• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sörön10
    S2011 skrev 2011-03-02 13:44:06 följande:
    Jag förstår verkligen ingenting.
    Om vi inte skriver strikt om klänningsprocessen - är vi inte välkomna att skriva i den här tråden då?
    Ja, det blir många sidor och nej, som ny går man väl inte igenom flera hundra sidor.
    Men jag har heller aldrig upplevt att de som varit länge i tråden har varit snäsiga och inte velat svara på frågor som de nya har, hur ofta de frågorna än dyker upp. Tvärtom!

Jag tycker det är sorgligt om varenda tråd ska vara steril i den bemärkelse att det inte är "tillåtet" att sväva ut eller bara på häva ur sig lite av funderingar, hur dagen har varit etc. Då är inte jag intresserad av att delta i tråden längre, inte ens för att visa klänningen när den kommer eller ge omdöme om det företag jag beställt från. Det finns säkert andra som är sugen på gall-up-undersökning i såna fall.

Fy vad tråkigt att det ska vara snärt på fingrarna för att folk försöker vara vänliga, omtänksamma och peppa varandra. 
    Jag tror inte det är det de  talats om, utan snarare att berika hela skiten med en tråd till, som kanske denna tråd (eftersom det är experttråden på ämnet) kan hänvisa till där det kan läggas recensioner om de olika företagen! Att man alltså plockar ut klara testimonials om de olika företagen där folk handlat och kan skriva om sina upplevelser, klart och tydligt! Då blir ju den tråden grymt informativ och de som vill fortsätta prata/skriva kan ju göra det i denna tråd, på samma sätt som ni hållit på i 260 sidor!

Vem som helst kan starta en sån tråd, men den kommer knappast hållas vid liv om inte ni som nu håller på och beställer fyller på den med era recensioner av företagen, och länkar till den i TS!

Varför ska man ta det personligt och bli förolämpad? Det förstår inte jag! Det handlar ju mest om att hjälpa folk och delge sina erfarenheter på ett överblickbart sätt!  
  • Pilla

Nej, nu blir jag förbannad!
    Jag har följt den här tråden slaviskt den senaste månaden och läst allt. Tycker att det varit jätte intressant att läsa alla problem. Vare sig det har varit klännings problem eller något annat. Jag har fått massor av tips, även om jag inte har ställt några frågor... Ni får ju inte sluta skriva nu... Jag har beställt en klänning den 19 februari från DHgate.
    Hoppas att man kan fortsätta att följa er här...

• Malin24
    Pilla skrev 2011-03-02 14:02:03 följande:
    Jag har följt den här tråden slaviskt den senaste månaden och läst allt. Tycker att det varit jätte intressant att läsa alla problem. Vare sig det har varit klännings problem eller något annat. Jag har fått massor av tips, även om jag inte har ställt några frågor... Ni får ju inte sluta skriva nu... Jag har beställt en klänning den 19 februari från DHgate.
    Håller helt med, uppenbarligen verkar det ju som att vi är fler som är oförstående till problemet så jag röstar för att vi fortsätter som vanligt!!! Jag är jättenyfiken på att se hur det går för alla...
  • Sörön10
    Malin24 skrev 2011-03-02 14:10:57 följande:
    Håller helt med, uppenbarligen verkar det ju som att vi är fler som är oförstående till problemet så jag röstar för att vi fortsätter som vanligt!!! Jag är jättenyfiken på att se hur det går för alla...
    Men det är ju ingen som påstått att denna tråd ska förändras! Det handlar ju om ett kompelment som efterfrågas, som inte kan uppstå om inte NI som är i den här skriver en rad eller två när ni fått era klänningar! En liten ynka önskan från folk som inte deltar i era diskussioner men ändå skulle vilja veta en liten smula hur det gått, är ni nöjda med företaget etc.! 

Klart ingen kan tvinga er, men man blir ändå stöss åt reaktionerna!  
  • Sommarbrud
    Pilla skrev 2011-03-02 14:02:03 följande:
    Var det svårt att beställa därifrån? Fattade inte riktigt hur det fungerade.. Har kollat lite på den sidan oxå
  • Malin24

Jo absolut det förstår jag. Det kan vara bra med en kompleterande tråd där man får lite kort info är ju bra absolut, det säger jag inget om!!

Annars är det ju bara att fråga på när man hittar denna tråden..kom själv in när det var över hundra sidor skrivna och har frågat mig fram, oftast får man svar men ibland så hamnar frågan lite långt bak och då får man fråga igenGlad.

Det som alla (tror jag)reagerar på här var ju att några irriterade sig på att det skrevs om annat på tråden vilket enligt mig bara är tecken på otrolig lathet, det här är ju personer som pratat med varandra under lång tid då har ju de som kommer sent in i tråden ingen som helst rätt att ställa krav om vad som ska skrivas bara för att de själv inte orkar läsa igenom allt det som skrivits. Men det här är ju givetvis bara min åsikt..

Radera denna dags diskussioner, fortsätt som det var och gör en sidotråd också med kortfakta..så blir alla nöjdaGlad

• 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-02 14:14:21 följande:
    Men det är ju ingen som påstått att denna tråd ska förändras! Det handlar ju om ett kompelment som efterfrågas, som inte kan uppstå om inte NI som är i den här skriver en rad eller två när ni fått era klänningar! En liten ynka önskan från folk som inte deltar i era diskussioner men ändå skulle vilja veta en liten smula hur det gått, är ni nöjda med företaget etc.! 

Klart ingen kan tvinga er, men man blir ändå stöss åt reaktionerna!  
    Fast det var ju du själv som skrev att du har ställt frågor och försökt involvera dig och aldrig fått svar (utom ETT - för rätt skulle vara rätt!). Undra på att vi som gör allt vi kan för att svara och hjälpa tar det lite personligt. Varför skulle vi inte göra det, snarare? När du kallar tråden för "hela skiten" - jaaaa, tar det faktiskt personligen. Det är våra ord, våra klänningar och vår hjälpsamhet du pratar om på det viset.

Men med tanke på hur du förklarade saken nu så är det istället jag som inte fattar problemet. Varför inte bara skapa en egen tråd med konkreta klänningsresultat och bilder och ber TS länka till den? Ta saken i egna händer eftersom du har lokaliserat ett problem som har en enkel lösning. Är rätt säker på att alla (åtminstone gladeligen jag) som får hem klänningar kan tänka sig att skriva några rader och lägga upp en bild där. Men fortf är det ju i en diskussionstråd och inte i den föreslagna redoviningstråden som den långa beställningsprocessen hamnar. Alla led i det flera månader långa loppet som det tar att beställa en kinaklänning, det är ju det man lär sig av att läsa om, inte en mening eller 2 när den redan kommit.. Tycker en redovisningstråd med bilder och utlåtande är en helt ok idé som kompliment, sätt igång!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden