• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • My Wedding 2011

har helt missat diskussionen, men är glad att det verkar ha retts ut... jag tycker också att alla ska babbla på precis som ni/vi gör! Jag är en av de nya tillskotten, men jag fastnade i tråden just på grund av det trevliga klimatet som råder!

Jag håller dock med om att det är jättebra och smidigt att ha fakta smalat i separat tråd, då kan man finna det man söker snabbt, och slippa leta!
    Bra avslut på en tråkig diskussion!

Här fortsätter vi fundera på om det ska bli ett bröllop den 5: augusti i år eller ej... vi lutar väldigt mycket mot att det faktiskt blir bröllop, men vi måste kolla upp herrgården och få prisuppgift m.m. innan vi bokar det fast!

vi har inte heller riktigt bestämt oss för hur vi ska bjuda och sådär!  men det reder väl ut sej mär vi kommer lite längre...

kollar på klänningar nästan varje kväll, men vill prova i butik för att veta vilken modell jag passar i...

• Darling Daisy

Och nu till det roliga:
    Snygg klänning, 1700tal! Men, vad skådar mitt öga, ingen enaxlad den här gången???

Skumboll: Av de armbanden du visade tyckte jag att tvåan (med silver mellan pärlorna) var snyggare ihop med örhängena. Ännu snyggare skulle kanske armband med lite olika storlek på pärlorna vara, så att det liksom blir ännu mer likt örhängena.
    Testklänningen ser lovande ut. Håller med dig om rosetten - banden är för smala. Ser lite ut som om nån knutit dit ett dekorationsband från blombutiken Tycker också att rosetten kunde vara något större om du vill det (nån cm eller så). 

Malin24: Tror också på underkjol till din fantastiska klänning. Frisyren är ju en smaksak, jag gillar det strama till en sån klänning. Fast det kan också vara för att modellen har en sån frisyr på bilden! Och som någon så klokt sa - det är du som måste vara bekväm i frisyren. Däremot tror jag att du ska visa klänningen för din frisör så att hon/han verkligen förstår vilken skapelse du ska ha på dig (som frisyren ska matchaI). 

• Sommarbrud

Skumboll: har nu tittat på armbanden och det var ju dunder svårt! Hmm gillar nog det första bäst och det är för att det var så "rent" jag gillar såna smycken :) Så det skulle jag kunna tänka mig och det passar till örhängena. MEN jag är helt fel att svara för jag brukar ha ett armband på sin höjd...

• Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-03-02 19:50:20 följande:
    jag pratade med Svärmor idag - hon ska sy klänningar till mina tärnor, mycket åsikter och tankar har hon. Kanske är bra Jag tycker det är helt ok att tärnorna har axelbandslöst och att det är ok att ha kotr klänning även när vigseln är efter kl 14, hon är av en annan åsikt... Men jag fick en fundering - min klänning är i organza - blir det heltokigt om tärnorna har satin?
    Det borde man väl kunna ? Jag tror vi kommer ha en mix, eller det bror på vilken klänning det landar på för mig :) Har faktiskt inte ens tänkt på de olika materialen.. Hmm jag säger att det går .)
  • Knopan

Kanske ni kan hjälpa mig...

När jag googlar Milly Bridal blir första träffen "myweddingdressforless", andra träffen blir en "millybridal"-sida och den tredje träffen blir en annan "millybridal"-sida. Vilken är rätt? Vilken är den sida ni beställt ifrån (som finns med i den nystartade tråden med recensioner)?

Tacksam för svar    

• Darling Daisy

Knopan:
    Millys egna sida (millybridal.com) ligger nere sen ganska lång tid tillbaka. Fabriken är dock igång för fullt.
    Om du vill beställa kan du använda dig av Myweddingdressforless eller maila Milly direkt. Jag kan inte mailadresserna, men det finns flera här inne som kan dem. 

• Skumboll

Vad gulliga ni är som vill hjälpa mig med armbandet!

Jag har verkligen beslutsångest, som vanligt! Jag har aldrig smycken på mig och vill ha något "rent", samtidigt är det ju bröllop och jag vill ju känna mig riktigt fin!
    Jag håller med dig daisy om att det vore fint med olika storlekar på pärlorna. Och jag håller med lunah om att det ska vara mycket pärlor. Svårt.... kan ni inte bara bestämma åt mig? 

Sommarbrud skrev 2011-03-02 20:34:33 följande:
    Nu e ju jag jätte sen o kommentera din klänning, har varit ute och åkt längdskidor :)

Tror det blir kanon med rosetten gillade den, som du säkert vet så gillar jag ju band på klänningar. En jätte fin klänning spännande när den e klar! Ser så skön ut i modellen tror den blir kanon!
    Vad härligt att åka skidor!
    Tack, jag hoppas att klänningen blir bra!

• Skumboll
    Knopan skrev 2011-03-02 20:45:34 följande:
    Kanske ni kan hjälpa mig...

När jag googlar Milly Bridal blir första träffen "myweddingdressforless", andra träffen blir en "millybridal"-sida och den tredje träffen blir en annan "millybridal"-sida. Vilken är rätt? Vilken är den sida ni beställt ifrån (som finns med i den nystartade tråden med recensioner)?

Tacksam för svar    
    Jag kan hjälpa dig med mailadressen till milly iaf;
    millybridal2001@gmail.com
  • S2011

@1700-tal: Vilken helt fantastisk klänning! Men hur i hela friden ska du kunna välja sen? Du får ju ha världens schema med klänningsbyten à la [valfri artist]-konsert Flört

@skumboll: Jag tycker faktiskt de högra pärlorna gör sig bättre ihop med örhängena. Det kan vara ljuset som luras lite, men jag är nog ändå benägen till att säga så.

@sommarbrud: Jag veeet! En sån jäkla besvikelse, alltså! Jag har vart på hugget att beställa ända sen januari, så det kändes verkligen som en helflopp när det sket sig helt i helgen. Nu håller vi tummarna för fredag/lördag istället Skrattande 

• Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 20:55:31 följande:
    Knopan:
    Millys egna sida (millybridal.com) ligger nere sen ganska lång tid tillbaka. Fabriken är dock igång för fullt.
    Om du vill beställa kan du använda dig av Myweddingdressforless eller maila Milly direkt. Jag kan inte mailadresserna, men det finns flera här inne som kan dem. 
    Tack för hjälpen, tjejor  

När jag trycker på länken du gav mig ovan så skickas jag vidare till en annan sida och den ska alltså fungera som milly? 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden