• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • sunsey

Sommarbrud: Gillar ditt sätt att räkna.. På 50 år blir ju ringen ett fynd ju =)

• Sommarbrud
    sunsey skrev 2011-02-22 21:28:11 följande:
    Sommarbrud: Gillar ditt sätt att räkna.. På 50 år blir ju ringen ett fynd ju =)
    Ja vet jag brukar tänka så om det är ngt dyrt att herregud snart tjänar jag ju pengar på den här varan:)
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-22 21:20:36 följande:
    Ja du ska absolut inte "nöja" dig med en bra.... självklart ska man ju inte behöva leva på vatten och bröd för att man köpt en dyr ring men det är ju bara du som vet hur den biten ser ut.

Jag har försökt att hålla ner kostnaderna för det mesta men ringen.... där finns inga kompromisser. Jag vill känna mig stolt när jag ska visa ringen och det skulle ag inte gjort om jag köpt en ring jag bara var halvt om halvt nöjd med.

Då menar jag inte att priset är det viktiga utan att jag helt enkelt ville ha den ringen jag vill ha, oavsett om den kostade 2000 eller 20000.

Gå in i en butik som har en att visa, fast då blir du troligtvis fast Tyst För den på bilden är riktigt snygg!

Jag är glad att jag var inne och tittade för jag hade aldrig hittat min ring om jg bara tittat på bilder, för där är den inte snygg, den måste helt enkelt upplevas Skrattande.
    Jo, precis, jag känner likadant. Är det nåt från bröllopet man ska "dras" med hela livet så är det ju ringen. Varje dag! Bröllopsbilderna plockar man väl bara fram då och då. Och klänningen hänger ju i garderoben... Men ringen...

Men uj, vad pengar det blir. Skulle vilja ta garderobsguldet och åka till en guldsmed för kostnadsförslag på den andra ringen. Kan ju bara spekulera i vad den exakt skulle kosta. Mer än att den förmodligen kostar runt 3 ggr mer än det första alternativet (och min förlovningsring oxå för den delen).

Men grejen är att jag från början, när vi började prata om ringar så ville jag ha den smalaste tunnaste mest osynliga ring som fanns. Har aldrig burit ringar och gillar inte smycken. Men så började vi titta och jag blev fast! Äääälskar min ring och ser fram emot att få en till med massa mer blingbling!

Då tar jag ert råd att inte blindas av den fördelaktiga priset med den första, tack för era inputs.
    Sommarbrud skrev 2011-02-22 21:22:06 följande:
    1700tal: Jag gillade ring nr 2 bäst väldigt fin! Tänk på att du ska ha ringen hela livet :)

Denna tror jag det blir för mig:Jag har den till vänster som förlovningsring så det blir nog den andra den passar till gör det lite enkelt för mig :) Men så dyrt så jag brukar slå ut kostnaden på 50 år och då blir det ju billigare :)
    Wuuh, I like! Jättesnygg kombo. Vilken höjd har dina ringar, de ser ovanligt höga ut? Gillar verkligen en sån där kombination. Det är lite det dilemmat jag har, det finns liksom ingen "perfekt" och helt given matchad (iaf inte färdigmatchad) ring till min eftersom jag valde en vigselmodell till förlovningsring...

Och gillar din ekonomiska ekvation!
  • S2011

jäkla skit. måste hänga på lite i ringdiskussionen (otroligt vackert, btw, sommarbrud!)...

jag hade ju som bestämt mig för en fin titanring med fem blåa små fuskstenar som jag kände mig nöjd med och prislappen var ju helt otrolig ($70)... sen surfade jag in på en annan sida och hittade den här:

(oj, vad stort det blev!)

den kostar mer, fast inte direkt mycket (ca 2800 kr), men jag är student och vet inte hur jag ska skrapa ihop... bm betalar ju redan så mycket... åh, vad gör man?!

för övrigt så fixade jag igår mitt paypalkonto och lägger beställningen på min klänning på fredag! woho! :) 

• 1700tal

Nu har jag fått pris på att göra min klänning nr 2:s "taft-partier" i sidentaft istället istället för polyestertaft. Det skulle kosta 1100 kr extra. Vad säger ni, är det värt det? Det prisförslag jag fick från början (som jag avböjde) var för hela klänningen i siden. Nu frågade jag alltså om de kunde göra bara det översta lagret i sidentaft. Den totala summan med sidentaft blev ungefär hälften jämfört med att göra hela klänningen i siden...

Är det värt det? Jag är ju, som ni vet, "materialnörd" osv... Är jag bara dumsnål nu, ska jag bara slå till?

• 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-23 11:06:58 följande:
    Nu har jag fått pris på att göra min klänning nr 2:s "taft-partier" i sidentaft istället istället för polyestertaft. Det skulle kosta 1100 kr extra. Vad säger ni, är det värt det? Det prisförslag jag fick från början (som jag avböjde) var för hela klänningen i siden. Nu frågade jag alltså om de kunde göra bara det översta lagret i sidentaft. Den totala summan med sidentaft blev ungefär hälften jämfört med att göra hela klänningen i siden...

Är det värt det? Jag är ju, som ni vet, "materialnörd" osv... Är jag bara dumsnål nu, ska jag bara slå till?
    Det gäller denna klänning förresten (för er som inte hänger med i mina klänningssvängar! ):

• 1700tal
    S2011 skrev 2011-02-23 11:04:29 följande:
    jäkla skit. måste hänga på lite i ringdiskussionen (otroligt vackert, btw, sommarbrud!)...

jag hade ju som bestämt mig för en fin titanring med fem blåa små fuskstenar som jag kände mig nöjd med och prislappen var ju helt otrolig ($70)... sen surfade jag in på en annan sida och hittade den här:

den kostar mer, fast inte direkt mycket (ca 2800 kr), men jag är student och vet inte hur jag ska skrapa ihop... bm betalar ju redan så mycket... åh, vad gör man?!

för övrigt så fixade jag igår mitt paypalkonto och lägger beställningen på min klänning på fredag! woho! :) 
    Du vet att man kan förminska bilden i tråden väl? Bara att dra i hörnen. Inte nåt emot stora bilden men kan va bra att förminska ibland när man ska ha flera bilder osv.

Den var fin... 2800 kr ju bra pris för en så fin ring. Men har man svårt att skrapa ihop så har man. Förstår hur det är. Hur såg den första ut då? Den som var billigare?
  • S2011
    1700tal skrev 2011-02-23 11:13:19 följande:
    Du vet att man kan förminska bilden i tråden väl? Bara att dra i hörnen. Inte nåt emot stora bilden men kan va bra att förminska ibland när man ska ha flera bilder osv.

Den var fin... 2800 kr ju bra pris för en så fin ring. Men har man svårt att skrapa ihop så har man. Förstår hur det är. Hur såg den första ut då? Den som var billigare?
    Oj, nej, det visste jag inte. tack för tipset Skrattande

Den första ser ut så här:

Fast jag vill ha den med helblank finish.

Ringde och konsulterade min pappa också. Det lutar lite åt denna första ändå... det visade sig nämligen (när jag läste lite närmare) att den andra är i 10 karats guld, och det var tydligen inte så bra, sa min far.

Jag vet inte.. fy, så kluven jag känner mig!

Apropå din klänning förresten, så tycker jag nog du ska köra på det översta lagret i sidentaft. 

• Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-02-23 11:04:29 följande:

Svårt, vet hur det är 2800 låter inte så mkt men är man student är det inte lätt. Håller med 1700 tal hur såg den första ut?
  • S2011
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 11:44:17 följande:
    Svårt, vet hur det är 2800 låter inte så mkt men är man student är det inte lätt. Håller med 1700 tal hur såg den första ut?
    Den första är den som är alldeles ovanför ditt inlägg :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden