Skumboll skrev 2011-03-02 16:07:50 följande:
Jag håller precis på att ringa in och skriva att det är FÖR pösigt. Jag funderar på om man ska be dem ringa ur mer (under armen till alltså) eller bara sträcka ut. Eh, fattar du vad jag menar? Och tycker du att det är för pösigt även på baksidan?
Ja, precis, det är lagret under jag menar. Den delen kommer ju sys i elastic satin och det övre lagret i spets så visst kommer det väl synas? Jag tänker också att det är obekvämt med något som går så högt upp.... jag har inte så mycket att fylla ut med lixom.
De har dessutom gjort spetsdelen (den övre) mer draperad och veckad än vad det är på originalet. Jag vet inte vad som är finast?
Rosetten är kanske okej men jag tänker på att banden ser så smala och "fjösiga" ut. Längden är okej och även att de är olika långa men jag tror jag stör mig på bredden.
Skulle inte ringa ur den mer (alltså i praktiken göra ärmhålet större, för det var väl så du menade?) utan be dem strama åt tyget istället. Jag har ringat ur mina historiska klänningar flera ggr och ångrat det. Det kan se helbängt ut och skapa ett ofrivilligt "helvetesfönster" (av kyrkan kallat medeltidens överklänningar

)... Men det bör vara busenklelt för dem att strama åt tyget.
Ja, lite pösigt är det även därbak men inte så som där fram. Men be dem strama åt/nya till hela över delen så blir det säkert jättebra.
Och ja, spetsdelen ser ganska mkt draperat ut, ser vad du menar. Men tror du inte det blir bättre om pösigheten försvinner? Och spetsen brukar ju platta till det, det gjorde det på min (fast jag sprättade ju bort den!

) så vecken knappt syntes under. Kanske du skulle börja med att be dem korrigera pösigheten och be dem skicka nya bilder?