• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-01 19:44:05 följande:
    Ska bara... kasta i säng stora tjejen först och ta min kvällspromenad! Sen ska det rådgöras med min blivande, så runt kl 22... kanske tidigare om vi har tur! Flört
    Jag väntar med spänning!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-01 19:52:20 följande:
    Jag väntar med spänning!
    Jag med, ska bli så spännande att äntligen få se lite klänningsbilder! Alla går vi och väntar och väntar och väntar...
  • Uppsalabrud 2011

skönt att se/läsa att vi nu diskuterar mer kring själva tråden iaf. jag saknar också den konkreta bu&bä-sammanställning som går förlorad i peppning och hejaklacken här i tråden så det var därför jag la fram mitt förslag. har redan fått in 5 mail som jag gärna redovisar (som tillägg i mitt originaltrådstart längst upp på sidan) och mer hoppas jag att få in. men det är ju vi själva som bestämmer innehållet i BT och trådarna så vad vill vi egentligen?

• Mia4

Nu så.... ibland är man effektiv! Flört Här är den klänning som jag har beställt. Kommer med ett nytt inlägg med testbilderna.
  • Mia4

Här kommer bilderna utan att jag egentligen har hunnit kolla av dem, men ni får se själva! Vad jag vid första anblicken ser är att ev måste draperingen fixas lite mer upptill.

Ni får gärna komma med synpunkter och kommentarer!

Lär mig gärna också hur man får bilderna att lägga sig brevid varandra! Flört
  • sunsey

Mia4: Fin klänning! Det ser bra ut =) De verkar duktiga!!

• 1700tal
    Mia4 skrev 2011-03-01 21:09:06 följande:

Här kommer bilderna utan att jag egentligen har hunnit kolla av dem, men ni får se själva! Vad jag vid första anblicken ser är att ev måste draperingen fixas lite mer upptill.

Ni får gärna komma med synpunkter och kommentarer!

Lär mig gärna också hur man får bilderna att lägga sig brevid varandra! Flört

Jättefin klänning! Snygg linje över bysten tycker jag och inte dunderlåg i ryggen, den kommer sitta jättefint!

Bilderna lägger du bredvid varann genom att först förminska dem (i tråden) genom att dra i hörnen. Sen håller du muspekaren över bilden och drar den till platsen bredvid den bild du vill ha den bredvid. När du släpper står allt still i flera sekunder (och man tror att det inte funkade) och sen hoppar den rätt. Det går att lägga dem hur som helst men jag brukar lägga 2 stående bredvid varann, tror man fortf ser bilderna rätt bra då.
  • Skumboll
    Mia: Åh, klänningen ser ju bra ut! Var lite svårt att se detaljer när bilderna ligger ner och det är säkert bara en synvilla men jag tyckte klänningen baktill såg lite sne ut? Kanske beror på dockan den sitter på också? Tyckte iaf att draperingen var fin!

Jag skrev till bella på deras chat och hon skulle skicka bilder på den första klänningen redan i eftermiddag och den andra får jag bilder på i slutet på nästa vecka! Så, nu är jag lugn igen!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 09:26:08 följande:
    Bilderna har redan kommit! Woho!
    Tjoho!! Få se, få se, få se, få se!!!!

Jag kontaktade oxå dem på chatten i morse eftersom jag hade fått svar på ETT av tre e-mail sedan förra veckan. Skrikandes Och då fick jag svaret att min sidenklänning (den fluffiga) är klar i slutet av mars och volang-organza-klänningens testklänning är färdig (och bilder ska skickas) i slutet av denna vecka eller senast början av nästa vecka. Så det händer lite iaf!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden