• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer

Vad roligt att folk har börjat få se biler på lite testklänningar. Ska bli ännu mer spännande att se slutresultaten sen.
    Skumboll: jag tror det blir jättebra! Jag har absolut inget estetiskt äga men jag håller nog med om banden på rosetten.

1700-tal: Vilken fin klänning! Du kan snart öppna en riktig brudklänningsbutikGlad 

• Malin24

1700-tal vilken fantastisk klänning...den skulle jag verkligen kunna tänka mig!! Men hur många ombyten ska du köra under dagen ?;)

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 17:14:53 följande:
    Hoppas det löser sig med kortet snabbt. Dollarn är ju GALET låg just nu, blir lika snopen varje gång jag ser att pengar dragits från kontot. Va, inte mer?!

Japp, oxå från Milly. Denna är det:

Finfin! Kommer passa dig uuuuutmärkt!
    Ah, är dollarn så låg.... då kanske man ska passa på att köpa lite andra prylar också?! Till bröllopet alltså, så jag är inte helt OT.
  • Skumboll

Nu måste jag fråga - helt OT igen jag vet men jag har ingen annan som svarar vettigt...
    Om jag har en klänning i ivory och ska ha smycken med pärlor till den, ska pärlorna vara vita eller ivory?

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-02 17:39:51 följande:
    1700-tal vilken fantastisk klänning...den skulle jag verkligen kunna tänka mig!! Men hur många ombyten ska du köra under dagen ?;)
    Får byta klänning en gång i timmen!
    Skumboll skrev 2011-03-02 18:56:09 följande:
    Nu måste jag fråga - helt OT igen jag vet men jag har ingen annan som svarar vettigt...
    Om jag har en klänning i ivory och ska ha smycken med pärlor till den, ska pärlorna vara vita eller ivory?
    Jag skulle absolut ta ivory så de inte ser blåvita ut med klänningen.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 19:06:08 följande:
    Skumboll skrev 2011-03-02 18:56:09 följande:
    Jag skulle absolut ta ivory så de inte ser blåvita ut med klänningen.
    Du är smart du!
    Gubben ger mig lixom inga bra svar.... "båda är fina".... jag blir galen på sånt!
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-03-02 19:07:36 följande:
    Du är smart du!
    Gubben ger mig lixom inga bra svar.... "båda är fina".... jag blir galen på sånt!
    Haha klassikern! Om jag hade frågat sambon hade jag fått köpa alla klänningar för "alla är ju lika fina"Flört Jag skulle nog också köra på ivory för som sagt kan ju pärlorna se lite blåvita ut och klänningen kan se lite gul ut. Tror jag... återigen: jag har inte så estetiskt öga!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 19:07:36 följande:
    Du är smart du!
    Men hallååå, fråga mannen om pärlor?!

Gjorde en jättekul "undersökning" häromveckan. Gav sambon en italiensk 200 sidor lång och glassig bröllopstidning och bad honom betygsätta (1-10) ALLA klänningar pärm till pärm. Meddelade även att "min" beställda klänning fanns någonstans bland dessa 200 sidor (för att få honom att förstå allvaret i situationen, klänningarna fanns förstås inte där...). Har aldrig sett honom svettats så! Helt panikslagen! Varje klänning han sågade sneglade han nervöst mot mig och han gav typ alla 5,5 poäng eller högre!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 19:35:05 följande:
    Men hallååå, fråga mannen om pärlor?!

Gjorde en jättekul "undersökning" häromveckan. Gav sambon en italiensk 200 sidor lång och glassig bröllopstidning och bad honom betygsätta (1-10) ALLA klänningar pärm till pärm. Meddelade även att "min" beställda klänning fanns någonstans bland dessa 200 sidor (för att få honom att förstå allvaret i situationen, klänningarna fanns förstås inte där...). Har aldrig sett honom svettats så! Helt panikslagen! Varje klänning han sågade sneglade han nervöst mot mig och han gav typ alla 5,5 poäng eller högre!
    Jamen vaddå, frågar inte alla kvinnor sina män om pärlor? Speciellt färgen på pärlorna?

Haha, stackars din sambo. Det måste varit plågsamt för honom, jag är imponerad att man ens överlevde testet.

Men eftersom ni ger så bra svar här (och för att vara ännu mer OT, FÖRLÅT) så ska ni få rösta på armband.  

Ska matchas till dessa örhängen;

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden