• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-27 15:27:13 följande:
    Åh, jag såg att den var en jim hjelm.... en som jag har funderat på tidigare!

Jag har bara beställt två klänningar och en slöja.  
    haha "bara" Ja men åh nu vill jag verklgien ha denna...

nej nu ska jag iväg o dansa Zumba :)
  • flowerlowa

haha, bara 2 klänningar... jag tänker bara beställa en...

hur har ni gjort med tärnor, om ni har det, och deras klänningar? jag tänkte beställa min tärnas klänning via samma sight som jag beställer klänning från.. även höra med min syster och svägerska om de vill ha klänningar också... blir ju smidigt med frakten tänkte jag, om man beställer från samma... . iofs är det väl fri frakt från de flesta sidorna...

• flowerlowa
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 15:03:47 följande:
    Pleated Taffeta Wedding DressJag beställde min från milanoo.com o den ser ut så här.
    superfin!!
  • Skumboll
    flowerlowa skrev 2011-02-27 15:49:45 följande:

haha, bara 2 klänningar... jag tänker bara beställa en...

hur har ni gjort med tärnor, om ni har det, och deras klänningar? jag tänkte beställa min tärnas klänning via samma sight som jag beställer klänning från.. även höra med min syster och svägerska om de vill ha klänningar också... blir ju smidigt med frakten tänkte jag, om man beställer från samma... . iofs är det väl fri frakt från de flesta sidorna...

Tja, jag måste ju ha lite att välja på....  

Det är tänkt att min tärna köper sin klänning själv, så länge hon håller sig inom färgtemat får hon i princip ha på sig vad hon vill. Men lite beroende på hur mina klänningar blir kan jag tänka mig att beställa en klänning till henne, vi får se helt enkelt. 
  • sandis1977

Nu hänger jag inte så mycket på andra sidor, utan tänkte höra med er här där jag vet att det är aktivitet.

Ska ni ha presenter till gästerna vid bordet?
    Jag tänkte göra egna hjärttvålar och lägga dem i en låda eller organzapåse.. och egentligen skriver man väl gästens namn på presenten så den även funkar som namnskylt.
    Nu hör till saken att jag ska stansa silverplätterade tags och sätta på mina hemmagjorda servettringar, tror ni gästerna tar dem med sig med? Tagen får de gärna ta, men servettringarna vill jag gärna behålla.
    Eller kanske jag helt enkelt ska sätta tagen på presenten istället?

Hmm. Vad sägs?

• tigerlily
    flowerlowa skrev 2011-02-27 11:20:58 följande:
    åååååå

www.myweddingdressforless.co.uk/product_info....
    Ha ha ha! Den här har jag precis beställt!
    Visst är den fin!

Fast jag har beställt den med lite annan urringning och med en fästanordning för släpet.

Vill du ha din klänning helt utan släp eller med andra ändrade detaljer på något sätt behöver du bara säga till, de ändrar alla sina modeller precis som du vill utan att det påverkar priset, såvida du inte beställer ett dyrare material eller så.
  • tigerlily

Jag är för övrigt också lite större och gick ut och provade olika modeller i butik för att se vad jag passade i innan jag beställde. Jag hittade en klänning som var jättefin som var i nästan samma modell men i annat material och annorlunda dekorerad, men den här modellen var bra för mig som inte vill se fyrkantig ut bara för att jag är lite stor. Den sneda draperingen precis under bysten var väldigt smickrande och slitsen i sidan också.

Men ge dig ut och prova så märker du snart villken modell som passar just dig bäst.

Lycka till med letandet!

• Skumboll

woho, nu fick jag ta tag i mitt velande så nu har jag bokat makeup artist och hårstylist! en sak till att bocka av!

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-27 19:22:16 följande:
    woho, nu fick jag ta tag i mitt velande så nu har jag bokat makeup artist och hårstylist! en sak till att bocka av!
    Grattis, vart blev det ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 19:38:59 följande:
    Grattis, vart blev det ?
    www.suprememakeup.com/
    Hon kommer hem till mig den dagen (ja, eller där jag nu ska vara...förmodligen sover jag på hotell natten innan)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden