• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Tack den klänningen kommer beställas nästa vecka :)

• Vott

@Margris Fin klänning!
    Ja det är några nervösa veckor innan klänningen kommer! Min ska levereras inom 24 dagar står det. Och nu ska jag gå och lägga mig undrar hur bra jag kommer somna :P

Jaja det kommer absolut en uppdatering när klänningen kommit.... Spännande  spännande...Glad 

• dobbenochister
    Margris skrev 2011-02-17 20:35:16 följande:

Här kommer en bild på min klänning. Jag har beställt den i pale green. Jag ska kolla upp vad säljaren hette , har inte det i huvudet.

Hur det funkar på DH gate? Det är en bra fråga. Jag har fattat det som att det är en samlingssite för många olika små tillverkare som inte har möjlighet att ha en egen hemsida. DH gate ställer vissa krav på vilka som får använda deras site så, de har lite kontroll på de som tillverkar antar jag.
    Jag har haft mailkontakt med säljare på DH gate oc h de har varit snabba att svara och väldigt hjälpsamma med färgprover osv. Har fått bekräftelse på min beställning och kvitto så såhär långt har jag inget att klaga på. Det skulle mellan 4 - 8 veckor innan jag får klänningen.
    Vilken makalös vacker klänning... tror att du kommer att bli super fin i den!
  • Mix
    Margris skrev 2011-02-17 20:51:32 följande:
    Företaget jag köpte av heter zhuhongjun. Jag hade igentligen velat välja en annan säljare med fler omdömen då det finns många som säljer samma klänning men de jag hittade hade fel sorts färgprover, jag vill gärna se tyget inte bara en färgprick. Att jag valde just den säljaren berodde på deras tygprover och färger.  DH gate mailade foton på tygprover åt mig så de har varit väldigt hjälpsamma måste jag säga.
    Jag har även fått ett leveransdatum, om 28 dagar ska jag ha klänningen! 
    Åh, love love love klänningen, har också kikat på den modellen! Blir spännande att höra hur det går med DHgate beställningen, velar så vartifrån jag ska beställa.
  • Sommarbrud
    Pleated Taffeta Wedding DressÅh ja vet jag e jobbig, men tror ni man ser bredare ut över axlarna om man har de där banden?Jag e ganska bred äver axlarna o vill inte förhöja det så att säga :)
  • Darling Daisy

Sommarbrud: Svårt att säga, jag är inte så bra på sånt. Tycker inte att den ger ett breddande intryck över axelpartiet på den bilden i alla fall.
    Himla vacker!!! Är den från Milanoos brudklänningssortiment eller vet du var man kan hitta fler bilder?

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-18 11:26:25 följande:
    Sommarbrud: Svårt att säga, jag är inte så bra på sånt. Tycker inte att den ger ett breddande intryck över axelpartiet på den bilden i alla fall.
    Himla vacker!!! Är den från Milanoos brudklänningssortiment eller vet du var man kan hitta fler bilder?
    Hittade på milanoo den e jätte fin i ryggen med, kan lägga in en bild om du vill se ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 11:09:24 följande:
    Åh ja vet jag e jobbig, men tror ni man ser bredare ut över axlarna om man har de där banden?Jag e ganska bred äver axlarna o vill inte förhöja det så att säga :)
    Bra fråga, sitter de långt ut på axeln så kan det nog göra att man ser bredare ut. Modellen på bilden är ju inget bra exempel, hos är ju smal överallt....
    Lägg gärna in bild på baksidan, jag är också nyfiken!
  • Skumboll

Sommarbrud: Bra fråga, sitter de långt ut på axeln så kan det nog göra att man ser bredare ut. Modellen på bilden är ju inget bra exempel, hos är ju smal överallt.... Men det är en vääääldigt fin klänning!
    Lägg gärna in bild på baksidan, jag är också nyfiken!

Nu är alla detaljer och alla mått bekräftade från milly. Och beställer jag en klänning till nu så lovade "någon av alla bellor" att de gör den andra klänningen lite snabbare och skickar bägge samtidigt. Och den andra klänningen skulle kosta 264 USD så det är ju ett rätt okej pris. 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden