• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-18 13:17:18 följande:
    Eller så blir det dessa men vi vit/light ivory/ivory med låg klack. Vad tycker ni?

De där är ju onekligare lite festligare än de andra gröna... Och med lägre klack blir de nog mer bekväma att ha en hel dag.

Själv skulle jag aldrig kunna köpa finskor på nätet eller så, får skoskav av ALLT! Är mkt förtjust i dessa från Lilly men gillar inte riktigt den öppna tån. De har skinn på insidan (ett absolut måste) men konstskinn på utsidan. Dessutom tycker jag de har hutlöst pris för förhållandevis låg kvalité. Skor i konstskinn ska inte kosta 1100 kr! Förvånad Men fina är de...

Men troligtvis kommer det bli dessa fast i vitt skinn istället för hudfärgat:

Capezio 551 karaktärssko
    De här skorna har jag redan i svart och de har jag ofta när vi går ut och man måste kunna GÅ, inte bara vara fin.. De är helt i skinn (även undersulan) och är som en dröm... Älskar dem! Inte så glamorösa men kan tänka mig att dekorera dem med tunna spetsband eller liknande för att "bruda" till dem. Men dessa kan man gå och dansa i en hel dag! Dessutom ÄR det ju dansskor med lädersula så här är det bara att rocka loss på dansgolvet.
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 13:42:02 följande:
    1700tal: Ja man kanske ska färga in ett par sidenskor, men jag vet inte om ajg kommer använda de sen, som alla säkert märkt är jag ju en praktisk person som vill kunna använda allt sen.. NOT! men just skorna har jag fått för mig att jag vill ha sen, sen är det ju fortfarande klack eller inte klack.. Var lite inne på att beställa från matildas bru och fest för att få en låg klack men ändå en fin sko kanske ska ta upp tanken igen ..
    Ja, du verkar ju SÅ praktiskt lagd! Och det brukar ju fiskar vara, oja!

Men allvarligt, varför skulle du inte kunna ha ett par infärgade sidenskor sen? De är ju perfekta att ha på varje restaurangbesök på varje framtida bröllopsdag som ett fint minne. Och andra festliga tillställningar...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-18 14:17:14 följande:
    De där är ju onekligare lite festligare än de andra gröna... Och med lägre klack blir de nog mer bekväma att ha en hel dag.
    Ja, det blir nog dem. Men jag måste bestämma mig för färg! HJÄLP!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-18 14:28:35 följande:
    Ja, du verkar ju SÅ praktiskt lagd! Och det brukar ju fiskar vara, oja!

Men allvarligt, varför skulle du inte kunna ha ett par infärgade sidenskor sen? De är ju perfekta att ha på varje restaurangbesök på varje framtida bröllopsdag som ett fint minne. Och andra festliga tillställningar...
    Det är inte riktigt min grej att ha sidenskor tror jag...Mina kompisar skulle bli mkt frvånande :) Gillar verkligen skinnskor helt i skinn är det bästa som finns eller tygskor... JObbar ju med skinnskor så det blir väl så .. :)

Gillade dina som var dansvänliga, såg väldigt väldigt sköna ut får man fråga vart du köper dem ? Dr ett par såna kan bli lite coola till jeans :)
  • 1700tal

Nu blev jag inspirerad av era skor... Har kollat lite mer på skor i 5 cm-klassen... Den här gillar jag oxå.

Meyer Claudia

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 14:41:56 följande:
    Det är inte riktigt min grej att ha sidenskor tror jag...Mina kompisar skulle bli mkt frvånande :) Gillar verkligen skinnskor helt i skinn är det bästa som finns eller tygskor... JObbar ju med skinnskor så det blir väl så .. :)

Gillade dina som var dansvänliga, såg väldigt väldigt sköna ut får man fråga vart du köper dem ? Dr ett par såna kan bli lite coola till jeans :)
    Dansshopen.nu

Jag handlar ofta just dansskor/karaktärsskor eftersom de är så sköna... 800 kr kostar de. Jag har svarta karaktärsskor som jag haft i många år, använder dem ofta ihop med mina lite "vintageaktiga" festkläder och klänningar. Särskilt noa noas kläder!

Här är länken till just de skorna:

http://www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewProd&productId=206
  • 1700tal

Och skitsnygga till jeans oxå förstås! Särskilt till de smala jeansmodellerna som är inne nu...

• eigollet

1700-tal.

Ivory-skorna hade jag på mitt bröllop, men den här modellen med kilklack. Jättefina och funkade hela kvällen att dansa i! Jag köpte mina på blocket för 300 kr, men de finns på Brandos för 499 kr. Rekomenderas!
    (Vill någon ha mina så hojta till. De fick lite fläckar på klacken vid utomhusvigseln, men det syns ju inte under en lång kjol.. :), strl 38 )

• Sommarbrud

1700tal: Är klacken svår att gå i såg att den var 8 cm hög Ahh högt i min värld men den ser inte så hög ut...
    Ja visst mkt smala jeans i min garderob så det tänkte jag e fiffigt att ha ett par sköna skor som funkar till :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 15:05:45 följande:
    1700tal: Är klacken svår att gå i såg att den var 8 cm hög Ahh högt i min värld men den ser inte så hög ut...
    Ja visst mkt smala jeans i min garderob så det tänkte jag e fiffigt att ha ett par sköna skor som funkar till :)
    What? Vilken sko har 8 cm klack? Karaktärsskorna har 3,8 cm klack om det var dem du menade?  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden