• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:22:14 följande:
    För det priset de tar, inte bara kuvertavgiften men även lokalhyran, borde deras service vara bättre än bäst! Förstår att det känns surt när de säljer in, lovar och sen inte håller något...
    Ja det känns sådär men jag frsker att inte tänka på det då blir jag bara arg :) Så jag tänkte ringa o prata med dem o hoppas att de ändrar sig
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 17:14:25 följande:
    Ha ha min sambos mamma e likadan hon tror att man kan äta ute fr 4 kr typ...V i ska bara vara 40 pers men det kostar 2000 per person med maten,sen hyra för stället är 5 tusen men då sover vi kvar. Jo jag visste vad det kostade men hade förträngt lite...
    Oj, ni får alltså ge 80 000 för maten + 50 000 för hyran (inkl bäddar för 40 gäster)? Ja, då förstår jag att ni, precis som vi, ligger lågt med den informationen till svärisarna!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 18:29:58 följande:
    Oj, ni får alltså ge 80 000 för maten + 50 000 för hyran (inkl bäddar för 40 gäster)? Ja, då förstår jag att ni, precis som vi, ligger lågt med den informationen till svärisarna!
    Ja men de vet att det e ganska dyrt men dom e lite speciella för inget ska kosta men de går gärna påandras fester/åker till andras landställen bara de slipper betala :( Min sambo är precis tvärtom SKÖNT!

Men de ska faktiskt vara med o betala lite så det var ju snällt av dem.
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 17:58:52 följande:
    Nej vi hade bara tänkt o bjuda 30 men det blir ju självklart 40 och det verkar bli 44 personer. Men jag hoppas det är bra blir ju lite orolig när de är så dåliga på att höra av sig. O till oss sa de att man skulle få smaka menyn när vi bokade men det får man inte nu tydligen utan nu får vi gå dit o äta som vanliga gäster o smaka en vanlig meny
    Skämtar de?? Vår catering kostar typ 300 kr/kuvert och ska provsmaka de rätter vi väljer.. Ganska fräckt faktiskt av dem faktiskt.

Har du skrivit vilket ställe ni ska vara på? För då har jag missat det (eller om du inte vill skriva det förstås.. ).
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 18:24:11 följande:
    Ja det känns sådär men jag frsker att inte tänka på det då blir jag bara arg :) Så jag tänkte ringa o prata med dem o hoppas att de ändrar sig
    Det blir säkert toppenbra i slutändan! Deras rum är så fantastiskt fina!
  • dobbenochister

Då var beställningen på Landy gjord... nu är det bara att samla nerverna i si sådär 25-45 dagar dårå... hoppas snarare på 25 än 45

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 18:35:23 följande:
    Skämtar de?? Vår catering kostar typ 300 kr/kuvert och ska provsmaka de rätter vi väljer.. Ganska fräckt faktiskt av dem faktiskt.

Har du skrivit vilket ställe ni ska vara på? För då har jag missat det (eller om du inte vill skriva det förstås.. ).
    Ja vi ska vara på görvälns slott, så fina rum det var där vi föll :)

Ja jag måste fråga dem igen hel konstigt att inte få smaka maten kan ajg tycka när man betalar så pass mkt.

300 kr per k var väl ett bra pris? Har ni valt mat ännu ?
  • Skumboll

1700 tal: Visst bor du också kring sthlm någonstans? Var ska ni gifta er?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:35:33 följande:
    Det blir säkert toppenbra i slutändan! Deras rum är så fantastiskt fina!
    Ja rummen var helt galna tyckte vi, vilket jobb dom har gjort med stället. Har sett gamla bilder och det är ju en helt annan grej! Så vi blir nog nöjda o de är trevliga när man ringer så omjliga är dom nog inte :)
  • Sommarbrud
    dobbenochister skrev 2011-02-23 18:36:35 följande:
    Då var beställningen på Landy gjord... nu är det bara att samla nerverna i si sådär 25-45 dagar dårå... hoppas snarare på 25 än 45
    Ja hoppas 25!! Jag ska beställa imorgon längtar!
    Glöm inte o visa bilde rnär den kommit :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden