Nu är jag tillbaka från Malta, överlevde flygresan tillbaka oxå!
Men herregud vad ni skriver!
Sommarbrud - alldeles underbar klänning och ursnygg bak! Det är ju faktiskt nästan viktigare eftersom gästerna ser hela klänningen främst bakifrån i kyrkan.
Håller med om att de axlarna kan ge en lite breddande effekt men kan du inte be dem göra "trianglarna" lite smalare? Och om inte, jag skulle nog beställa den ändå för den skärningen och den diagonala linjen på överdelen kommer vara sanslöst smickrande för midjan. Klassiskt trick för att trolla med illusioner för ögat, jag har bett om exakt samma dianonala skärning på alla mina 3 klänningar.
Och de axeltrianglarna är ju lätta och billigt att justera hos en sömmerska sen.
Skumboll - vad bra att du fick bekräftelse av Bella till slut. Jag fick oxå ett långt mail (fest inte av Bella, jag har en annan tjej som kontakt) med stora ursäkter om att det har varit total kaos efter datakraschen i kombination med det kinesiska nyåret och att de först nu är ifatt med allas beställningar. Nu ska allt flyta på som förut.
Och jag fick konkreta svar på alla bekymmer och frågor på en gång så jag är nöjd...
Update med min klänning nr 2, dvs denna. Jag kom på att det kanske finns ett sätt att få den i siden trots allt utan att bli ruinerad och det är att göra BARA det översta taft-delen i sidentaft. Och låta den understa kjolen vara i vanlig satin (för den har ju spets över sig och syns ju knappt, dessutom tycker jag polystersatinet är helt ok, det är polystertaften jag inte gillar...) samt hela fodret i polyster. Det priset jag fick av Milly förut på sidenet, det var ju HELA klänningen i siden, alla lager överallt, även fodret som ingen ser... Så nu hoppas jag att priset blir bättre... Vill ju HEMSKT gärna ha äkta siden på överdelen, det är så otroligt mkt härligare, vackrare och svalare... Sen har jag bett den flytta ner midjan lite på denna modellen så den har en diagonal linje/midja som på bilden bredvid.
Det kommer bli finare på mig som är lång och göra kjolen mindre explosivt marängig. Typ. 

Sen har jag även beställt det rosa "volangmästerverket" (fast i ivory)!!
Med en axel (förstås!), vidare kjol från nedanför höften samt 1,5 meter långt släp.. Och snörning. Tjohoo! Denna klänning kostade dubbelt så mkt som "fluffklänningen" ovan.
Vilket jag gissade att den skulle göra (och borde göra om den ska göras ordentligt).

Denna gång sa jag till sambon att jag tänkte beställa en till och beskrev hur komplicerad den är gjord (utan är beskriva hur den såg ut), era wow-reationer och mammas förtjusning över denna. Och då sa han bara "självklart ska du beställa den!". Bless him...