Miceme skrev 2011-02-22 21:20:36 följande:
Ja du ska absolut inte "nöja" dig med en bra.... självklart ska man ju inte behöva leva på vatten och bröd för att man köpt en dyr ring men det är ju bara du som vet hur den biten ser ut.
Jag har försökt att hålla ner kostnaderna för det mesta men ringen.... där finns inga kompromisser. Jag vill känna mig stolt när jag ska visa ringen och det skulle ag inte gjort om jag köpt en ring jag bara var halvt om halvt nöjd med.
Då menar jag inte att priset är det viktiga utan att jag helt enkelt ville ha den ringen jag vill ha, oavsett om den kostade 2000 eller 20000.
Gå in i en butik som har en att visa, fast då blir du troligtvis fast

För den på bilden är riktigt snygg!
Jag är glad att jag var inne och tittade för jag hade aldrig hittat min ring om jg bara tittat på bilder, för där är den inte snygg, den måste helt enkelt upplevas

.
Jo, precis, jag känner likadant. Är det nåt från bröllopet man ska "dras" med hela livet så är det ju ringen. Varje dag!

Bröllopsbilderna plockar man väl bara fram då och då. Och klänningen hänger ju i garderoben... Men ringen...
Men uj, vad pengar det blir. Skulle vilja ta garderobsguldet och åka till en guldsmed för kostnadsförslag på den andra ringen. Kan ju bara spekulera i vad den exakt skulle kosta. Mer än att den förmodligen kostar runt 3 ggr mer än det första alternativet (och min förlovningsring oxå för den delen).
Men grejen är att jag från början, när vi började prata om ringar så ville jag ha den smalaste tunnaste mest osynliga ring som fanns. Har aldrig burit ringar och gillar inte smycken. Men så började vi titta och jag blev fast!

Äääälskar min ring och ser fram emot att få en till med massa mer blingbling!
Då tar jag ert råd att inte blindas av den fördelaktiga priset med den första, tack för era inputs.

Sommarbrud skrev 2011-02-22 21:22:06 följande:
1700tal: Jag gillade ring nr 2 bäst väldigt fin! Tänk på att du ska ha ringen hela livet :)
Denna tror jag det blir för mig:

Jag har den till vänster som förlovningsring så det blir nog den andra den passar till gör det lite enkelt för mig :) Men så dyrt så jag brukar slå ut kostnaden på 50 år och då blir det ju billigare :)
Wuuh, I like!

Jättesnygg kombo. Vilken höjd har dina ringar, de ser ovanligt höga ut? Gillar verkligen en sån där kombination. Det är lite det dilemmat jag har, det finns liksom ingen "perfekt" och helt given matchad (iaf inte färdigmatchad) ring till min eftersom jag valde en vigselmodell till förlovningsring...
Och gillar din ekonomiska ekvation!