• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 13:12:48 följande:
    Samma här! Här finns inga pengar att blåsa mig på. Vår blygsamma besparing (=bröllopspengarna! ) finns inte ens i samma bank som våra "vanliga" småmynt till mat och annat smått och gott.

Nej, Milly (och andra företag) ser aldrig några av kundens uppgifter. Jag driver ju ett par webshoppar och jag får inte ens veta vilken bank kunden har och definitivt inte kort- eller kontonr. Man köper ju den tjänsten av paypal, payson osv och det säljande företaget har inget med transaktionen att göra.
    Det är skitbra egentligen, jag kan inte gå och handla utan att föra över pengar till kortet. Blir oftast inte så mycket handla av det då... jag får ju ångest när jag ska föra över pengarna redan.

Låter tryggt att företagen inte ser kortuppgifterna...!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 13:21:40 följande:
    Jag sover ju int emed min ring så glömmer den ganska ofta... men min sambo har den jämt (misstänker att han itne får av den, men vill inte erkänna det )
    Haha! På min sambo åker den av och på hela tiden. Han tränar ju fotboll 3 ggr/vecka och då ligger den hemma. Men på universitetet har han den alltid.

Och både jag och blivanden har gått ner flera kilon sen förlovningen i okt så vi kan båda "skaka" av oss ringarna. Till bröllopet får vi nog lämna in dem för förminskning och putsning...
    Skumboll skrev 2011-02-23 13:22:37 följande:
    Haha, du får ju iaf på dig din nu! Min får jag inte ens på på lillfingret....
    Oj då! Då får du väl ha den i ett snöre om halsen istället!
    Olga skrev 2011-02-23 13:23:47 följande:
    Ooh va roligt..... jag gifter mig i sept....så jag undrar om jag inte borde hoppa i och beställa för att om det blir fel eller nåt...hoppas inte då har jag tid att fixa en ny....oo jag e såå skeptisk....men man måste chansa i livet...kanske
    Jag skulle nog inte vara orolig eller skeptisk. De allra allra flesta blir ju väldigt nöjda med sina kinaklänningar. Dessutom håller de flesta med om att de håller högre kvalité än de man köper i vanliga brudbutiker. Bästa är ju att prova i vanliga affärer först så du har en hum om vad du passar i. Passform och storlek däremot verkar oftast bli väldigt bra.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-02-23 13:05:42 följande:
    Vad var det för butik du såg den i? Är det en butik som heter vigselbutiken? Där den finns att skåda på "riktigt" alltså? Vad kostaden då? MED den sista nollan?

Hm, har iaf bestämt mig för att INTE ta det billigare alternativet (den från 2 hjärtan).. Har ju inte bråttom men vill absolut veta vad ringen kommer gå på så vi kan få med den in i budgeten. Och därmed få omjustera budgeten och dra ner på nåt annat. Typ efterrätten till våra 80 gäster eller nåt!
    Ja det är både en fysisk och en nätbutik. http://www.vigselbutiken.se/tcol-ice-25.html

http://www.vigselbutiken.se/vigselringar/flemming-uziel-stella/stella-b085.html denna är inte diamanter runt om men jag tror ju att det som syns på fingret blir täckt med diamanter.

http://www.vigselbutiken.se/allians-sensym.html jag tycker att det är konstigt att den här ringen är så mycket billigare än den första.... kanske beror på att det inte är ett känt märke??
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-23 13:27:32 följande:
    Alla dessa "regler"! Man gör ju som man själv vill!

Jag är ingen smyckesmänniska alls så det kommer bli jobbigt att ha på sig en vigselring.
    Hm, nu lät det kanske som vi är värsta swingers som "intar" krogen varje lör - så är det naturligtvis inte! Just for the record....
    Skumboll skrev 2011-02-23 13:29:50 följande:
    Det är skitbra egentligen, jag kan inte gå och handla utan att föra över pengar till kortet. Blir oftast inte så mycket handla av det då... jag får ju ångest när jag ska föra över pengarna redan.

Låter tryggt att företagen inte ser kortuppgifterna...!
    Japp, ett måste med en "slösa" som jag i familjen! Mkt medvetet uttänkt att försvåra att nalla av de pengarna...

Nu nallar jag uppenbarligen ändå med alla dessa (nåja, 3) klänningar. Pengarna är ju trots allt bara ett knapptryck bort! Vi HAR skapat ett bröllopskonto i annan bank som inte är kopplat till varken kort eller internet och som vi BÅDA måste vara med för att kunna ta ut pengar... Men där sätter jag inte in så där väldans mkt pengar... Om jag ska vara helt ärlig... För då kan jag ju inte ta ut dem igen utan sambons närvaro...  

Och nej, jag har iiingen ångest över att beställa klänningar! Än...
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-23 13:33:28 följande:
    Ja det är både en fysisk och en nätbutik. www.vigselbutiken.se/tcol-ice-25.html

www.vigselbutiken.se/vigselringar/flemming-uz... denna är inte diamanter runt om men jag tror ju att det som syns på fingret blir täckt med diamanter.

www.vigselbutiken.se/allians-sensym.html jag tycker att det är konstigt att den här ringen är så mycket billigare än den första.... kanske beror på att det inte är ett känt märke??
    Ok, den första höll jag på att sätta kaffet i halsen över. Några 56 000 kr finns dässvärre inte disponibla, då blir det vigsel på rådhuset med 2 vittnen och bonnkaka med vatten efteråt. Dessutom är en eternity-ring onödigt tycker jag. Fint men blir så dyrt... Diamanterna på insidan syns ju ändå knappt..

Den andra var fin (och billig), men rundad kant. Antar att de kan ändra det dock...

Men det är ju 3 ggr mer carat/diamanter i den första, det förklarar ju prisskillnaden. Det är ju tyvärr diamanterna som kostar.

Men gillade den första. Fast med en tredjedel, kanske hälften av diamantsträckan (så undersidan är i bara guld).

Ska surfa runt lite på den där sidan. Den såg bra ut!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 13:31:16 följande:
    Skumboll skrev 2011-02-23 13:22:37 följande:
    Haha, du får ju iaf på dig din nu! Min får jag inte ens på på lillfingret....
    Oj då! Då får du väl ha den i ett snöre om halsen istället!
    Kan inte ha halsband eller liknande, lilleman sliter i dem! Däremot sitter den i sambons halsband...
    1700tal skrev 2011-02-23 13:42:11 följande:
    Hm, nu lät det kanske som vi är värsta swingers som "intar" krogen varje lör - så är det naturligtvis inte! Just for the record....
    Började fundera....
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-23 13:57:35 följande:
    1700tal skrev 2011-02-23 13:42:11 följande:
    Började fundera....
    Haha, jo jag insåg att det lät lite knas! Och att ingen kommenterade det i trådet vilket ju är ett illavarslande tecken, hehe...

Nej, vi är varken partyprissar eller otrogna.. Men NÄR vi väl går ut så är vi inte klistrade mot varann om man säger så. Snarare tvärtom. Men vi går ju hem tillsammans och är 100 % trygga med varann... Ja, ni fattar. Eller kanske inte, vad vet jag! Aaaanyway....
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-02-23 13:54:31 följande:
    Ok, den första höll jag på att sätta kaffet i halsen över. Några 56 000 kr finns dässvärre inte disponibla, då blir det vigsel på rådhuset med 2 vittnen och bonnkaka med vatten efteråt. Dessutom är en eternity-ring onödigt tycker jag. Fint men blir så dyrt... Diamanterna på insidan syns ju ändå knappt..

Den andra var fin (och billig), men rundad kant. Antar att de kan ändra det dock...

Men det är ju 3 ggr mer carat/diamanter i den första, det förklarar ju prisskillnaden. Det är ju tyvärr diamanterna som kostar.

Men gillade den första. Fast med en tredjedel, kanske hälften av diamantsträckan (så undersidan är i bara guld).

Ska surfa runt lite på den där sidan. Den såg bra ut!
    Bonnkaka är icke att förakta Flört
    Håller helt med att det räcker att det syns på framsidan.
    De har bra priser jag "tjänade" närmare 4000 på att beställa därifrån.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-23 14:16:25 följande:
    Bonnkaka är icke att förakta Flört
    Håller helt med att det räcker att det syns på framsidan.
    De har bra priser jag "tjänade" närmare 4000 på att beställa därifrån.
    Haha, fast tvivlar starkt på att sambon skulle hålla med.. Bonnkaka i all ära.

Vilken ring har du köpt då? 
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-23 14:12:24 följande:
    Haha, jo jag insåg att det lät lite knas! Och att ingen kommenterade det i trådet vilket ju är ett illavarslande tecken, hehe...

Nej, vi är varken partyprissar eller otrogna.. Men NÄR vi väl går ut så är vi inte klistrade mot varann om man säger så. Snarare tvärtom. Men vi går ju hem tillsammans och är 100 % trygga med varann... Ja, ni fattar. Eller kanske inte, vad vet jag! Aaaanyway....
    Haha, jag förstår! Vi kräver nog inga mer förklaringar.... om du inte känner för att göra en vidare utläggning av ämnet?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden