• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-22 17:03:33 följande:
    Vad lugnt det är i den här tråden numera, ingen som har fått hem ngn klänning eller ngt annat o visa/berätta?

Hur går det med viktresultaten ?
    Tyvärr, här händer inget nytt. Väntar med spänning på testklänningarna....
    Jag jobbar lite på dagarna så det blir inte så mycket häng här tyvärr.
  • 1700tal
    sandis1977 skrev 2011-02-21 22:36:46 följande:
    Tack!
    Heter det straps om jag skriver det till Landy, fattar de då?
    Ja, det ska de fatta. Spagetti straps är tunna band.

Och dessa, om nån funderar på dem, heter cap sleeves:

• Humlan66

Ni som har lite koll  ( för det tar ju tid att gå igenom 200 sidor ) Vilka tycker ni verkar bäst att ha att göra med av dessa kinalänkar ? Billigast ?
    Tycker priserna har skenat sen jag tittade bara  för ca ett halvår sedan.Men dom vet väl att dom är populära bland oss svenskar ( å andra ) och kan ta betalt

• 1700tal
    L8PR skrev 2011-02-22 08:05:43 följande:
    Skumboll: Varsegod
    Den blir ju jättefin!

Och nu fick jag svar från Milly ang organza/chiffongen. Det verkar som de använder en finare kvalité än den jag brukar se i tygaffärerna. Jag frågade Milly om denna modell (som är deras) är gjord i chiffong eller organza och hon svarade att den är i organza. Så då känner jag mig lugnare för den har ju ungefär samma kjol och volanger.

På viktfronten står det på exakt samma som förra måndagen. Men jag fick ett friskiskort i födelsedagspresent så nu jäklar!

Hur går vikten för dig då, sommarbrud?
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-22 18:45:29 följande:
    Den blir ju jättefin!

Och nu fick jag svar från Milly ang organza/chiffongen. Det verkar som de använder en finare kvalité än den jag brukar se i tygaffärerna. Jag frågade Milly om denna modell (som är deras) är gjord i chiffong eller organza och hon svarade att den är i organza. Så då känner jag mig lugnare för den har ju ungefär samma kjol och volanger.

På viktfronten står det på exakt samma som förra måndagen. Men jag fick ett friskiskort i födelsedagspresent så nu jäklar!

Äsch, skulle ju länka en bild oxå. Jo, denna (som är millys egna och alltså är i exakt rätt tyg) är i organza. Den ser väl helt ok ut, eller hur? Ingen billig gardin?

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-22 18:45:29 följande:
    Den blir ju jättefin!

Vad bra att det känns lite lugnare med klänningen :) Jag ska ju beställa en lång o en kort på torsdag ;) Längtar.

Ja vikten har gått ner o,7 förr veckan så inga jumbo steg. O idag fyller jag år så vi har bakat.. Var iof på spinning på förmiddagen idag så det är ju bra:) De har barnpassning så då kan jag träna på dagarna så nu har jag 2 gymkort så nu finns det inga ursäkter!

Grattis i efterskott får man väl passa på att säga :)
  • Malin24

Åh idag fick jag hem mina tygprover.. Tänkte höra med er klänningsexperter här på tråden:)har ni oxå fått hem prover? Jag bad om ivory och fick hem två bitar..den ena står det bara ivory på och är ganska blank och sen en bit som det står ivory duchess satin på som känns lite tjockareoch ngt mindre blank, vad kan den andra biten vara för tyg? Frågan är om de menar att båda tygerna ska vara i klänningen..hmm och ingen av bellorna svarar på mejl... Lyckas inte bifoga ngn bild på klänningen jag vill ha men det är iaf la sposa daroca ifall ngn orkar googla:) Vad tror ni vad ska jag ha för tyg?. Och ska jag köpa till en slöja eller blir det för mycket??sååå svårt att ta sånna här beslut...

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-22 19:35:15 följande:
    Vad bra att det känns lite lugnare med klänningen :) Jag ska ju beställa en lång o en kort på torsdag ;) Längtar.

Ja vikten har gått ner o,7 förr veckan så inga jumbo steg. O idag fyller jag år så vi har bakat.. Var iof på spinning på förmiddagen idag så det är ju bra:) De har barnpassning så då kan jag träna på dagarna så nu har jag 2 gymkort så nu finns det inga ursäkter!

Grattis i efterskott får man väl passa på att säga :)
    Grattis, grattis!! Och tack, jag fyllde år igår...

Men det var ju super! 0,7 kg är ju jippi! Jag tar nya tag nu när dagen för tårtätande och smarrig överdådig frukost på sängen är över, hehe..

Idag har jag och mamma varit och tittat på vigselringar. Jag har ju "dilemmat" att ha 2 prinsesslipade diamanter i min f-ring och det är svårare än förväntat att hitta en ring som matchar. Fyrkantiga diamanter är både hutlöst dyra men dessutom svåra att hitta i vigselringar.. Men nu har jag hittat en som har runda diamanter men i fyrkantiga infattningar. Vilket gör att diamanterna ser prinsesslipade ut. Invecklat kanske...

Men vad tror ni om denna vigselring (kunde inte få in bild i tråden så måste tyvärr länka);

http://www.tvahjartan.se/collection.php?cat=30&id=95

till min förlovningsring som ser ut så här...

Alternativt, det "perfekta" (och dyyyra) matchande alternativet - motsvarande med prinsesslipade diamanter som jag egentligen vill ha...

Nu har jag ju inte bråttom med ring men grejen är att jag har 20 % på den första ringen som gör att jag blir lite stressad.

Men vad tycker ni, stilmässigt och prismässigt. Vet inte hur stor prisskillnad det blir mellan de två eftersom vi har släktguld i inbyte men diamanterna är det som kostar.. Suck. Säg nu ärligt vad ni tycker.. Allt är inte en prisfråga dock, den här ska man ju ha hela livet...
  • tigerlily
    Malin24 skrev 2011-02-22 19:43:47 följande:
    Åh idag fick jag hem mina tygprover.. Tänkte höra med er klänningsexperter här på tråden:)har ni oxå fått hem prover? Jag bad om ivory och fick hem två bitar..den ena står det bara ivory på och är ganska blank och sen en bit som det står ivory duchess satin på som känns lite tjockareoch ngt mindre blank, vad kan den andra biten vara för tyg? Frågan är om de menar att båda tygerna ska vara i klänningen..hmm och ingen av bellorna svarar på mejl... Lyckas inte bifoga ngn bild på klänningen jag vill ha men det är iaf la sposa daroca ifall ngn orkar googla:) Vad tror ni vad ska jag ha för tyg?. Och ska jag köpa till en slöja eller blir det för mycket??sååå svårt att ta sånna här beslut...
    Duchesse är ett satängtyg med sidenblandning till skillnad från den vanliga satängen som är i polyesterblandning. Den tjockare (och oftast följsammare) duchessen är dyrare, men man kan få klänningen uppsydd i det tyget om man vill. Det är alltså upp till dig att välja om du vill ha vanlig bridal satin eller duchesse/silk satin. Det är helt upp till vad du kan tänka dig att betala och vilken kvalitet på materialet du vill ha. En del vill ha lite följsammare, en del lite styvare. Det beror naturligtvis på modellen på klänningen och vilket fall du är ute efter.

Hjälpte det lite?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden