• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • flowerlowa

vad tycker ni omd enna klänning? Tror ni det är tillräckligt mycket drapering över magen för att dölja mycket av magen? Jag är ganska stor nämligen och vill ha en klänning som trollar bort så mycket som möjligt...
  • Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 12:09:41 följande:

vad tycker ni omd enna klänning? Tror ni det är tillräckligt mycket drapering över magen för att dölja mycket av magen? Jag är ganska stor nämligen och vill ha en klänning som trollar bort så mycket som möjligt...

Men den borde väl trolla bort lite ? Jag har själv letat efter en trollande klänning :) Det ska vara sned drapering har jag hört, o det ser din klänning ut att ha eller ser jag fel ?
  • flowerlowa

ja alltså jag är lite tveksam till omd et är tillräckligt mycket, tycker det mest är drapering över låren liksom... man kanske kan skicka bilden till något Kina-företag som syr upp efter bilder, men fråga om det går att göra mer drapering just över magen...?? tycker den är så himla fin annars... Har tänkt komplettera med någon sorts bolera-jacka till då jag inte är bekväm med att visa rygg och överarmar...

• Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 17:03:57 följande:
    ja alltså jag är lite tveksam till omd et är tillräckligt mycket, tycker det mest är drapering över låren liksom... man kanske kan skicka bilden till något Kina-företag som syr upp efter bilder, men fråga om det går att göra mer drapering just över magen...?? tycker den är så himla fin annars... Har tänkt komplettera med någon sorts bolera-jacka till då jag inte är bekväm med att visa rygg och överarmar...
    Ja du kan ju maila till ett kina företag o fråga om du kan få mer drapering, om du hittar ngn annan klänning med mer drapering skicka med bild o visa ? Så kan man ju plocka från olika klänningar lite
  • Skumboll

Sådär ja, hemkommen från restaurangen. Nu är jag helt säker på att vi valt rätt ställe, känns toppenbra!  

• Marylin

Hur levereras klänningarna man beställer? i en låda eller vad?*s* Blev lite nyfiken

• flowerlowa
    Marylin skrev 2011-02-26 19:36:34 följande:

Hur levereras klänningarna man beställer? i en låda eller vad?*s* Blev lite nyfiken

det undrar jag också!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 19:30:00 följande:
    Sådär ja, hemkommen från restaurangen. Nu är jag helt säker på att vi valt rätt ställe, känns toppenbra!  
    Var det så bra, vad roligt!!!
  • flowerlowa

alltså ÅÅÅÅ sitter och tittar på massa klänningar och blir helt betagen av vissa!
    Då vi ska ha ett LITET bröllop med bara 10 vuxna gäster och 2 barn, så vill jag ha en "enkel" klänning som passar in i sammanhanget. Vill ha massa drapering så magen försvinner, hade gärna haft någon spets i också, men är inte mycket för bling bling...

vad letar ni andra efter??
    har alla beställt eller? när bör man beställa??

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 21:12:56 följande:
    Var det så bra, vad roligt!!!
    Javisst, blev bjudna på massa gottigott. Personalen och restaurangchefen är toppen, fixar allt vi vill ha! Nu väntar provsmakning av menyn i vår.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden