• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 18:57:39 följande:
    Nej nej, vi är inga nollåttor! Vi är Linköpingsbor! Vi gifter oss i kapellet på Bjärka Säby nya slottet. Och hyr hela Bjärka Säby gamla slottet till festen. Det är gamla slottet som jag har som avatarbild.
    Haha, undrar varför jag fick för mig det....
    Vad fint det såg ut!!
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 18:54:09 följande:
    kenzas.se/2011/02/21/bh-2/#comments
    Den här BHn tyckte jag såg bra ut men då vet jag inte om den syns igenom?
    Den där modellen har jag oxå tittat på! Den verkar sitta väldigt bra. Men har aldrig sett den på lindex, däremot finns den i en hel drös nätbutiker.

Och kycklingfiléer - haha, den var bra! Det stämmer ju, det är exakt vad freebra ser ut som..
  • IdaPierre
    jennifaer skrev 2011-02-23 18:54:09 följande:
    kenzas.se/2011/02/21/bh-2/#comments
    Den här BHn tyckte jag såg bra ut men då vet jag inte om den syns igenom?
    Oj den verkade ju skit bra..den måste ja hålla koll efter..hihi...det är ju så svårt att hitta rätt underkläder..tur att det är ett tag kvar tills ja ska gifta mej :)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-23 19:01:33 följande:
    Haha, undrar varför jag fick för mig det....
    Vad fint det såg ut!
    No hard feelings - jag älskar stockholm!

Jo, Bjärka Säby är fint. Vi gillar det stilrena och vitkalkade, gamla slottet är inte pråligt alls (som nya slottet) och är riktigt prisvärt.
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-23 19:14:07 följande:
    No hard feelings - jag älskar stockholm!

Jo, Bjärka Säby är fint. Vi gillar det stilrena och vitkalkade, gamla slottet är inte pråligt alls (som nya slottet) och är riktigt prisvärt.
    Åh Bjärka Säby är ju superfint!!! Vi brukade alltid vara där på midsommarafton när jag var litenGlad
  • jennifaer
    IdaPierre skrev 2011-02-23 19:13:24 följande:
    Oj den verkade ju skit bra..den måste ja hålla koll efter..hihi...det är ju så svårt att hitta rätt underkläder..tur att det är ett tag kvar tills ja ska gifta mej :)
    Ja jag tyckte också att den såg jättebra ut och är nästan sugen på att köpa en trots att det är så länge kvar för mig, men jag kan ju ha den till annat så längeGlad
  • Agape

Kikar in och hejjar, hur går det för alla någon som bestämt, beställt eller fått sin klänning? Hinner inte alls med aktiviteten här inne och inte hinner man läsa ikapp heller...

Det finns ingen bildtråd där endast klänningarna vias upp till denna?

Idag har jag vart och prövat klänningar i butik för att få en känsla  vad man passar i osv. Snacka om varierat bemötande i de olika butikerna. Hann bara med tre stycken men av rena principskäl så skulle jag inte vilja handla från iaf en av dem! Nu blir det att scana va klänningsmarknaden på nätet igen...

• jennifaer
    Agape skrev 2011-02-23 19:28:58 följande:
    Idag har jag vart och prövat klänningar i butik för att få en känsla  vad man passar i osv. Snacka om varierat bemötande i de olika butikerna. Hann bara med tre stycken men av rena principskäl så skulle jag inte vilja handla från iaf en av dem! Nu blir det att scana va klänningsmarknaden på nätet igen...
    Vad trist med dåligt bemötande! När man ska köpa något så dyrt som brudklänning förväntar man ju sig faktiskt lite service i alla fall. Men var glad att du har flera olika ställen att gå till! Jag har ett ställe jag vet om här i stan...
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 19:27:14 följande:
    Åh Bjärka Säby är ju superfint!!! Vi brukade alltid vara där på midsommarafton när jag var litenGlad
    Jaså, vad kul att höra någon som varit där säga att det är lika fint som vi tycker. Det är ju inget "tinnar och torn"-slott utan väldigt rustikt.

Vi föll pladask! Vi älskar båda historia så en historisk lokal var givet. Vi kollade på de flesta slott i Östergötland men så fort vi gick ur bilen vid Bjärka Säby så bara tittade vi på varann i samförstånd. Mitt i prick, precis vid vattnet, med billiga rum och utan serveringstillstånd (för det skulle vi inte ha råd med) eller egen restaurangverksamhet... Enda nackdelen var att det bara får plats 79 pers. Vår gästlista är egentligen liiite längre än så.
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-23 19:34:03 följande:
    Jaså, vad kul att höra någon som varit där säga att det är lika fint som vi tycker. Det är ju inget "tinnar och torn"-slott utan väldigt rustikt.

Vi föll pladask! Vi älskar båda historia så en historisk lokal var givet. Vi kollade på de flesta slott i Östergötland men så fort vi gick ur bilen vid Bjärka Säby så bara tittade vi på varann i samförstånd. Mitt i prick, precis vid vattnet, med billiga rum och utan serveringstillstånd (för det skulle vi inte ha råd med) eller egen restaurangverksamhet... Enda nackdelen var att det bara får plats 79 pers. Vår gästlista är egentligen liiite längre än så.
    Ja men det är ju rustikt vackertGlad Vi älskar också historia men tyvärr finns det inte ett slott på säkert 100mils avstånd från oss, så det fick bli en supermysig världsarvskyrka i en liten kyrkby iställetSkrattande
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden