• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Sörön10 - hann inte se att du skapat en tråd innan jag postade mitt inlägg.

• annaochmias

Oj, vilka starka reaktioner! Som jag förstått det pratades det bara om att starta upp en NY tråd som ska vara rent informativ? Låter som en bra idé för min del iaf. Ärligt talat så hinner inte jag läsa igenom så många sidor som samlas sen min senaste inloggning och för mig skulle det vara perfekt om det fanns en tråd med bara rena uppdateringar om beställda klänningar från Kina med rescensioner och bilder. Om jag hade tid så skulle jag ju gärna läsa igenom allt annat i den här tråden, men jag hinner bara inte...

• Pilla
    Sommarbrud skrev 2011-03-02 14:24:28 följande:
    Var det svårt att beställa därifrån? Fattade inte riktigt hur det fungerade.. Har kollat lite på den sidan oxå
    Nej, det var inte så svårt. Man var bara tvungen att bli medlem. Mycket billigt och jag har fått snabba svar.
    Denna har jag beställt:

• Malin24
    Pilla skrev 2011-03-02 14:52:13 följande:
    Nej, det var inte så svårt. Man var bara tvungen att bli medlem. Mycket billigt och jag har fått snabba svar.
    Denna har jag beställt:

Åh jättevacker klänning!!
  • Malin24

Vad tror ni behöver man underkjol och slöja till denna???Har inte beställt ngt av det nu, men kanske borde göra det..
  • S2011
    Malin24 skrev 2011-03-02 15:17:46 följande:

Vad tror ni behöver man underkjol och slöja till denna???Har inte beställt ngt av det nu, men kanske borde göra det..
    jag skulle nog definitivt köra med underkjol till den klänningen. tror att det blir svårt att få den att "lyfta" annars...
    slöja känns mer som en smaksak. men om man inte har slöja skulle jag nog ge mig på en håruppsättning som inte är för stram och/eller för "tajt" på huvet; snarare åt utsläppt/lockigt/fläta-hållet.
  • 1700tal

Jag som är kär i samma klänning , skulle göra på en lång slöja med lite smalare spets. Inte för mkt spets. Men det är ju en smaksak. Samma med håret, skulle tvärtom köra på en ganska stram och "högre" frisyr som inte brottas med klänningen om uppmärksamheten. Men smaken är som baken...

Men absolut underkjol, skulle själv föredra en med ringar i om klänningen görs i satin för dår kommer den bli "TUNG"! Och alldeles, alldeles underbar.... Oskyldig

• Malin24
    S2011 skrev 2011-03-02 15:21:51 följande:
    jag skulle nog definitivt köra med underkjol till den klänningen. tror att det blir svårt att få den att "lyfta" annars...
    slöja känns mer som en smaksak. men om man inte har slöja skulle jag nog ge mig på en håruppsättning som inte är för stram och/eller för "tajt" på huvet; snarare åt utsläppt/lockigt/fläta-hållet.
    Tack, det har du nog rätt i! Jag har tänkt att ha en ganska utsläppt frisyr så slöja kanske inte behövs, men jag tycker att det är så fint...bara rädd för att det blir för mycketGlad
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-02 15:31:15 följande:
    Jag som är kär i samma klänning , skulle göra på en lång slöja med lite smalare spets. Inte för mkt spets. Men det är ju en smaksak. Samma med håret, skulle tvärtom köra på en ganska stram och "högre" frisyr som inte brottas med klänningen om uppmärksamheten. Men smaken är som baken...

Men absolut underkjol, skulle själv föredra en med ringar i om klänningen görs i satin för dår kommer den bli "TUNG"! Och alldeles, alldeles underbar.... Oskyldig
    Hihi Ja jag hoppas att den blir så här fin. Problemet är att jag inte passar i stram frisyr enligt mig själv, gillar inte riktigt min profil så då "döljer" jag det lite med att ha utsläppt hår..Flört Men kan ju alltid beställa slöja och se hur jag känner sen.

Underkjol måste jag ju iaf fixa förstår jag! Tack!!
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-02 15:35:32 följande:
    Hihi Ja jag hoppas att den blir så här fin. Problemet är att jag inte passar i stram frisyr enligt mig själv, gillar inte riktigt min profil så då "döljer" jag det lite med att ha utsläppt hår..Flört Men kan ju alltid beställa slöja och se hur jag känner sen.

Underkjol måste jag ju iaf fixa förstår jag! Tack!!
    Ja men då är det ju klart att du ska ha den frisyr du passar i!

Och klart att du ska beställa slöja till!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden