• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • sandis1977
    Miceme skrev 2011-02-21 09:29:20 följande:
    Den är superfin!!
    Jag tyckte det var fint med ringen också.

Axelband är ju en smaksak jag tycker båda delar är fint.
    Vart hittade du den?
    Tack!
    Det känns verkligen rätt!
    Vad tror du ringen är gjord av? Jag har så himla svårt att se detaljerna på dessa små bilder.. 
  • sandis1977
    Miceme
    Jag hittade den på Landy, har bara letat där faktiskt
  • sandis1977
    Sommarbrud skrev 2011-02-21 10:50:29 följande:
    Väldigt fin! Gillar kjolen väldigt mkt!
    Tack, det gör jag med :)
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-02-21 09:44:41 följande:
    sandis1977 skrev 2011-02-20 22:39:55 följande:
    Jag tror helt enkelt jag hittat min klänning..
    Men jag vill ha utan ring i sidan och snörning i ryggen.

Jag tar TACKSAMT emot respons. Är så rädd att den inte kommer motsvara förväntningarna.
    Ev. vill jag att de sätter i tunna axelband.
    Den var väldigt vacker och romantisk. Spagetti straps är ju smart att låta dem göra, de är ju avtagbara.
    Tack!
    Heter det straps om jag skriver det till Landy, fattar de då?
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-02-21 11:02:34 följande:
    Nu har jag fått svar från Milly att min "chiffong"-klänning är i organza! Förvånad What the...?! Obestämd

Nån mer som har fått hem en klänning i organza? Hur blev det? Gillar INTE organza... Hur ska detta gå...
    Vilken klänning är det du beställt?
  • sandis1977
    L8PR skrev 2011-02-21 20:10:23 följande:
    Fik mina testbilder idag och det ser dööööööööö bra ut. Kommer ha i organza, nöjd med detta för då blir klänningen inte så tung.
    Kan du inte visa?
    Vart har du beställt ifrån?
  • CiaLia

Jag har kollat igenom hela Landys sortiment ( det tog många timmar det) och har hittat flera kandidater. Men kan någon berätta om det går att ladda ner el beställa någon katalog el liknande så att man ser bilderna bättre? Som det är nu när jag tittar på hemsidans bilder så önskar jag ju att kunna se mer i detalj hur klänningarna verkligen ser ut. Någon som vet hur man går till väga för bättre bilder på klänningarna?

• TheD
    Sommarbrud skrev 2011-02-21 22:09:31 följande:
    White Knee Length V-Neck Sash Satin Wedding DressFunderar på att beställa den här också, fast inte i vit utan ngn färg som man kan använda vanligt.. Vad tror ni ?
    Mycket söt! Du kan lätt ha den i den färgen men i andra färger fungerar nog också :)
  • sandis1977
    CiaLia skrev 2011-02-21 23:41:49 följande:
    Jag har kollat igenom hela Landys sortiment ( det tog många timmar det) och har hittat flera kandidater. Men kan någon berätta om det går att ladda ner el beställa någon katalog el liknande så att man ser bilderna bättre? Som det är nu när jag tittar på hemsidans bilder så önskar jag ju att kunna se mer i detalj hur klänningarna verkligen ser ut. Någon som vet hur man går till väga för bättre bilder på klänningarna?
    Har samma problem som du.. Mailade Landy med i hopp om att de kunde skicka något högupplöst, men ikke :(
  • Miceme

Sandis 1977: Ja du inte lätt att se kan det vara typ av samma metall som är till bälten, fast att den är.... vad heter det när man lagt ett tunt lager finare metall över....får upp plagierad men det vet jag att det int är.. plätterad heter det ju =) Tycker att det ser ut som att det är något mönster på ringen också kanske små stenar.

Det var jättesvårt att se deras förstorade bilder var ju inte heller större än de som de redan visade.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden