• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • CiaLia

hej hej!
    Jag har nu studerat Kinaklänningssidor ett tag då jag verkligen måste se till att göra min beställning inom kort. Bor i svindyra Schweiz nu i några månader och här är ALLT så dyrt så jag tänker inte köpa klänning här.

Nu min fråga till er, tror el vet ni att klänningarna man beställer från milly, landy eller liknande ger dig fin passform, fint material och allt det där?
    Jag är så himla skraj at beställa nåt som ser så vackert ut på bild och sen får man hem det och blir jättebesviken. Antar att alla känner likadant. Kan inte några vänliga själar lägga upp bilder på sig själva i sina beställda Kinaklänningar så skulle jag bli så glad Glad

• eigollet

Min klänning finns i mitt galleri och är från Milly, bilderna gör den inte riktigt rättvisa. Kvalitén är verkligen jättefin, tyget var tungt med en lyxig känsla, sömmar, passform, ALLT var jag jättenöjd med. Jag tyckte den kändes minst lika fin om inte finare i kvalitén än de jag provade i bröllopsbutikerna. Jag sålde den på annons här och hon som köpte den blev helt chockad över att det var en Kina-klänning eftersom att den var så fin.

Så jag skulle inte tveka en sekund att beställa därifrån. Ha ordentligt god tid på dig bara, eftersom det kan dra ut på leveranstiderna då de trots allt kommer från andra sidan jordklotet.Skrattande

• Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-19 21:46:46 följande:
    Här är jag!
    Och jag har beställt min andra klänning idag, tjoho! Gubben sa "naturligtvis ska du köpa en till", men det gör fortfarande ont i mitt stenbocks-hjärta.  
    Härligt!! Vilken blev det som andra klänning? Kommer inte riktigt ihåg Skäms
    IdaPierre skrev 2011-02-19 23:51:12 följande:
    Jag ska snart skicka iväg en beställning till lanybridal för en tärnklänning.
    Denna ska ja beställa till min tärna, men den kommer bli i chiffong och sen i färgen ljus silver och bandet i midjan ska vara ljus rosa.

Min tärna ville hellre ha chiffong och det tycker ja oxå så det blir lite mer samma stil som min klänning..så vi håller oss till samma stil genom hela bröllopet. Gillar chiffong då det är lite mera "fladdrigt" och lätt :)

Det tror jag kan bli jättefint!!
    CiaLia skrev 2011-02-20 00:14:08 följande:
    hej hej!
    Jag har nu studerat Kinaklänningssidor ett tag då jag verkligen måste se till att göra min beställning inom kort. Bor i svindyra Schweiz nu i några månader och här är ALLT så dyrt så jag tänker inte köpa klänning här.

Nu min fråga till er, tror el vet ni att klänningarna man beställer från milly, landy eller liknande ger dig fin passform, fint material och allt det där?
    Jag är så himla skraj at beställa nåt som ser så vackert ut på bild och sen får man hem det och blir jättebesviken. Antar att alla känner likadant. Kan inte några vänliga själar lägga upp bilder på sig själva i sina beställda Kinaklänningar så skulle jag bli så glad Glad
    Hej!
    Du kan ju beställa efter dina mått.. "IdaPierre" fick hem sin klänning häromdagen, sida 174 såg jag att bilderna låg på, superfin var den!!
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-20 10:36:25 följande:
    Härligt!! Vilken blev det som andra klänning? Kommer inte riktigt ihåg Skäms
    Denna vart det...

• Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-20 10:42:16 följande:
    Denna vart det... 
    Åh! Jag hoppades det var den! Den är såå fin! Men fick för mig det hade florerat yterligare en...  Inte lätt at hålla koll på alla fina klänningar som dyker upp här.. heheh
  • Skumboll
    IdaPierre skrev 2011-02-19 23:51:12 följande:
    Jag ska snart skicka iväg en beställning till lanybridal för en tärnklänning.
    Denna ska ja beställa till min tärna, men den kommer bli i chiffong och sen i färgen ljus silver och bandet i midjan ska vara ljus rosa. 
    Min tärna ville hellre ha chiffong och det tycker ja oxå så det blir lite mer samma stil som min klänning..så vi håller oss till samma stil genom hela bröllopet. Gillar chiffong då det är lite mera "fladdrigt" och lätt :)
    Den kommer bli superfin i chiffong!
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-20 10:43:49 följande:
    Åh! Jag hoppades det var den! Den är såå fin! Men fick för mig det hade florerat yterligare en...  Inte lätt at hålla koll på alla fina klänningar som dyker upp här.. heheh
    Nja, jag har nog lagt in flera olika bilder på den klänningen!
    Jag hoppas den blir så fin som på bilden! Milly lovade att de skulle hinna skicka den tillsammans med den andra klänningen så det kommer ju bli rena julafton den dagen de kommer...
  • Jankys

Hejsan!
    Jag har länge funderat på att köpa min klänning från Milly och har granskat många av kinatrådarna
    här på BT. Jag har hittat en klänning från Millys egna sortiment som jag blev helt kär i men deras hemsida har jag inte kommit in på sedan innan jul. Är det någon som har beställt från Milly under de senaste månaderna så man vet att de fortfarande är "igång"? Vet någon vad klänningen nedan heter på deras hemsida och har fler bilder på den?

Please help! =)

• Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-20 10:47:36 följande:
    Nja, jag har nog lagt in flera olika bilder på den klänningen!
    Jag hoppas den blir så fin som på bilden! Milly lovade att de skulle hinna skicka den tillsammans med den andra klänningen så det kommer ju bli rena julafton den dagen de kommer...
    haha ok Skrattande
    Ja det blir verkligen som julafton! Super att dom kan skicka dem samtidigt!!
    Jankys skrev 2011-02-20 11:34:10 följande:
    Hejsan!
    Jag har länge funderat på att köpa min klänning från Milly och har granskat många av kinatrådarna
    här på BT. Jag har hittat en klänning från Millys egna sortiment som jag blev helt kär i men deras hemsida har jag inte kommit in på sedan innan jul. Är det någon som har beställt från Milly under de senaste månaderna så man vet att de fortfarande är "igång"? Vet någon vad klänningen nedan heter på deras hemsida och har fler bilder på den?

Please help! =)
    Det är många i den här tråden som beställer från Milly. Deras produktion är i full gång även om orginalhemsidan ligger nere.
    Vet tyvärr inte vad klänningen heter...
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-20 13:15:38 följande:
    haha ok Skrattande
    Ja det blir verkligen som julafton! Super att dom kan skicka dem samtidigt!!
    Jag har höööga förväntningar, lär bli skitsur om bägge klänningar visar sig vara skit.
    Jankys skrev 2011-02-20 11:34:10 följande:
    Hejsan!

Please help! =)

Det går att beställa från milly trots att hemsidan ligger nere, det verkar ha varit lite kaos på sistone men det var någon annan som sa att de hunnit ifatt nu.
    Jag vet tyvärr inte vad modellen heter men skicka ett mail till dem och bifoga bilden så löser det sig nog. 
    millybridal2001@gmail.com
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden