• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • flowerlowa

skumboll: härligt att ni hittat rätt restaurang,. får man fråga vad för meny ni tänk er?

• Skumboll
    flowerlowa skrev 2011-02-26 21:22:18 följande:
    alltså ÅÅÅÅ sitter och tittar på massa klänningar och blir helt betagen av vissa!
    Då vi ska ha ett LITET bröllop med bara 10 vuxna gäster och 2 barn, så vill jag ha en "enkel" klänning som passar in i sammanhanget. Vill ha massa drapering så magen försvinner, hade gärna haft någon spets i också, men är inte mycket för bling bling...

vad letar ni andra efter??
    har alla beställt eller? när bör man beställa??
    När ska du gifta dig?
    Jag har beställt, gifter mig i mitten på aug. 
    flowerlowa skrev 2011-02-26 21:24:14 följande:
    skumboll: härligt att ni hittat rätt restaurang,. får man fråga vad för meny ni tänk er?
    Japp! Och lokalen är så fantastisk, jag längtar så!
    Rencarpaccio till förrätt, hälleflundra eller majskykling till varmrätt (gästerna får välja) och kolatarte till efterrätt. 
  • Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 21:22:18 följande:
    alltså ÅÅÅÅ sitter och tittar på massa klänningar och blir helt betagen av vissa!
    Då vi ska ha ett LITET bröllop med bara 10 vuxna gäster och 2 barn, så vill jag ha en "enkel" klänning som passar in i sammanhanget. Vill ha massa drapering så magen försvinner, hade gärna haft någon spets i också, men är inte mycket för bling bling...

vad letar ni andra efter??
    har alla beställt eller? när bör man beställa??
    Haha det är inte det lättaste:) Jag har ju tex en redan hemma i garderoben men har beställt en till för jag vet inte riktigt vad jag vill ha, och har inte varit runt o provat så vet ju inte vad jag passar i :(

Tror man ska beställa i hyffsat god tid om det behövs göras några ändringar. Men det verkar vara olika leveranstider för olika företag.
  • Sommarbrud

Skumboll, vad gott det låter, får gästerna bestämma innan eller på plats vad ni ska äta?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 21:40:48 följande:
    Skumboll, vad gott det låter, får gästerna bestämma innan eller på plats vad ni ska äta?
    Det får de bestämma innan! 
    Med inbjudan skickar vi ett svarskort som ska tillbaka till oss, med vilken varmrätt de önskar och lite andra grejer. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 21:43:40 följande:
    Det får de bestämma innan! 
    Med inbjudan skickar vi ett svarskort som ska tillbaka till oss, med vilken varmrätt de önskar och lite andra grejer. 
    Vad fiffigt, hos oss får de äta det som bjuds :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 21:45:43 följande:
    Vad fiffigt, hos oss får de äta det som bjuds :)
    Haha, låter rätt skönt utan stök och bök med olika rätter. Men jag är ingen fisktjej och gubben ville prompt ha fisk... vad gör man lixom. 
  • Skumboll

Vad tänkte ni bjuda på sommarbrud?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 21:48:25 följande:
    Vad tänkte ni bjuda på sommarbrud?
    OJ ja om  vi får smaka menyn ... Hmm vi har inte kollat så någa jag är ju extremt tråkig när det gäller mat, men vi ska ha ngt med kött för det vill Sambon ha sen har jag några veganer som kommer så jag kommer oxå äta vegan mat, är ingen köttfantast. Men vi har inte ens kollat måste sätta fart lite. Jag är mer ansvarig för efterätten. Vill ha ngt med choklad, men mamma säger att det är för tungt på sommaren tycker det låter dumt! Jag menar vill man inte ha efterätt får man äta tårta sen :)
  • flowerlowa

ni tycker säkert vi är lite lustiga, men vi har faktiskt inte helt bestämt oss om vi SKA gifta oss i år, eller nästa som vi egentligen tänkt. Vi fick ett spontanryck för några dagar sedan att vi ska gifta oss i sommar istället.

Vi känner väl att det är dumt att vänta in ett datum som egentligen inte betyder något speciell tför oss...

vi har kollat upp plats och så, och det blir den 5 augusti OM det blir som sagt... vi måste bestämma oss snart, vi ska bara låta det smälta lite och tänka efter ordentligt så det inte bara blir något spontant oreflekterat.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden