obestämd. Så dagen efter klänningen e fortfarande kvar :)

Men imorgon ska jag först fixa håret sen beställa, bra dag!
    Den kommer säkert sitta jättefint.

Vilka färger funderar du på till den andra då? Du måste ju bestämma dig till i morg. Perfekt cocktailklänning, den får du säkert användning för på någons kalas, bröllop el dyl. Lite läskig urringning dock, den skulle mina små behag trilla ut ur! Eller det skulle iaf glappa, snarare.
  • jennifaer
    Ocean Bride skrev 2011-02-23 21:19:56 följande:

Hmm.. Detta är ju några av mina funderingar.. Ska ju snart iväg och prova modeller, får väl se om någon av dessa kvarstår då...
    Men sen är det ju denna spetsdröm som jag ju inte kan sluta titta och drömma om.......
    Åhh vad det kan vara tråkigt med beslutsångest  Tungan ute

Herregud jag förstår din beslutsångest! Vad vackra klänningar! Jag är ju lite partisk som ääälskar spets så jag tycker ju bäst om den sistaFlört 
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-02-23 21:30:30 följande:
    och den här beställer jag nu till helgen:

Den var fin! Är det orginalet oxå en maggie sottero? Vilken färg ska du ha de avvikande partierna i?
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:24:40 följande:
    Haha ja men då har ju jag problemet att jag inte på något sätt ryms med tre klänningar i min lilla lägenhet så jag känner att jag vill vara ganska säker innan jag beställerFlört

och ja just det ja! jag vill ju se alla andras färdiga klänningar så jag kan känna mig lite säkrare på att det blir bra hehe!
    Haha, det tror du bara! Klänningar tar inte ALLS lika stor plats i garderoben som man tror..

Det är underkjolarna som tar plats! Och de behöver man ju bara en av...
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:35:16 följande:
    Herregud jag förstår din beslutsångest! Vad vackra klänningar! Jag är ju lite partisk som ääälskar spets så jag tycker ju bäst om den sistaFlört 
    Håller med, den sista i spets var spektakulär!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-23 21:28:07 följande:
    Jag gillar verkligen axelbanden (eller vad man nu kan kalla den) på Maggie Sotteron. Och den IdaPierre fick hem visar ju verkligen att den blev riktigt bra gjord. Och den modellen finns ju hos nästan alla kinatillverkare så det borde kännas trygg att beställa den i så fall. Alla tillverkare måste ju gjort den modellen 1000 ggr. Och det är ju bra...

Spetsklänningen var underbar - vilken läcker rygg!

Bästa är ju förstås att prova, prova, prova olika modeller. När ska du iväg och prova - ska du boka tid eller droppar du bara in i butikerna?
    Kanske att det blir nästa helg, men då ringer jag och bokar först, så att man kan få lite hjälp...
    Jag vet, ryggen är HELT grym på spetsdrömmen!!
    Men det känns säkrare med en som man vet att andra har fått hem som varit super....
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:35:16 följande:
    ja, dom är superfina tycker jag 
    Åh visst är det bara ljuvligt med spetsen....
  • S2011
    1700tal skrev 2011-02-23 21:38:15 följande:
    Den var fin! Är det orginalet oxå en maggie sottero? Vilken färg ska du ha de avvikande partierna i?
    tack :)
    vad jag kunnat klura mig till så ska originalet vara en alfred angelo (de här bilderna är dock från kina-sidan).
    jag har tänkt beställa den så som den är på bilden, alltså med kungsblått släp och ljusblå bård. 
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:30:46 följande:
    Den korta klänningen är ju sååå fin! och jag är officiellt avundsjuk på din morgondag!Glad
    Ja jag lääängtar till imorgon ska bli så kul sen på kvällen är det zumba på gymmet :)
    1700tal skrev 2011-02-23 21:33:42 följande:
    Den kommer säkert sitta jättefint.

Vilka färger funderar du på till den andra då? Du måste ju bestämma dig till i morg. Perfekt cocktailklänning, den får du säkert användning för på någons kalas, bröllop el dyl. Lite läskig urringning dock, den skulle mina små behag trilla ut ur! Eller det skulle iaf glappa, snarare.
    Jag funderade först på en svart för jag älkar svart men det e lite tråkigt så ngn grön kanske eller rosa ?Är inget stort fan av rosa men kanske kul?? Är inget stort fan av urringningen heller men fylla ut är inget problem :(

Ni som beställt, tog ni mindre eller större när man mätte? Jag ska ju ha snörning i ryggen , frågan har varit uppe tidigare men hittar inte i denna tråd...
  • 1700tal

Nej, gott folk. Nu loggar jag av för ikväll trots att det just blev lite fart här i tråden. Sambon råpluggar inför en tenta och nu gav han upp för ikväll och satte sig i soffan för att kolla på efterlyst. Så det är bäst jag ägnar mig åt lite sympatiska och sociala pre-wife-dutys... Pepptalk och tv-mys... Han börjar nog annars tro jag långsamt gifter mig in i "BT-sekten"!

Sov gott allihop så hörs vi imorg!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 21:47:50 följande:
    Nej, gott folk. Nu loggar jag av för ikväll trots att det just blev lite fart här i tråden. Sambon råpluggar inför en tenta och nu gav han upp för ikväll och satte sig i soffan för att kolla på efterlyst. Så det är bäst jag ägnar mig åt lite sympatiska och sociala pre-wife-dutys... Pepptalk och tv-mys... Han börjar nog annars tro jag långsamt gifter mig in i "BT-sekten"!

Sov gott allihop så hörs vi imorg!
    Sov gott :) Här kollas det på fotboll så då är det fritt fram för att sitta vid datorn Jippie!
  • Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-02-23 21:19:56 följande:

Hmm.. Detta är ju några av mina funderingar.. Ska ju snart iväg och prova modeller, får väl se om någon av dessa kvarstår då...

Den till vänster och mitten harr länge varit en favorit.....Den finns med axelband, men den blir inte riktigt lika fin då...
    Den till höger har också länge hägrat.. Och när IdaPierre fick hem sin och den såg sååå fin ut så blev ju beslutsångesten liiiiite större...

Men sen är det ju denna spetsdröm som jag ju inte kan sluta titta och drömma om.......
    Åhh vad det kan vara tråkigt med beslutsångest  Tungan ute

Gillar den i spets massor :)
    S2011 skrev 2011-02-23 21:30:30 följande:
    och den här beställer jag nu till helgen:

Väldigt fin, ska bli spännande och se! Gillade färgen skarpt!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden