• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-02 09:26:08 följande:
    Bilderna har redan kommit! Woho!
    Kul!!!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 10:14:40 följande:
    Tjoho!! Få se, få se, få se, få se!!!!

Jag kontaktade oxå dem på chatten i morse eftersom jag hade fått svar på ETT av tre e-mail sedan förra veckan. Skrikandes Och då fick jag svaret att min sidenklänning (den fluffiga) är klar i slutet av mars och volang-organza-klänningens testklänning är färdig (och bilder ska skickas) i slutet av denna vecka eller senast början av nästa vecka. Så det händer lite iaf!
    Bilderna är så stora och liggande och jag sitter på en jobbdator (pc dessutom...) så jag har inget redigeringprogram att fixa det i just nu. Att dra i hörnen när man kopierat in bilden gjorde bara att bilden fick helt fel proportioner.... Obestämd men står ni ut med STORA bilder så kan jag lägga in.
  • Mia4

Tack för alla kommentarer! Vi kommer att sätta oss i kväll för att fixa till lite linjer framför allt över bysten. Där ska draperingen gå mer snett. Just nu är det lite för raka linjer. Sen vill jag ha lite mer böljande drapering under midjan, som på orginalbilderna. 

Sen kommer vi också att anmärka på att den upplevs sned bakifrån, men hoppas att det bara är för att den sitter taskigt på provdockan. Kul att det var fler som såg det! Flört

Trots allt känns det finfint! Den kommer att dölja min mage på ett snyggt sätt. Man har som sagt lite extra där (som man inte kan få bort genom att gå ner i vikt) efter två graviditeter! Tungan ute

• Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-02 10:31:02 följande:
    Bilderna är så stora och liggande och jag sitter på en jobbdator (pc dessutom...) så jag har inget redigeringprogram att fixa det i just nu. Att dra i hörnen när man kopierat in bilden gjorde bara att bilden fick helt fel proportioner.... Obestämd men står ni ut med STORA bilder så kan jag lägga in.
    Det är klart att vi står ut! 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 10:31:02 följande:
    Men varför skulle bilden få fel propotioner? Om du sen drar i sidan på bilden, inte i hörnen. Bilderna får ju fel propotion först tills man drar igen.

Men går det inte så står vi absolut ut med stora bilder! Massa bilder i denna tråd är ju stora så kör på..

Iaf en fram och en bak vill vi se NU!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 10:36:17 följande:
    Men varför skulle bilden få fel propotioner? Om du sen drar i sidan på bilden, inte i hörnen. Bilderna får ju fel propotion först tills man drar igen.

Men går det inte så står vi absolut ut med stora bilder! Massa bilder i denna tråd är ju stora så kör på..

Iaf en fram och en bak vill vi se NU!
    Jag ska ärligt erkänna att jag inte kan pc, jag använder mac hemma... men jag får inte till det hur jag än gör! Här är i alla fall några bilder! (förlåt om mitt inlägg tar upp en hel sida nu...)

• Malin24

Spännande att det börjar hända saker nu :)

Skumboll kan tyvärr inte se dina bilder, men är du nöjd?

1700-tal, när beställde du dina klänningar??

Jag beställde den 15/2, vad tror ni? evigheter kvar tills jag får se några bilder Glad När jag loggar in på den här sidan där man kan se status på klänning så står det bara: pattern making in process....

• Darling Daisy
    Uppsalabrud 2011 skrev 2011-03-01 20:58:28 följande:
    skönt att se/läsa att vi nu diskuterar mer kring själva tråden iaf. jag saknar också den konkreta bu&bä-sammanställning som går förlorad i peppning och hejaklacken här i tråden så det var därför jag la fram mitt förslag. har redan fått in 5 mail som jag gärna redovisar (som tillägg i mitt originaltrådstart längst upp på sidan) och mer hoppas jag att få in. men det är ju vi själva som bestämmer innehållet i BT och trådarna så vad vill vi egentligen?
    Jag tycker att det är lite svårt att veta vad som är lämpligast, att lägga recensioner i trådstarten eller i en egen tråd.
    Nackdelen med att lägga i trådstarten är ju att bara TS kan uppdatera och att trådstarten kan bli vääääldigt lång, fördelen att det syns lätt.
    Nackdelen med egen tråd är väl att den kan bli bortglömd och fördelen att ju att det blir lätt att hitta recensionerna.

Kanske vore det idé att starta en bildtråd/recensionstråd och länka till den i trådstarten. 
    Då kan man enkelt gå till den andra tråden om man letar efter speciell info, men samtidigt kan man diskutera hur mycket man vill här. O så kan man ju kopiera över inlägg om själva firmorna/beställningarna om de kommer upp till diskussion här.
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-02 11:14:47 följande:
    Spännande att det börjar hända saker nu :)

Skumboll kan tyvärr inte se dina bilder, men är du nöjd?

1700-tal, när beställde du dina klänningar??

Jag beställde den 15/2, vad tror ni? evigheter kvar tills jag får se några bilder Glad När jag loggar in på den här sidan där man kan se status på klänning så står det bara: pattern making in process....
    Volangklänningen beställde jag 17 febr och sidenklänningen 25 jan.
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 11:38:15 följande:
    Jag tycker att det är lite svårt att veta vad som är lämpligast, att lägga recensioner i trådstarten eller i en egen tråd.
    Nackdelen med att lägga i trådstarten är ju att bara TS kan uppdatera och att trådstarten kan bli vääääldigt lång, fördelen att det syns lätt.
    Nackdelen med egen tråd är väl att den kan bli bortglömd och fördelen att ju att det blir lätt att hitta recensionerna.

Kanske vore det idé att starta en bildtråd/recensionstråd och länka till den i trådstarten. 
    Då kan man enkelt gå till den andra tråden om man letar efter speciell info, men samtidigt kan man diskutera hur mycket man vill här. O så kan man ju kopiera över inlägg om själva firmorna/beställningarna om de kommer upp till diskussion här.
    Tycker oxå det är knepigt. Känner ett väldigt tydligt avståndstagande från vårt chitchatt och "peppning" och jag har förstås varit stor del i det. För min del har kinatråden fått en större betydelse än bara en tråd i mängden av trådar. Jag har nu slutat med "hejarklackssnacket" (vad det nu innebär) och jag håller mig till klänningarna. När mina klänningar kommer tänker jag inte längre delta i tråden. Jag har skrivit så enormt mkt ända sedan tråden startades och delgett precis allt i min klänningsprocess i hopp om att det ska kunna hjälpa andra. Och skälet till att jag orkat göra det är den familjära och omtänksamma ton som varit här hela tiden, även om vi ibland (i väntan på att höra från kinatillverkarna, bilder osv) har svävat ut i annat. 
  • Sörön10
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 11:38:15 följande:

Och lägger man ALLA recensioner direkt i TS kommer det bli en lååång sådan.. 

Men om man  har en officiell recensionstråd som länkas till från denna tråd kommer den nog inte bli bortglömd! Man får också något vettigt att hänvisa till om folk undrar saker om vissa företag.

Sitter själv och ska beställa en klänning och tycker det är grymt svårt att få en överblick i denna tråd. Beställde brudklänning från ett kinaföretag men funderar på en klänning från ett annat!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden