• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Agape skrev 2011-02-23 19:28:58 följande:
    Kikar in och hejjar, hur går det för alla någon som bestämt, beställt eller fått sin klänning? Hinner inte alls med aktiviteten här inne och inte hinner man läsa ikapp heller...

Det finns ingen bildtråd där endast klänningarna vias upp till denna?

Idag har jag vart och prövat klänningar i butik för att få en känsla  vad man passar i osv. Snacka om varierat bemötande i de olika butikerna. Hann bara med tre stycken men av rena principskäl så skulle jag inte vilja handla från iaf en av dem! Nu blir det att scana va klänningsmarknaden på nätet igen...
    Dessvärre ligger allas bilder lååångt tillbaka (eftersom vi mest snackar skit i denna tråd i väntan på att klänningarna ska dimpa ner i brevlådan ).

Men hörrni, kan vi inte köra ett "genrep" med bilder? Vi som beställt och nu väntar på den egna och varandras klänningar - kan vi inte alla lägga upp bilder så man får lite koll på varann? Kommer inte heller ihåg vad alla beställt och orkar inte heller bläddra bakåt..

Dessa är mina 3 klänningar:

Den vänstra är i taft och omsydd av mig efter hemkomst. Den var översållad med spets som jag sprättade bort. Den vänstra är den enda jag har fått än så länge. Den i mitten är i sidentaft och är inte påbörjad än. Jag har lagt till ett megalångt släp och en lägre skuren midja än vad som är på bilden. Den högra är påbörjad (ska vara ivory, inte rosa), ha ännu längre släp och vidare kjol än på bilden och ha en axel.

Är SÅ otålig, vill ha hem de andra två typ NU!

Nå, ni andra - påminn oss med en bild på er beställda klänning så vi vet vad som väntar er andra om några veckor. Ska bli så roligt att äntligen få se alla era klänningar när de kommer!

• 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 19:42:01 följande:
    Ja men det är ju rustikt vackertGlad Vi älskar också historia men tyvärr finns det inte ett slott på säkert 100mils avstånd från oss, så det fick bli en supermysig världsarvskyrka i en liten kyrkby iställetSkrattande
    Oj, inga slott på 100 mils avstånd? Men världsarvkyrka i liten kyrkby låter underbart det oxå.
  • jennifaer

Vad kul med genrep man hinner ju glömma bort vad alla har beställt!

1700tal skrev 2011-02-23 19:56:43 följande:
    Oj, inga slott på 100 mils avstånd? Men världsarvkyrka i liten kyrkby låter underbart det oxå.

Ja eller inga jag vet. Det var uppenbarligen inte så populärt att smälla upp en massa slott i norra norrlandFlört

• Agape

1700-tal: har du ingen bild hur klänningen till vä såg ut innan du gjorde om den? Är alla "kinaklänningar"?

jennifaer skrev 2011-02-23 19:31:58 följande:
    Vad trist med dåligt bemötande! När man ska köpa något så dyrt som brudklänning förväntar man ju sig faktiskt lite service i alla fall. Men var glad att du har flera olika ställen att gå till! Jag har ett ställe jag vet om här i stan...
    På gott och ont, är lite gråtfärdig då jag prövat allt för många klänningar och ingen känns helt hundra. Hade man bara ett ställe att välja på så var kanske beslutet lättare?!

Och hur ska man nu våga beställa från nätet utan att prova först, hjälp undra om jag ångrar mig? Drar inte heller en "normal storlek" så det är nog inte helt lätt att sälja iväg något heller....
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 20:14:19 följande:

Vad kul med genrep man hinner ju glömma bort vad alla har beställt!
    Ja eller inga jag vet. Det var uppenbarligen inte så populärt att smälla upp en massa slott i norra norrlandFlört

Jag hoppas att ni andra som beställt och går i väntans tider (på klänningen...) vill lägga upp en bild igen, även om ni redan gjort det typ 50 sidor bakåt. Skulle vara jätteroligt att se igen! Ps, gäller förstås även er som ska beställa i dagarna. Visa vad det blir!

Haha, nja, norra norrland kanske inte var främsta landskapet för varken skrytbyggen eller försvarsborgar! Vem skulle de visa dem för/försvara sig mot?
  • 1700tal
    Agape skrev 2011-02-23 20:21:13 följande:
    1700-tal: har du ingen bild hur klänningen till vä såg ut innan du gjorde om den? Är alla "kinaklänningar"?På gott och ont, är lite gråtfärdig då jag prövat allt för många klänningar och ingen känns helt hundra. Hade man bara ett ställe att välja på så var kanske beslutet lättare?!

Och hur ska man nu våga beställa från nätet utan att prova först, hjälp undra om jag ångrar mig? Drar inte heller en "normal storlek" så det är nog inte helt lätt att sälja iväg något heller....
    Jo, visst har jag det! Den ser jätteglansig ut på dessa bilder men det är den dock inte. Taft blir så där på bild när man använder blixt.

Men om du har beslutsångest, gör som jag - beställ 3! Nån av dem lär ju duga då.

Och ja, alla 3 är kinaklänningar.

• Skumboll

Vad roligt att se alla klänningar igen!!

Här är de jag har beställt.

• jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-23 20:23:09 följande:
    Jag hoppas att ni andra som beställt och går i väntans tider (på klänningen...) vill lägga upp en bild igen, även om ni redan gjort det typ 50 sidor bakåt. Skulle vara jätteroligt att se igen! Ps, gäller förstås även er som ska beställa i dagarna. Visa vad det blir!

Haha, nja, norra norrland kanske inte var främsta landskapet för varken skrytbyggen eller försvarsborgar! Vem skulle de visa dem för/försvara sig mot?
    Herregud ryssarna så klart! Haha kyrkan vi ska gifta oss i var det försvar de stackars bönderna hade mot piraterna och ryssarna och tyvärr var nog kyrkan det enda skrytbygge de hade ocksåTungan ute
  • 1700tal

Yey - skumbolls snygga klänningar! Tror dina två klänningar är de enda jag har stenkoll på här i tråden..

Ser SÅ fram emot att se dem när de kommer sen - förhoppningsvis PÅ dig oxå!

Ser särskilt fram emot att se din andra med volangerna, den är ljuuuvlig!

• jennifaer

Ja och här är den jag har funderat på
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden