• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sörön10
    Aniara4 skrev 2011-03-02 16:39:12 följande:
    Precis. Det är ju just därför att den här tråden funkar så bra som allmän småpratstråd som frågan har kommit upp om att flytta ut en del av informationen till en separat sammanställning. Så kan gänget här fortsätta prata ostört!

Jag kan bara tala för mig själv. Jag är just nu väldigt mycket i valet och kvalet hur jag ska göra med klänningen, och överväger kinaklänning eftersom jag ändå kommer att behöva köpa en måttbeställd. Samtidigt har jag en sjukdom som begränsar mig ganska mycket samtidigt som jag jobbar mer än jag egentligen orkar. Det är en fysisk omöjlighet för mig att läsa 2600 inlägg för att vaska fram vilka erfarenheter det finns av olika företag.
    Någon annan kanske har dyslexi och läser jättelångsamt, eller kanske bara inte har tid de fem minuter man får vid datorn medan ungarna tittar på Bolibompa. Hur som helst tycker jag det är ganska taskigt att kalla alla nya för lata för att man inte vill sitta och läsa 2600 inlägg varav en stor del handlar om andra saker än det man letar efter.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är som är så upprörande med att några av oss önskar oss sådan informativ sammanfattning. Det är väl ingen som försöker förbjuda er att prata med varann?
    Och nu finns den! =)

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

men den kommer nog också försvinna i den här tråden om vi inte får upp den i TS.. =( 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 16:07:50 följande:
    Jag håller precis på att ringa in och skriva att det är FÖR pösigt. Jag funderar på om man ska be dem ringa ur mer (under armen till alltså) eller bara sträcka ut. Eh, fattar du vad jag menar? Och tycker du att det är för pösigt även på baksidan?

Ja, precis, det är lagret under jag menar. Den delen kommer ju sys i elastic satin och det övre lagret i spets så visst kommer det väl synas? Jag tänker också att det är obekvämt med något som går så högt upp.... jag har inte så mycket att fylla ut med lixom.

De har dessutom gjort spetsdelen (den övre) mer draperad och veckad än vad det är på originalet. Jag vet inte vad som är finast?

Rosetten är kanske okej men jag tänker på att banden ser så smala och "fjösiga" ut. Längden är okej och även att de är olika långa men jag tror jag stör mig på bredden. 
    Skulle inte ringa ur den mer (alltså i praktiken göra ärmhålet större, för det var väl så du menade?) utan be dem strama åt tyget istället. Jag har ringat ur mina historiska klänningar flera ggr och ångrat det. Det kan se helbängt ut och skapa ett ofrivilligt "helvetesfönster" (av kyrkan kallat medeltidens överklänningar )... Men det bör vara busenklelt för dem att strama åt tyget.

Ja, lite pösigt är det även därbak men inte så som där fram. Men be dem strama åt/nya till hela över delen så blir det säkert jättebra.

Och ja, spetsdelen ser ganska mkt draperat ut, ser vad du menar. Men tror du inte det blir bättre om pösigheten försvinner? Och spetsen brukar ju platta till det, det gjorde det på min (fast jag sprättade ju bort den! ) så vecken knappt syntes under. Kanske du skulle börja med att be dem korrigera pösigheten och be dem skicka nya bilder?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 16:55:01 följande:
    Skulle inte ringa ur den mer (alltså i praktiken göra ärmhålet större, för det var väl så du menade?) utan be dem strama åt tyget istället. Jag har ringat ur mina historiska klänningar flera ggr och ångrat det. Det kan se helbängt ut och skapa ett ofrivilligt "helvetesfönster" (av kyrkan kallat medeltidens överklänningar )... Men det bör vara busenklelt för dem att strama åt tyget.

Ja, lite pösigt är det även därbak men inte så som där fram. Men be dem strama åt/nya till hela över delen så blir det säkert jättebra.

Och ja, spetsdelen ser ganska mkt draperat ut, ser vad du menar. Men tror du inte det blir bättre om pösigheten försvinner? Och spetsen brukar ju platta till det, det gjorde det på min (fast jag sprättade ju bort den! ) så vecken knappt syntes under. Kanske du skulle börja med att be dem korrigera pösigheten och be dem skicka nya bilder?
    Det är sant, kommer nog se märkligt ut om man ringar ur mer...det är nog bättre att be dem tighta till tyget så får man se hur det blir! Jag har ringat in de områden som inte känns helt undra på överdelen, ritat en mjukare form på den undre delen av överdelen (öh!) och ritat bredare band på rosetten. 

Du har nog rätt vad gäller draperingen på spetsdelen, det blir ju inte alls detsamma i det riktiga tyget och jag tor det kan vara en fin effekt egentligen istället för att ha det helt slätt. 

Jag trodde släpet skulle vara längre men det blir nog alldeles lagom! 
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-03-02 16:08:29 följande:
    skulle fått min klänning beställd i helgen som var. tji, fick jag.
    naturligtvis krånglar bekräftelsen av kortet på paypal och nu verkar det som att det inte kommer vara löst förrän till helgen. jag hoppas verkligen att det gör det också, annars kommer jag få ett vansinnesutbrott.
    dollarn är ju lägligt nog i superlåg kurs nu också, lagom till att man ändå inte kan beställa.
    (mutter, fräs, svordomar och andra fulheter) 
    Vad är det med paypal som inte funkar då? Det var ju typiskt.

Idag har jag förresten beställt en klänning till!! Värsta impulsköpet hittills... Men uuujjj, vad billig den var och har gått och sneglat på den länge. Den är väldigt enkel (därav billig) men med stor kjol och det är ju min grej.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 17:05:50 följande:

Idag har jag förresten beställt en klänning till!! Värsta impulsköpet hittills... Men uuujjj, vad billig den var och har gått och sneglat på den länge. Den är väldigt enkel (därav billig) men med stor kjol och det är ju min grej.
    EN TILL!? Du är galen! Men visa oss nu....
  • S2011
    1700tal skrev 2011-03-02 17:05:50 följande:

kortet behöver bekräftas och det krånglar med just den bekräftelsen (koder till webben dit vi behöver tillgång för att få koden till paypal som vi ska bekräfta kortet med).. det skulle kommit i måndags, men ännu har inget hänt... nåja, jag hoppas som sagt att jag kan beställa nu till helgen.

en till?! hahaha, wow, vad för nån? även den från milly?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 17:04:31 följande:
    Det är sant, kommer nog se märkligt ut om man ringar ur mer...det är nog bättre att be dem tighta till tyget så får man se hur det blir! Jag har ringat in de områden som inte känns helt undra på överdelen, ritat en mjukare form på den undre delen av överdelen (öh!) och ritat bredare band på rosetten. 

Du har nog rätt vad gäller draperingen på spetsdelen, det blir ju inte alls detsamma i det riktiga tyget och jag tor det kan vara en fin effekt egentligen istället för att ha det helt slätt. 

Jag trodde släpet skulle vara längre men det blir nog alldeles lagom! 
    Släpet kan du ju lätt be dem förlänga annars utan att de behöver göra om testklänningen eller fördröja processen.
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-03-02 17:07:55 följande:
    kortet behöver bekräftas och det krånglar med just den bekräftelsen (koder till webben dit vi behöver tillgång för att få koden till paypal som vi ska bekräfta kortet med).. det skulle kommit i måndags, men ännu har inget hänt... nåja, jag hoppas som sagt att jag kan beställa nu till helgen.

en till?! hahaha, wow, vad för nån? även den från milly?
    Hoppas det löser sig med kortet snabbt. Dollarn är ju GALET låg just nu, blir lika snopen varje gång jag ser att pengar dragits från kontot. Va, inte mer?!

Japp, oxå från Milly. Denna är det:

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 17:10:01 följande:
    Släpet kan du ju lätt be dem förlänga annars utan att de behöver göra om testklänningen eller fördröja processen.
    Mja... me nä... jag tror nog att längden är ganska bra ändå! 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden