• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-24 18:33:23 följande:

Var tog alla vägen? Alla är visst avloggade ikväll...

Hur har alla ni andra i tråden tänkt gällande slöja förresten? Ska ni ha en överhuvudtaget, vilken sort, var ska ni beställa den och hur ser den ut?

Jag har varit o dansat Zumba ikväll:)

jag ska inte ha slöja, ska ha murgrna i håret, hoppas det blir fint ..
  • Malin24

Hmm försöker citera men det går visst inte med iPad,texten följer inte med men iaf 1700-tal...kanske slutar det med att du beställer en fjärde sista klänning:) Jag har provat den och, vad det känns som, tusen andra klänningar men det är bara denna som suttit helt fantastiskt. Den är precis så vacker i verkligheten. Nu hoppas jag att de lyckas kopiera den bra..lite orolig över att jag mejlat både måndag och torsdag nu utan svar. Fick ju mina tygprover häromdagen och det är nog som du säger duchess satin känns precis som den riktiga klänningen kändes.. Hur går det för er andra? Ngn som hört ngt de senaste dagarna om hur det går med klänningarna på millys?

• Malin24

Ocean bride klänningen är en la sposa modell daroca..:) lyckas inte bifoga ngn bild men om du orkar googla...får nog ta och sätta mig vid en riktig dator snart:) Så vad tror ni bli det för mycket med slöja till den?

• Agape
    Sommarbrud skrev 2011-02-24 21:17:10 följande:
    Jag har varit o dansat Zumba ikväll:)

jag ska inte ha slöja, ska ha murgrna i håret, hoppas det blir fint ..
    Åh zumba som är så roligt, premiärdansade tidigare i veckan!

Ang slöja så tycker jag det är svårt. Hade tänkt ha utsläppt alternativt lite slarvigt "stor/lösflätat" långt lockigt hår och endast något dekorativt typ ett spänne eller en blomma men provade slöja och det var också fint. Jag tror också det blev finare om jag hade håret lite uppsatt från axlarna om jag hade axelbandslöst så det är inte helt omöjligt att jag kör på det och slöja. Beror lite på kläningen också, hur det passar. Men ska det vara slöja så vill jag nog ha en lång i spets...
  • Sommarbrud
    Agape skrev 2011-02-24 21:52:59 följande:
    Åh zumba som är så roligt, premiärdansade tidigare i veckan!

Ang slöja så tycker jag det är svårt. Hade tänkt ha utsläppt alternativt lite slarvigt "stor/lösflätat" långt lockigt hår och endast något dekorativt typ ett spänne eller en blomma men provade slöja och det var också fint. Jag tror också det blev finare om jag hade håret lite uppsatt från axlarna om jag hade axelbandslöst så det är inte helt omöjligt att jag kör på det och slöja. Beror lite på kläningen också, hur det passar. Men ska det vara slöja så vill jag nog ha en lång i spets...
    Ja Zumba är roligt andra gången för mig, men jag tycker det e svårt!!

Ja jag ska ha en slarvig fläta med murgröna, har satt i löshår idag för o se hur det blev :)
  • sunsey
    Sommarbrud skrev 2011-02-24 22:03:48 följande:

Ja jag ska ha en slarvig fläta med murgröna, har satt i löshår idag för o se hur det blev :)
    va fint med fläta! Me like Glad
  • dobbenochister

Håller med Zumba är riktigt skoj, var själv och zumbade igår Det tar ett tag innan man får in alla moves... har Zumbat kanske 20 gånge och får inte riktigt till det ännu som sagt det tar tid!

Fläta är riktigt fint... funderar också på det
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-24 19:30:21 följande:
    Hehe ja då är det ju tur att jag inte ens vill ha en, så jag behöver inte ha det problemetGlad Det är klart att det är fint med mantilla slöjor i blont hår också men du har verkligen rätt i att det inte är riktigt samma sak som mot ett mörkt hår. Man missar som den där kontrasten.

Men oj har ni bara en dator?!? Haha jag räknade just på det och insåg att vi har fyra datorer + en mobil med internet i en liten trea med två vuxna. Normalt?
    Ok, har kapat datorn i några minuter. Har spenderat kvällen med att måla vardagsrummet knallrött. Faktiskt. Sambon fick en smärre chock när han kom ut ur sitt plugg-krypin och jag är hög på målarångorna! Hehe! Jagade runt efter honom med en pensel och skvätte lite färg i håret på honom så nu hoppade han in i duschen.. Och jag tog datorn, man får inte vara dum och lite kul ska man ju ha!

hm, ytterligare ett i-landsproblem - bara en dator. Förvisso ny och bärbar (tom designad och graffitimålad på utsidan av nån konstnär, gud vet varför) men vad hjälper det det när man är två? Är man på studentbudget så är man...
    Malin24 skrev 2011-02-24 21:49:14 följande:
    Ocean bride klänningen är en la sposa modell daroca..:) lyckas inte bifoga ngn bild men om du orkar googla...får nog ta och sätta mig vid en riktig dator snart:) Så vad tror ni bli det för mycket med slöja till den?
    Denna är det (Malins faktiska klänning och min wannabe-klänning..):

• Agape
    1700tal skrev 2011-02-24 22:24:58 följande:
    Ok, har kapat datorn i några minuter. Har spenderat kvällen med att måla vardagsrummet knallrött. Faktiskt. Sambon fick en smärre chock när han kom ut ur sitt plugg-krypin och jag är hög på målarångorna! Hehe! Jagade runt efter honom med en pensel och skvätte lite färg i håret på honom så nu hoppade han in i duschen.. Och jag tog datorn, man får inte vara dum och lite kul ska man ju ha!

hm, ytterligare ett i-landsproblem - bara en dator. Förvisso ny och bärbar (tom designad och graffitimålad på utsidan av nån konstnär, gud vet varför) men vad hjälper det det när man är två? Är man på studentbudget så är man...
    Malin24 skrev 2011-02-24 21:49:14 följande:
    Denna är det (Malins faktiska klänning och min wannabe-klänning..):

Oj vad det kändes igen, student, rött rum och en dator! Oss för några år sedan
    Vårt senaste tillskott är en iPad, jätte smidig att surfa med! Så nu sitter vi som världens tråkigaste par och surfar i varsin hörna av soffan

Så fin klänning, tänk om man kunde bära upp något sådant!
  • Agape

Ja hade lite svårt att hänga med men så var det en evighet sen jag dansade eller dyl men tyckte man kom in i det hyffsat mot slutet. men riktigt roligt blir det nog när man lärt sig rörelserna bättre och kan ta ut dem rejält! Känner hur latinan i mig vaknar till liv

Vart har du köpt löshår, något du kan rekomendera? Tänkte också ha löshår och hjälpa längden lite på traven. Funderar också vilken färg jag ska ha på håret, mörk brunt som mitt naturliga eller ljusare slingor som jag oftast har....
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden