• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-01 13:03:04 följande:
    Åh, vad roligt att det börjar hända lite i tråden! Och skönt att höra att milly inte gått upp i rök....

När beställde du?
    Jag fick ett mail den 7 feb om att de skulle börja med klänningen, så det tar tid! Man vill att den ska vara klar på en gång...
  • Malin24
    Mia4 skrev 2011-03-01 13:11:21 följande:
    Jag fick ett mail den 7 feb om att de skulle börja med klänningen, så det tar tid! Man vill att den ska vara klar på en gång...
    Åååh då kanske detta innebär att jag får mina bilder om ca i vecka..om de håller samma tidsplan för mig vill säga, spännande :) Ser fram emot att få se dina bilderGlad
  • MrsBrud

Tack! Vad skönt då vet jag att dom inte lagt ner fabriken :)
    Känns lite skönt om än nervöst!

• Malin24
    Malin24 skrev 2011-03-01 13:54:22 följande:
    Åååh då kanske detta innebär att jag får mina bilder om ca i vecka..om de håller samma tidsplan för mig vill säga, spännande :) Ser fram emot att få se dina bilderGlad
    1 vecka ska det ju stå...
  • Sörön10

Kan man inte ha en kinaklänningstråd där man kan få ställa generella frågor men sedan en tråd för varje företag? Där kunde det ju samlas bilder och recensioner för respektive! Så kan man hålla allt snack i den första tråden men allt annat i de olika! 

Millytråden

Landytråden

etc!  

• S2011

fast om man köper från nån av de mindre frekvent använda företagen (som jag gör t.ex.) så blir det ju varken mycket tråd eller mycket diskussion.... det fina med den här (maffiga) tråden är ju att oavsett vars man beställer ifrån så kan man få tips och råd och ivriga påhejningar av alla andra som också köper kinaklänning..

• Sörön10
    S2011 skrev 2011-03-01 14:32:35 följande:
    fast om man köper från nån av de mindre frekvent använda företagen (som jag gör t.ex.) så blir det ju varken mycket tråd eller mycket diskussion.... det fina med den här (maffiga) tråden är ju att oavsett vars man beställer ifrån så kan man få tips och råd och ivriga påhejningar av alla andra som också köper kinaklänning..
    Jo, fast alla recensioner och upplevelser av företagen försvinner ju i hundratals sidor! Det går ju liksom inte att hitta då när man ramlar in i tråden. Det är för mycket information!

Man kan ju snacka här men lägga upp alla testimonials om respektive företag i resp. tråd. Då kan man ju kolla in dem! Givetvis ska även de mindre företagen ha en egen! 
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-01 14:35:01 följande:
    Jo, fast alla recensioner och upplevelser av företagen försvinner ju i hundratals sidor! Det går ju liksom inte att hitta då när man ramlar in i tråden. Det är för mycket information!

Man kan ju snacka här men lägga upp alla testimonials om respektive företag i resp. tråd. Då kan man ju kolla in dem! Givetvis ska även de mindre företagen ha en egen! 
    Men de allra flesta kinatillverkarna har ju haft minst en egen tråd på forumet men denna är den enda tråd som kör vidare. Om du söker i forumet på den tillverkare du funderar på att handla av så får du ju upp trådarna och kan fortsätta skriva i dem (så de uppdateras och hamnar högre upp i listan).
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-01 15:07:39 följande:
    Men de allra flesta kinatillverkarna har ju haft minst en egen tråd på forumet men denna är den enda tråd som kör vidare. Om du söker i forumet på den tillverkare du funderar på att handla av så får du ju upp trådarna och kan fortsätta skriva i dem (så de uppdateras och hamnar högre upp i listan).
    Ja, men det är ju ett antal som startas under åren och de förblir obesvarade, sökfunktionen på sidan suger och det är ändå rätt svårt att hitta aktuella erfarenheter. Och i de flesta trådarna står det ändå "Kolla i kinaklänningstråden, där finns folk" när någon undrat om nåt företag. Det blir ju ett moment 22! 

Jag tycker det är synd för det skulle ju verkligen underlätta! Det är ju knappast så att ni som hänger här inne behöver vara rädda för att den här ska dö ut, om det nu är så, det handlar väl mer om struktur och att göra informationen lättåtkomlig för nya "shoppare"?

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-01 14:01:13 följande:
    1 vecka ska det ju stå...
    Jag ser oxå fram emot att se dina testbilder!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden