• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-27 19:52:13 följande:
    www.suprememakeup.com/
    Hon kommer hem till mig den dagen (ja, eller där jag nu ska vara...förmodligen sover jag på hotell natten innan)
    Fiffigt! Vad skönt att bo på hotell natten innan :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 19:59:24 följande:
    Fiffigt! Vad skönt att bo på hotell natten innan :)
    Ja, det ska bli skönt! Vila upp sig och slippa rodda med sonen. Wonderbart!
  • flowerlowa

tigerlily: kul att du beställt den klänningen, den är suuuuperfin!! Jag gillar när det är lite spets på klänningen, romantiskt.. jag funderar på någon typ av bolerojacka också, då jag inte är bekväm med bara armar och rygg... 

har kollat runt på lite allt möjligt till bröllopet, har ganska klar bild över vad jag gillar...  
    nu ska vi bara bestämma oss för om det blir i sommar eller april 2012... 

funderar lite på var man ska dra gränsen för vilka man bjuder... vi vill ha det väldigt litet, men kanske några fler vänner än vi först tänkt.,.. och den enda kostnaden som ökar är ju för buffen som är så pass billig per person att det inte skulle göra så stor skillnad egentligen.. 
    Men när man börjar fundera på vänner så är det svårt att dra gränsen nånstans.. typ "om jag bjuder Kalle och Lisa så måste Anna och Pelle också komma".... hur har ni gjort? vill ju inte göra någon ledsen, men samtidigt vill man ju bara ha dem som betyder mycket för oss... våra RIKTIGA vänner liksom..

• TheD
    flowerlowa skrev 2011-02-27 20:13:48 följande:
    tigerlily: kul att du beställt den klänningen, den är suuuuperfin!! Jag gillar när det är lite spets på klänningen, romantiskt.. jag funderar på någon typ av bolerojacka också, då jag inte är bekväm med bara armar och rygg... 

har kollat runt på lite allt möjligt till bröllopet, har ganska klar bild över vad jag gillar...  
    nu ska vi bara bestämma oss för om det blir i sommar eller april 2012... 

funderar lite på var man ska dra gränsen för vilka man bjuder... vi vill ha det väldigt litet, men kanske några fler vänner än vi först tänkt.,.. och den enda kostnaden som ökar är ju för buffen som är så pass billig per person att det inte skulle göra så stor skillnad egentligen.. 
    Men när man börjar fundera på vänner så är det svårt att dra gränsen nånstans.. typ "om jag bjuder Kalle och Lisa så måste Anna och Pelle också komma".... hur har ni gjort? vill ju inte göra någon ledsen, men samtidigt vill man ju bara ha dem som betyder mycket för oss... våra RIKTIGA vänner liksom..
    NI bjuder de ni vill! De enda från min karls släkt är hans mamma med kalr och hans bror & syster. Sen är det hans kompisar. På min sida är det hela släkten/familjen och en kompis.... Ja, jag har flest bjudna :) Men helst skulle jag inte vilja ha hans mamma där i huvudtaget men killen känner att han måste för hus fridensskull...Jättelöjligt!!!
  • Margris

Sörön10: Jag har beställt klänningar till mina tärnor därifrån men inte fått dem ännu men om ca 3-4 veckor kan jag berätta mer ;)

• nawal01
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 15:14:26 följande:
    Sidan ser seriös men har aldrig hört talas om den. Men har nu hittat en klänning på sidan som jag vill ha ... Dumt att jag gick in o tittade!!
    Jaa visst gör den, men eftersom jag har inte sett någon ge feedback på sidan blev ja lite orolig, men ja ska nog ta och beställa klänningen trots allt så ger jag er uppdatering om köpet. Dom har så fina klänningar till billig peng helt underbart ju =).
  • Sommarbrud
    nawal01 skrev 2011-02-28 14:02:37 följande:
    Jaa visst gör den, men eftersom jag har inte sett någon ge feedback på sidan blev ja lite orolig, men ja ska nog ta och beställa klänningen trots allt så ger jag er uppdatering om köpet. Dom har så fina klänningar till billig peng helt underbart ju =).
    Ja glöm inte att uppdatera oss :) Jag är oxå inne på att beställa en till men ska vänta på min först o se hur den blir :)
  • My Wedding 2011

Jag är F L O W E R L O W A  - har bytt nick, insåg att man kunde söka på mitt nick, som jag använder mycket och folk säkert hade fattat vem det var om de försökt luska... jag testade att googla" f l o w e r l o w a bröllop" och fick då genast upp en tråd här på BT som jag startat om våra bröllopsplaner. Jag vill verkligen inte att någon jag känner ska få reda på våra planer innan vi ens spikat dem själva, så därför avreggade jag mej och startade ett nytt nick.

så jag är kvar, så ni vet!

• Sörön10
    Margris skrev 2011-02-27 21:35:16 följande:
    Sörön10: Jag har beställt klänningar till mina tärnor därifrån men inte fått dem ännu men om ca 3-4 veckor kan jag berätta mer ;)
    Vad kul! =)

Är verkligen sugen på att beställa en klänning därifrån och därför nyfiken på hur servicen/kvaliteten är!  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden