• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

1700tal: Jätte fina barnkläder! Vad duktig du är.

Skantz: Kul med klänninge så roligt när ngn får hem sin klänning! Har du någon vad heter det krok? att hänga upp släpet med?

Farmall: Jag är fortfarande väldigt avis det låter ju helt fantastiskt!

Agape: Tvåan är jätte fin!!!! Spets är ju underbart :) Och sidenband det är grejen!

Skumboll och 1700tal: vart har ni lärt er sy så fint? NI är ju jätte duktiga!!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-25 19:06:43 följande:
    Nu var detta ur min "höstkollektion" så färgerna är ju väldigt dämpade.

Älskar prickar...

Tror verkligen dina kläder kommer gå hem, tror det finns efterfrågan på kläder som de du gör.
    I hope so! Vore ju kul om det inte blev platt fall direkt...
    Agape skrev 2011-02-25 19:14:16 följande:
    skumboll och 17oo tal: vad duktiga ni är på att sy! Känner igen det där med att sy samma sak blir tråkigt... Gillar också att sy och har läst design och sömnad men nu är det mest en hobby. Men ibland så får jag små ryck och startar små projekt.

Vad tycker ni om dessa klänningar?
    Tack! Vad roligt att du läst design och sömnad, var någonstans?

Jag gillade klänning nr 1.
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 21:28:27 följande:
    Självlärd. Eller, jag har en syster som jobbar i textilbranschen så jag har alltid haft tillgång till maskiner och bra tyger men allt jag kan har jag fått lära mig själv. 
  • Sommarbrud

Skumboll, vad duktigt ska du sälja över nätet eller hur e det tänkt ?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 21:36:03 följande:
    Skumboll, vad duktigt ska du sälja över nätet eller hur e det tänkt ?
    Ja, det är väl tänkt så! Eller så får man väl ringa eller skicka snigelpost om man hellre vill det.
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 21:39:53 följande:
    Ja, det är väl tänkt så! Eller så får man väl ringa eller skicka snigelpost om man hellre vill det.
    Spännande! Hoppas det går riktigt riktigt bra!

Nej nu ska jag hoppa i säng är helt slut W har varit på sitt bästa humör idag NOT så nu när han äntligen sover ska jag oxå hoppa i säng för han lär ju vakna snart :(

Sov gott !
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 21:46:57 följande:
    Spännande! Hoppas det går riktigt riktigt bra!

Nej nu ska jag hoppa i säng är helt slut W har varit på sitt bästa humör idag NOT så nu när han äntligen sover ska jag oxå hoppa i säng för han lär ju vakna snart :(

Sov gott !
    natt natt!
  • sandis1977

Nu behöver jag er hjälp ska ni tro.
    Har hittat ett kostymset med 5 delar på ebay till vår son.

Men vad mäter de i och hur ska jag kunna omvandla detta i cm? Eller är Sz 6 till en normal 6 åring? HJÄLP!
    Om en månad ska jag ju mäta igen.. på mig själv men denna vill jag beställa nu bara för det är så billigt och passar det inte så hinner jag lätt köpa nytt..

• Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 21:28:27 följande:
    1700tal: Jätte fina barnkläder! Vad duktig du är.

Skantz: Kul med klänninge så roligt när ngn får hem sin klänning! Har du någon vad heter det krok? att hänga upp släpet med?

Farmall: Jag är fortfarande väldigt avis det låter ju helt fantastiskt!

Agape: Tvåan är jätte fin!!!! Spets är ju underbart :) Och sidenband det är grejen!

Hihi, det var ju meningen.....   :)
    Helt underbart. Har precis varit och ätit den godaste frukosten på länge (kanske bästa någonsin)
    sandis1977 skrev 2011-02-26 08:16:00 följande:
    Nu behöver jag er hjälp ska ni tro.
    Har hittat ett kostymset med 5 delar på ebay till vår son.

Men vad mäter de i och hur ska jag kunna omvandla detta i cm? Eller är Sz 6 till en normal 6 åring? HJÄLP!
    Om en månad ska jag ju mäta igen.. på mig själv men denna vill jag beställa nu bara för det är så billigt och passar det inte så hinner jag lätt köpa nytt..
    Tror att de menar för en 6åring, men men! Mät iallafall för det är väldigt olika. När jag beställde näbbklänningen till dottern tog jag 5-6 och hon är 3,5år. Trodde på måtten att jag skulle få sy in den lite, men den satt perfekt. Mitt råd är alltså att mäta och det ordentligt (svårt på barn bara)
  • Farmall
    Agape skrev 2011-02-25 19:14:16 följande:
    skumboll och 17oo tal: vad duktiga ni är på att sy! Känner igen det där med att sy samma sak blir tråkigt... Gillar också att sy och har läst design och sömnad men nu är det mest en hobby. Men ibland så får jag små ryck och startar små projekt.

Vad tycker ni om dessa klänningar?
    Tycker alla klänningarna var fina men håller med miceme om ettan, ser lite knepigt ut.
  • sandis1977
    Tror att de menar för en 6åring, men men! Mät iallafall för det är väldigt olika. När jag beställde näbbklänningen till dottern tog jag 5-6 och hon är 3,5år. Trodde på måtten att jag skulle få sy in den lite, men den satt perfekt. Mitt råd är alltså att mäta och det ordentligt (svårt på barn bara)
    Tack för ditt svar!
    Vet inte hur jag ska mäta bara för deras siffror är ju inte i cm? Hur omvandlar jag det de skriver i cm?
    Hmm.. Tänker jag fel?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden