• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-21 11:02:34 följande:
    Nu har jag fått svar från Milly att min "chiffong"-klänning är i organza! Förvånad What the...?! Obestämd

Nån mer som har fått hem en klänning i organza? Hur blev det? Gillar INTE organza... Hur ska detta gå...
    Låter ju helkonstigt med organza i den klänningen! Obestämd
    Har du frågat varför de gör den i organza istället för chiffong?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-21 09:44:41 följande:

Etsy ska jag kolla...
    I lööööööv Etsy. Kanske inte är jättebilligt alla gånger men ändå.
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-21 17:56:17 följande:
    Jag har hittat lite saker på etsy, har du beställt mkt därifrån ? Är de bra att beställa ifrån ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-21 18:01:00 följande:
    Jag har hittat lite saker på etsy, har du beställt mkt därifrån ? Är de bra att beställa ifrån ?
    Njä, jag har inte alls beställt speciellt mycket därifrån men har inte upplevt några problem, inte heller har jag hört någon annan som har haft problem. 
    Tycker det är kul med lite unika prylar, dessutom handgjorda. Det betalar jag gärna lite extra för. 
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-21 17:56:17 följande:
    Skumboll skrev 2011-02-21 18:03:19 följande:
    Njä, jag har inte alls beställt speciellt mycket därifrån men har inte upplevt några problem, inte heller har jag hört någon annan som har haft problem. 
    Tycker det är kul med lite unika prylar, dessutom handgjorda. Det betalar jag gärna lite extra för. 
    Håller helt med!! Jag kan sitta en hel dag och bara surfa runt!!!!
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-21 18:44:34 följande:
    Skumboll skrev 2011-02-21 18:03:19 följande:
    Håller helt med!! Jag kan sitta en hel dag och bara surfa runt!!!!
    Ja, och är det inte för att köpa så ger det en hel drös med inspiration!

Jag har hittat både smycken och väska där jag tänkte beställa, tjoho!
  • L8PR

Fik mina testbilder idag och det ser dööööööööö bra ut. Kommer ha i organza, nöjd med detta för då blir klänningen inte så tung.

• Skumboll
    L8PR skrev 2011-02-21 20:10:23 följande:
    Fik mina testbilder idag och det ser dööööööööö bra ut. Kommer ha i organza, nöjd med detta för då blir klänningen inte så tung.
    visa oss!!!
  • sunsey
    lunah skrev 2011-02-21 09:15:13 följande:
    Nu har jag beställt min klänning från Landy!

Nu är jag jättenervös! Ska man behöva vara det i en dryg månad månad nu alltså? Haha..

Denna blev det!

Utan blommorna på rumpan, och i färgen light ivory istället för kritvitt som på bilden.

Bröllop 28/5 2011
    Så himla snygg klänning!! Men skulle din klänning bara ta 1 månad.. Till mig sa de att det skulle ta ca 45-50 dagar...
  • Sommarbrud
    White Knee Length V-Neck Sash Satin Wedding DressFunderar på att beställa den här också, fast inte i vit utan ngn färg som man kan använda vanligt.. Vad tror ni ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden