• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Var tog alla vägen? Alla är visst avloggade ikväll...

Hur har alla ni andra i tråden tänkt gällande slöja förresten? Ska ni ha en överhuvudtaget, vilken sort, var ska ni beställa den och hur ser den ut?

• Miceme
    1700tal skrev 2011-02-24 18:33:23 följande:

Hur har alla ni andra i tråden tänkt gällande slöja förresten? Ska ni ha en överhuvudtaget, vilken sort, var ska ni beställa den och hur ser den ut?

Jag har köpt slöja, tiara diadem hårsmycken, ja lite av varje Glad sedan får vi se vad jag använder.
     Detta är en liknande, den jag köpt fanns inte kvar.
    http://brudklanningar.nu/webshop/product_info.php?cPath=23&products_id=623

Men jag tycker att de riktigt långa spetsslöjorna är riktigt fina också, funderar på om jag skulle beställa det också.
  • Miceme

Slöjan jag köpt är helvit, såg nu att det var guldkant på den jag länkade till.

• jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-24 18:33:23 följande:

Jag var bara tvungen att lägga sonen, men nu sover han gott så nu är jag tillbakaGlad

Jag tror inte jag ska ha någon slöja eftersom jag inte tror att jag skulle känna mig bekväm med det. Dessutom vill jag ha en frisyr som framhäver mitt långa blonda hår och då passar en slöja inte riktigt in.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-24 18:42:21 följande:
    Jag har köpt slöja, tiara diadem hårsmycken, ja lite av varje Glad sedan får vi se vad jag använder.
     Detta är en liknande, den jag köpt fanns inte kvar.
    brudklanningar.nu/webshop/product_info.php?cP...

Men jag tycker att de riktigt långa spetsslöjorna är riktigt fina också, funderar på om jag skulle beställa det också.
    Den var fin, var det den längden du beställde?

Hittills har jag resonerat lång spetsmantilla eller inget. Men nu funderar jag på en kortare (fast med samma spets), typ midjelång.

Var skulle du beställa en sån då, har du kikat på några särskilda?

Ok, nu tar sambon datorn och drar (till sovrummet för att plugga till morgondagens tenta) men han har internet igång. Illa när man känner att man inte överlever en torskväll utan dator och BT!
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-24 19:03:24 följande:
    Jag var bara tvungen att lägga sonen, men nu sover han gott så nu är jag tillbakaGlad

Jag tror inte jag ska ha någon slöja eftersom jag inte tror att jag skulle känna mig bekväm med det. Dessutom vill jag ha en frisyr som framhäver mitt långa blonda hår och då passar en slöja inte riktigt in.
    Hm, håller med lite om det här med blont hår. Har mellanblont hår som nu är bruntonat. Men på bröllopsdagen vill jag nog det ska vara närmre min naturliga färg. Och de långa spetsslöjorna, spanska mantillas känns ju liksom bäst ihop med mörkt hår i stora strama knutar... De bilder på sett på mantillaslöjor på blont hår ser inte alls lika maffigt och snyggt ut.. Men en sån slöja vill jag så himla gärna ha! Obestämd I-landsproblem...

Nu rycker sambon i datorn! Skrikandes
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-24 19:14:56 följande:
    Hm, håller med lite om det här med blont hår. Har mellanblont hår som nu är bruntonat. Men på bröllopsdagen vill jag nog det ska vara närmre min naturliga färg. Och de långa spetsslöjorna, spanska mantillas känns ju liksom bäst ihop med mörkt hår i stora strama knutar... De bilder på sett på mantillaslöjor på blont hår ser inte alls lika maffigt och snyggt ut.. Men en sån slöja vill jag så himla gärna ha! Obestämd I-landsproblem...

Nu rycker sambon i datorn! Skrikandes
    Hehe ja då är det ju tur att jag inte ens vill ha en, så jag behöver inte ha det problemetGlad Det är klart att det är fint med mantilla slöjor i blont hår också men du har verkligen rätt i att det inte är riktigt samma sak som mot ett mörkt hår. Man missar som den där kontrasten.

Men oj har ni bara en dator?!? Haha jag räknade just på det och insåg att vi har fyra datorer + en mobil med internet i en liten trea med två vuxna. Normalt?
  • FrökenSnartFru
    1700tal skrev 2011-02-24 18:00:03 följande:
    Det är under "size", där väljer du custom made.

Jättebra idé med att beställa kinaklänning till att gå på bröllop i väntan på ditt eget!

Och välkommen i tråden förresten, du kan ju vara med och "tycka" även om du inte ska beställa fin brudklänning än.  
    Tack för hjälpen! Får fundera på om jag ska fixa egen storlek.. vill helst gå ner i vikt innan sommaren, och i så fall vet jag ju ändå inte vad det blir för mått på kroppen min.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-02-24 19:07:21 följande:
    Den var fin, var det den längden du beställde?

Hittills har jag resonerat lång spetsmantilla eller inget. Men nu funderar jag på en kortare (fast med samma spets), typ midjelång.

Var skulle du beställa en sån då, har du kikat på några särskilda?

Ok, nu tar sambon datorn och drar (till sovrummet för att plugga till morgondagens tenta) men han har internet igång. Illa när man känner att man inte överlever en torskväll utan dator och BT!
    Ja det var det.
    Jag har tittat på e-bay, jag handlar mycket där. Tror det skulle vara snyggt eftersom jag bytt klänning och på den nya är det spetsdetaljer.
    Den andra slöjan passar dock bättre till den klänningen jag har hemma.
    mmmmdet tåls att fundera på.

Bäst att låta honom  plugga =)
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-02-24 17:53:49 följande:
    Ja just det, DEN har jag koll på!! Vet du att jag går in och tittar på bilder på den mer eller mindre varje dag... Slår vad om att det kommer vara min oavslutade "romans", mitt ofullständiga projekt och min förlorade favorit om jag gifter mig i en av mina andra klänningar. Jag sa faktiskt till min blivande för bara några timmar sedan att det var en tjej på BT som skulle beställa "min" klänning, klänningen med stort K. Han tittade på mig som jag inte var klok och undrade om det det nu var "min" klänning - varför har jag då inte beställt den? Ja, säg det...

Hade du provat den i verkligheten?

Skulle absolut göra den i bridal satin 395/duchess satin. Kommer bli SÅ fint! Suktar... Skulle jaaag beställa den Drömmer skulle jag ta den i ivory eftersom millys ivory har finare lyster än light champagne (till denna klänning vill säga ). Men det ska jag ju inte... För jag har ju redan 3... Och det räcker ju... Väl...? Drömmer
    Färska upp vårt minne, vad är det för klänning???
    På tal om slöj diskussionen. Har alltid velat ha slöja men nu på senare tid har jag kommit ifrån det lite.. Sen beror det sig ju på vad för klänning man fastnar för...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden