• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Margris

Här kommer en bild på min klänning. Jag har beställt den i pale green. Jag ska kolla upp vad säljaren hette , har inte det i huvudet.

Hur det funkar på DH gate? Det är en bra fråga. Jag har fattat det som att det är en samlingssite för många olika små tillverkare som inte har möjlighet att ha en egen hemsida. DH gate ställer vissa krav på vilka som får använda deras site så, de har lite kontroll på de som tillverkar antar jag.
    Jag har haft mailkontakt med säljare på DH gate oc h de har varit snabba att svara och väldigt hjälpsamma med färgprover osv. Har fått bekräftelse på min beställning och kvitto så såhär långt har jag inget att klaga på. Det skulle mellan 4 - 8 veckor innan jag får klänningen.
  • IdaPierre

Nu har jag o min M2B bestämt att vi ska ha en tärna :) Så nu ska ja leta efter en klänning..tror det blir en från landybridal..hihi...Hoppas det går bra för alla med era beställningar

• Darling Daisy

Sommarbrud: Det är en jättevacker klänning du hittat. Jag gillar att den är så enkel, men samtidigt välarbetad. 

Skumboll: Vad skönt att du fått betalningen bekräftad nu!

Vott: snygg klänning! Kul med nån som beställer från ett nytt ställe!

• Margris

Företaget jag köpte av heter zhuhongjun. Jag hade igentligen velat välja en annan säljare med fler omdömen då det finns många som säljer samma klänning men de jag hittade hade fel sorts färgprover, jag vill gärna se tyget inte bara en färgprick. Att jag valde just den säljaren berodde på deras tygprover och färger.  DH gate mailade foton på tygprover åt mig så de har varit väldigt hjälpsamma måste jag säga.
    Jag har även fått ett leveransdatum, om 28 dagar ska jag ha klänningen! 

• Darling Daisy

Jättefin modell Margris! Vad roligt att du valt en grön klänning, tror att det kan bli jättevackert!

• Margris

Darling Daisy: Tack så mycket! Jag trivs inte i vitt så det fick bli en annan färg men det hade ju varit betydligt enklare kan jag ju säga :)

• Darling Daisy
    Margris skrev 2011-02-17 20:51:32 följande:
    Företaget jag köpte av heter zhuhongjun. Jag hade igentligen velat välja en annan säljare med fler omdömen då det finns många som säljer samma klänning men de jag hittade hade fel sorts färgprover, jag vill gärna se tyget inte bara en färgprick. Att jag valde just den säljaren berodde på deras tygprover och färger.  DH gate mailade foton på tygprover åt mig så de har varit väldigt hjälpsamma måste jag säga.
    Jag har även fått ett leveransdatum, om 28 dagar ska jag ha klänningen! 
    Oj, 28 dagar var ju inte farligt! Håller tummarna!
  • Sommarbrud

Så nu har jag kommit hem från gymmet har varit och kört ett Zumba pass! Så svårt kan jag säga men roligt, jag har inte så mkt kordinations förmåga tydligen... Men tänkte köra ett tag o se om jag gillar det :)

Tänkte eftersom vi pratade om Zumba förra veckan:)

• Margris

Darling Daisy: Nä jag blev överraskad jag med och när jag läser noggrannare står det within 28 days så det kan ju bli tidigare också...jag är riktigt pirrig faktiskt!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden